Gå til innhold

Fjernet klokapsel. Infeksjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På mandag så hadde hunden min et uhell og fikk knekt halve ulvekloa på tur der halvparten sto ut i 90 graders vinkel, bestillte time til veterinær og fikk time dagen etter på tirsdag. Rett før jeg dro så så jeg at han hadde fått av resten av kloa selv, men bestemte meg for å ta han med så de kunne undersøke han. De besluttet å fjerne klokapselen slik at det var mindre sjanse for infeksjon, han ble bandasjert opp og jeg fikk beskejd om å la det være på i 24 timer.

Dagen etter så fjernet jeg bandasjen og han viste tegn på smerter når jeg kom borti området, og skulle absolutt slikke på det, fikk dessverre ikke forhindret at han var borti noen ganger, men fikk kjøpt en skjerm, så til min store fortvilelse at han hadde klart å få den av og lå og slikket på kloa da jeg kom inn på rommet han var på, så aner ikke hvor lenge han klarte det. Skylte litt med saltvann (slike øyedroper) som han virkelig hatet, så nå vil han ikke være i nærheten av meg engang.

Det er nå på dag 3/4 og selvsagt er det helg så får ikke ringt veterinæren i morgen, men synes "lomma" ser infisert ut da den er større (området er barbert). Fikk kun med smertestillende som han skal gå på en uke, men det virker som det gjør litt vondt (halter ikke, og er forholdsvis normal, men viser stor interesse for den blottede nerva)

Er det noen som har erfaring med dette og kan fortelle meg om dette er en betennelse eller ei?

94440184_10163477976080094_4375823139133718528_n.thumb.jpg.49fdcaa2752e9c42dd49982aa21e544e.jpg94234941_10163477976490094_6176377084357640192_n.thumb.jpg.f31b1aa3bcef786f6b16df3b09ded54b.jpg

Anonymkode: 367b0...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Bildene er tatt med blitz og begge er fra akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Har du renset daglig? Gått med eller uten bandasje?

Anonymkode: 57e81...bc1

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du renset daglig? Gått med eller uten bandasje?

Anonymkode: 57e81...bc1

Nei, fikk beskjed om å la det være og forhindre at han slikket på det, ringte inn i går og fikk beskjed om at jeg kunne bruke sterilisert saltvann om jeg skulle gjøre noe med det, ellers holde området tørt. Bandasjerte det første døgnet, men leste at det var best å la det få puste slik at det healet raskere, og heller bruke potesokk ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...