AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Har så lyst på noen ordentlige bilder på veggene, er veldig glad i kunst, men har dårlig råd og kan absolutt ikke bruke tusenvis av kroner på et bilde. Vil heller ikke ha de kjipe posterne fra Desenio osv. Snakker etablerte kunstnere, aller helst, eller gjerne noen nye lovende, bare ikke noe IKEA/Herr og fru-jall. Noe med sjel! Vet at jeg kan dra på kunstmuseum og kjøpe plakater der, noe som er helt supert for lommeboka! Men tenkte plutselig nå - kan jeg bestille bilde fra for eks Japan foto? Altså, laste opp et favorittmaleri i god kvalitet fra Google, bestille det i stor størrelse og hente det på Japan og ramme det inn? Noen som har gjort det? Vet det ikke blir som et maleri, men går det an å få det til å se ut som en plakat? Anonymkode: 18e2f...f8a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Dette blir nok mer spørsmål til en jurist om hvorvidt det er i strid med opphavsrett og åndsverkloven eller ikke, siden du vil gjennomføre printing gjennom en tredjepart som er kommersiell aktør. Jeg vil tro at Japan Foto ikke har lov til dette med mindre det er innhentet tillatelse fra den som har opphavsrett på bildet/maleriet. Anonymkode: e657d...633 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 Kan du ikke selv male noe? Eller ta et stilig fotografi? 🙂 Blir personlig og unikt. Kunstnere har opphavsrett over sine ting. Det er jo jobben deres så de skal jo ha betalt. Anonymkode: 55055...96a 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke selv male noe? Eller ta et stilig fotografi? 🙂 Blir personlig og unikt. Kunstnere har opphavsrett over sine ting. Det er jo jobben deres så de skal jo ha betalt. Anonymkode: 55055...96a Er ikke så engstelig for om de mest etablerte kunstnerne får godt nok betalt, kjenner jeg... Kan ikke male heller. Anonymkode: 18e2f...f8a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette blir nok mer spørsmål til en jurist om hvorvidt det er i strid med opphavsrett og åndsverkloven eller ikke, siden du vil gjennomføre printing gjennom en tredjepart som er kommersiell aktør. Jeg vil tro at Japan Foto ikke har lov til dette med mindre det er innhentet tillatelse fra den som har opphavsrett på bildet/maleriet. Anonymkode: e657d...633 Ja, det kan jo hende det stemmer, men samtidig har jeg bestilt mange kopper fra Japan foto, litt sånne morogaver til venner, hvor jeg har designet koppen selv, og da har jeg brukt alle slags bilder fra Google uten at de har sagt noe om det. Anonymkode: 18e2f...f8a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette blir nok mer spørsmål til en jurist om hvorvidt det er i strid med opphavsrett og åndsverkloven eller ikke, siden du vil gjennomføre printing gjennom en tredjepart som er kommersiell aktør. Jeg vil tro at Japan Foto ikke har lov til dette med mindre det er innhentet tillatelse fra den som har opphavsrett på bildet/maleriet. Anonymkode: e657d...633 Joda, både Japanphoto og alle de andre trykker slike ting. Har gjort det flere ganger med Googlebilder i årenes løp. Anonymkode: 4f430...893
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har så lyst på noen ordentlige bilder på veggene, er veldig glad i kunst, men har dårlig råd og kan absolutt ikke bruke tusenvis av kroner på et bilde. Vil heller ikke ha de kjipe posterne fra Desenio osv. Snakker etablerte kunstnere, aller helst, eller gjerne noen nye lovende, bare ikke noe IKEA/Herr og fru-jall. Noe med sjel! Vet at jeg kan dra på kunstmuseum og kjøpe plakater der, noe som er helt supert for lommeboka! Men tenkte plutselig nå - kan jeg bestille bilde fra for eks Japan foto? Altså, laste opp et favorittmaleri i god kvalitet fra Google, bestille det i stor størrelse og hente det på Japan og ramme det inn? Noen som har gjort det? Vet det ikke blir som et maleri, men går det an å få det til å se ut som en plakat? Anonymkode: 18e2f...f8a Det kan du gjøre, har gjort det flere ganger uten problem😊 Anonymkode: 4f430...893 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Nå vet jeg ikke stilen din, men du kan være heldig å finne fine bilder på bruktbutikk. Ofte er rammene med, og de kan man jo male. Anonymkode: 73e96...3ec 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 Kjøp veldig fine prints til en forholdsvis billig pris på eksempelvis toomanyprints.com , og få dem rammet inn profesjonelt. Det har jeg og det Ser kjempefint ut. Kunstnerne som selger der er up and coming Anonymkode: 8ae59...d86 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 Allposters + saks + fin ramme med tilpasset passepartout. Anonymkode: 8c8c7...593
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 Tviler på du finner bilder av kjente ting på Google i såpass oppløsning at det ser bra ut i stort format... Anonymkode: da8ca...444 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 Du får nok bedre plakater fra kunstmuseer enn om du skal printe ut bilder fra Google og forstørre de opp. Anonymkode: 1aace...519 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke så engstelig for om de mest etablerte kunstnerne får godt nok betalt, kjenner jeg... Kan ikke male heller. Anonymkode: 18e2f...f8a Nei vel? Anonymkode: b0126...3ae 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 Nå vet jeg ikke hvilken stil du har, men jeg har gjort mange gode kjøp på Finn! Seriøst, sjekk ut Finn! Anonymkode: e41ea...e46 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #15 Skrevet 25. april 2020 Sjekk om arbeidsplassen din har en kunstforening? Jeg har et lite trekk til foreningen i lønnen hver måned, og får et A- og et B-bilde i løpet av en treårsperiode. Anonymkode: a1783...9d7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #16 Skrevet 25. april 2020 On topic: Ditt beste våpen er et velsmurt kjeftament. Kan du argumentere for at et bilde ikke bare er et virrvar av farger, men (sett inn adjektiver etc her), har du kommet et stykke på vei. Jeg vil ikke nevne navn, eller komme med forslag. Anonymkode: b0126...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #17 Skrevet 25. april 2020 Japan foto tar seg godt betalt for store postere. Du kan få det printet billigere hos diverse selger på ebay. De stiller heller ingen spørsmål om hva du vil printe. Det er også enorm utvalg av ferdige postere på ebay og aliexpress men akkurat nå er problemet at aliexpress ikke har implementert nye regler for norsk mva. Men det har ebay. så du kan shoppe på ebay. Vil uansett tro at det blir vanskelig å finne et bilde i bra nok kvalitet for utskrift. Og det vil uansett ikke se bra ut med poster. Men hva om å se etter brukte malerier og printe på finn.no? evt, se på youtube etter tips? om hvordan enkelt lage «kunst» Anonymkode: aca27...a63
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #18 Skrevet 25. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har så lyst på noen ordentlige bilder på veggene, er veldig glad i kunst, men har dårlig råd og kan absolutt ikke bruke tusenvis av kroner på et bilde. Vil heller ikke ha de kjipe posterne fra Desenio osv. Snakker etablerte kunstnere, aller helst, eller gjerne noen nye lovende, bare ikke noe IKEA/Herr og fru-jall. Noe med sjel! Vet at jeg kan dra på kunstmuseum og kjøpe plakater der, noe som er helt supert for lommeboka! Men tenkte plutselig nå - kan jeg bestille bilde fra for eks Japan foto? Altså, laste opp et favorittmaleri i god kvalitet fra Google, bestille det i stor størrelse og hente det på Japan og ramme det inn? Noen som har gjort det? Vet det ikke blir som et maleri, men går det an å få det til å se ut som en plakat? Anonymkode: 18e2f...f8a Men dette vil jo koste like mye som å bare kjøpe et maleri. Og ikke vil trykket være spesielt bra heller. Anonymkode: fea76...1a3 3
Daria Skrevet 25. april 2020 #19 Skrevet 25. april 2020 Hva er forskjellen på å kopiere opp et bilde av et maleri du finner på nettet og å kjøpe en poster-reproduksjon på et kunstmuseum eller liknende? Det blir jo ikke mer ekte eller mer kunst (eller mer sjel, hva du nå legger i det) av det - og neppe bedre kvalitet heller. 1
Krakilsk Skrevet 25. april 2020 #20 Skrevet 25. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tviler på du finner bilder av kjente ting på Google i såpass oppløsning at det ser bra ut i stort format... Anonymkode: da8ca...444 Google art project! Stort bedre oppløsning blir det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå