Gå til innhold

Noen som har kjørt fra Spania til Norge i det siste? Kommer oss ikke hjem med fly. Hvorfor blir alt kansellert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå bestilt flere flyreiser fra Spania til Norge, og alle har blitt kansellert. Hvorfor? Pengelureri? Håper virkelig vi får pengene igjen. Rett på det? Venter enda på peng fra fleste reis. 

Noen som vet noe om når og om det i hele tatt kommer til å gå fly fra Spania til Norge snart? Noen dato? Bør jeg vente før jeg bestiller på ny? Har ikke råd nå uansett. Tapt mange mange tusen. Er så lei meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. 
Skulle vært hjemme for lenge siden. Bor i Norge. På ferie i Spania. 
Noen jeg kan kontakte for hjelp? Økonomisk da, siden betalt fly har blitt kansellert? 

Må hjem fortest mulig av ulike grunner. Vil helst ikke kjøre hjem. Det virker grusomt drygt og strengt nå. Blir redd med tanken. Hva ville dere gjort? Kjørt nå eller ventet på fly? 

Håper noen har noen gode råd. 

Anonymkode: e2b37...d26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig???????? 

Har du ikke kontakta ambassaden og UDI enda?

Anonymkode: 92c67...ee6

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo ikke kjøre grunnet sykdom 🤷‍♀️

Anonymkode: 31f6e...628

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig???????? 

Har du ikke kontakta ambassaden og UDI enda?

Jeg er ikke ts, men har masse problem. 

Har selvfølgelig kontakt med både UD (ikke UDI, det er jo en helt annen instans) og ambassaden. De kan ikke hjelpe, ber meg bare bestille flybilletter. Har bestilt 7 reiser nå, alle er blitt kannselert. Brukt godt over 30.000 på flybilletter og er nesten blakk. Så vet ikke om jeg tørr å bestille flere reiser. Tar flere måneder å få igjen pengene. 

Anonymkode: bb72a...8c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har selvfølgelig kontakt med både UD (ikke UDI, det er jo en helt annen instans) og ambassaden. De kan ikke hjelpe, ber meg bare bestille flybilletter. Har bestilt 7 reiser nå, alle er blitt kannselert. Brukt godt over 30.000 på flybilletter og er nesten blakk. Så vet ikke om jeg tørr å bestille flere reiser. Tar flere måneder å få igjen pengene. 

Samme problem *

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke lockdown i Spania?? Altså ingen inn, ingen ut?? 

Anonymkode: e6dd6...e8b

• Liker 4
Skrevet

Mulig du ikke har fått med deg at det er en global epidemi på gang for tiden.

Derfor er det litt vanskelig med fly.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, ikke kom og si at Erna og co ikke advarte dere mot feriereiser og at dere kunne risikere å ikke få hjelp hjem.

Både du og ts har helt lik historie. Dette er jo bare tull og forsøk på å henge ut uføre for moro skyld.Nekter å tro på at det er to helt like historier fra 2 ulike personer om dette på kg.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor settes det opp flyreiser da? 
Har det gått noen fly fra Spania til Norge i det siste, noen som vet?

Trodde flyplassene skulle åpnes gradvis snart? 

Skrevet

Ikke at du trenger min medfølelse, men herregud jeg har absolutt ingen, what so ever. Hvorfor må folk PÅ LIV OG DØD dra på charterferie når det er en pandemi som herjer. Åhhhhhh jeg blir så frustrert..... Håper du lærer, håper det svir.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Norwegian og SAS er bare å glemme. Sjekket andre flyselskap?

Vel, ser ut til at det går SAS-fly fra Alicante til Oslo i morgen... 

Endret av Kontormus
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Eediyat skrev:

Ikke at du trenger min medfølelse, men herregud jeg har absolutt ingen, what so ever. Hvorfor må folk PÅ LIV OG DØD dra på charterferie når det er en pandemi som herjer. Åhhhhhh jeg blir så frustrert..... Håper du lærer, håper det svir.

Godt du vet mer enn meg. Jeg og typen har ikke vært på ferie. Men på besøk hos dødssyk familie som bor her. Vi reiste før corona kom. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Norwegian og SAS er bare å glemme. Sjekket andre flyselskap?

Utdyp gjerne? Hvorfor bare glemme de? Ja, bestilte ikke gjennom de. To ulike flyselskap begge gangene, og begge kansellert. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Godt du vet mer enn meg. Jeg og typen har ikke vært på ferie. Men på besøk hos dødssyk familie som bor her. Vi reiste før corona kom. 

Hadde det kanskje vært en ide og reist hjem, la oss si... i januar/februar? Istedet for 4 måneder inn i pandemien? Ikke slik at det var fremsidenytt i GÅR liksom. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, ikke kom og si at Erna og co ikke advarte dere mot feriereiser og at dere kunne risikere å ikke få hjelp hjem.

Både du og ts har helt lik historie. Dette er jo bare tull og forsøk på å henge ut uføre for moro skyld.Nekter å tro på at det er to helt like historier fra 2 ulike personer om dette på kg.

Henger ikke ut noen. Det er det jo du som gjør nå. 
Det er nok flere med samme problem, ser du ut som. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Hadley skrev:

Mulig du ikke har fått med deg at det er en global epidemi på gang for tiden.

Derfor er det litt vanskelig med fly.

Og hvorfor settes det opp flygninger da? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke lockdown i Spania?? Altså ingen inn, ingen ut?? 

Anonymkode: e6dd6...e8b

Jo. Men har hørt noen har kommet seg hjen med fly. Og det blir satt opp fly, men kansellert. Så prøver bare å forstå. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Henger ikke ut noen. Det er det jo du som gjør nå. 
Det er nok flere med samme problem, ser du ut som. 

Du, dette er altfor dumt. Dere har fått svar i forrige tråd.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Samme problem *

Noen som har gitt deg noen gode råd da? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så sykt frustrerende ja. Ingen som vet noen ting. Sykt at det er lov å tjene penger slik på kansellering. 

• Opprett ny...