AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Fått respet på nutramigen puramino, og må gi tassen dette framover nå. Hva er deres erfaring med den, eller eventuelt en annen? Blir de lett forstoppet? Er det vanlig at de blir forstoppa på melkefri mme mer enn vanlig mme? Mini er straks 4 mnd og går fra morsmelk til det så er ikke vandt med mme, har massiv kolikk og har angst for at den ikke skal hjelpe saken noe hvis ting stopper opp. Plis, gi meg noe håp. Jeg kreperer snart Anonymkode: 71488...df9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Vår ble ikke forstoppet. Du kan alltids blande litt malt i mme’n, så blir den litt søtere også. Anonymkode: be704...f12
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Og foresten, hos oss ble livet forandret på få dager. Fra å ha en irritabel baby som stort sett bare gråt, aldri klarte å sove og spiste veldig dårlig, ble han blid! Alt «stabiliserte» seg. Lykke til! Anonymkode: be704...f12
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Takk håper det blir det samme her ❤️ Bruker malt eller sukker ja. Fikk i han det mens han sov, men nå på dagen er det nærmest umulig, han har holdt det gående siden kl 08 (Kl er 11 nå.....). Ikke sovet mer enn 5 min og bare griner. Jeg tror han er litt sulten, fordi han spiste 40 ml halv 8... Fikk i han 30 ml nå. Det er jo ekstremt lite er det ikke...? Tilslutt prøvde jeg å tilby pupp fordi jeg vil jo ikke at han skal sulte heller, da er det jo nærmest umulig å roe han når han først begynner. Ville ikke ha det heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg forsette med mme konsekvent i noen få dager selv om det blir spist lite av? Blir ikke mye hyggelig når jeg «tvinger» i han flaska, prøver å ikke tvinge i han flaska så det blir en negativ ting, men bare jeg nærmer meg nå med den til munnen så skriker han. Anonymkode: 71488...df9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Har du prøvd å innføre mme gradvis? Den smaker veldig annerledes enn morsmelk, og noen barn trenger tilvenning. Anonymkode: 16549...bc4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å innføre mme gradvis? Den smaker veldig annerledes enn morsmelk, og noen barn trenger tilvenning. Anonymkode: 16549...bc4 Jeg har gjort det så mye jeg har klart, men det har ikke vært lett akkurat. Har gitt han litt i 3 uker, nå som vi skal gå helt over så nekter han plent å spise. TS Anonymkode: 71488...df9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Mest sannsynlig vil det gå seg til. I starten tok han kun mme om natten, og hele døgnet vårt ble snudd opp ned. Sakte men sikkert fikk han i seg melken på dagen i stedet. Vi stressa noe veldig, og det hele endte jo nesten med at ungen drakk 10 mø i timen. Mitt råd er å ikke stresse. Tilby flaska, men hvis han nekter så ikke press mer, vent heller en liten time. Anonymkode: be704...f12
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig vil det gå seg til. I starten tok han kun mme om natten, og hele døgnet vårt ble snudd opp ned. Sakte men sikkert fikk han i seg melken på dagen i stedet. Vi stressa noe veldig, og det hele endte jo nesten med at ungen drakk 10 mø i timen. Mitt råd er å ikke stresse. Tilby flaska, men hvis han nekter så ikke press mer, vent heller en liten time. Anonymkode: be704...f12 Ml, ikke mø😅 Anonymkode: be704...f12
lillehavfruen Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 Vi har hatt god erfaring med Neocate LCP. Vi begynte med det før ho bikka 4mnd, fra 4 mnd begynner de vell å bli litt mer kresen på smaken. Hvorfor går han på melkefri mme? Sliter han med forstoppelse, reflux, begge deler? Eller bare smerter? Neocate var supert mot reflux værtfall. Jeg ville prøvd å ventet litt ekstra med å tilby han flaska et par dager, slik at han er sulten når han blir tilbudt flaska, og venner seg til smaken.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig vil det gå seg til. I starten tok han kun mme om natten, og hele døgnet vårt ble snudd opp ned. Sakte men sikkert fikk han i seg melken på dagen i stedet. Vi stressa noe veldig, og det hele endte jo nesten med at ungen drakk 10 mø i timen. Mitt råd er å ikke stresse. Tilby flaska, men hvis han nekter så ikke press mer, vent heller en liten time. Anonymkode: be704...f12 Jeg kan fint være tålmodig, men når jeg vet han bare har spist 40 ml på 4 timer så blir jeg litt pushy... Men det går seg vel kanskje til? Går det fint at han spiser så lite som nå? 30 - 60 ml hver tredje/fjerde time ca.. Jeg skal prøve å ikke stresse, hadde hjulpet om jeg visste om det går fint at han spiser mindre nå 😆 Men da tar jeg å roer litt på flaska om dagen enn så lenge også kjører jeg på med det om natten. Delamme litt! Fikk mme i hele Igår natt, og dagen idag har vært ganske fin..?? 🌼 Sover fortsatt dårlig om dagen, kun en halvtime om gangen men det kan jo bare være utviklingas skyld. Han våkner ikke opp grinende eller kaver konstant med magen, eller generelt grein mye. Bare normal baby sutring. Han kava kanskje 10 min før han bæsja, og bæsjen var SENNEP! Sjeldent syn. Vet ikke om det er tilfeldig men åh sånne dager kunne jeg trengt mer av! 4 timer siden, lillehavfruen skrev: Vi har hatt god erfaring med Neocate LCP. Vi begynte med det før ho bikka 4mnd, fra 4 mnd begynner de vell å bli litt mer kresen på smaken. Hvorfor går han på melkefri mme? Sliter han med forstoppelse, reflux, begge deler? Eller bare smerter? Neocate var supert mot reflux værtfall. Jeg ville prøvd å ventet litt ekstra med å tilby han flaska et par dager, slik at han er sulten når han blir tilbudt flaska, og venner seg til smaken. Melkeproteinallergi og refluks, men refluksen er heller et symptom av allergien for hans del. Med en gang jeg kutta melk i kosten så roa refluksen seg, men magesmertene kommer og går hyppig nok... Flere ganger i uken. Grusomt. TS Anonymkode: 71488...df9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 Eller altså, dagen startet litt røff med grining som tidligere fortalt i innlegget. Det hjalp seg etter en promperunde i 12 tiden og etter det var han MYE bedre enn vanlig 😆👶🏻 Fortsatt ingen magetrøbbel, så it was a good half day 👶🏻💖 TS Anonymkode: 71488...df9 1
MFO Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 Vi fikk først resept på Altera , noe hun nektet å drikke. Spyttet det ut og brakk seg. Så fikk vi tips på apoteket om å prøve annen type, og prøvde heller pepticate. Den godtok hun med en gang, uten sukker eller andre smakstilsetninger i. Mulig lille bare ikke liker smaken?
lillehavfruen Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 (endret) Væske-inntaket hans i løpet av et døgn bør vell være på 10% av kroppsvekta, og våte bleier noen ganger i døgnet. Hvis han har våte bleier, så ville jeg prøvd å ikke stresset så mye. Det har en tendens til å gå seg til med disse små. Hva med å starte med fast føde nå når han fyller 4 mnd? Om han misliker MME så mye så er han jo da gammel nok til å begynne med fast føde. Kan jo være at det hadde vært noe? Noe fruktmos f.eks er jo ofte veldig populært. Endret 25. april 2020 av lillehavfruen
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 Vi har vedtak på melkefri mme, og har prøvd litt forskjellig. Nutramigen var ekstremt upopulært hos vår jente, selv etter opptrapping av blandingsforhold. Byttet til Pepticate og bruker det enda (16 mnd, får 1 flaske i døgnet). Etter overgang fra morsmelk til mme gikk ting mye bedre for oss! Anonymkode: c71f3...921
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #15 Skrevet 25. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vedtak på melkefri mme, og har prøvd litt forskjellig. Nutramigen var ekstremt upopulært hos vår jente, selv etter opptrapping av blandingsforhold. Byttet til Pepticate og bruker det enda (16 mnd, får 1 flaske i døgnet). Etter overgang fra morsmelk til mme gikk ting mye bedre for oss! Anonymkode: c71f3...921 Aminosyrebasert? Spurte legen og han ba meg prøve neocate, men den var ikke særlig suksess 2 timer siden, lillehavfruen skrev: Væske-inntaket hans i løpet av et døgn bør vell være på 10% av kroppsvekta, og våte bleier noen ganger i døgnet. Hvis han har våte bleier, så ville jeg prøvd å ikke stresset så mye. Det har en tendens til å gå seg til med disse små. Hva med å starte med fast føde nå når han fyller 4 mnd? Om han misliker MME så mye så er han jo da gammel nok til å begynne med fast føde. Kan jo være at det hadde vært noe? Noe fruktmos f.eks er jo ofte veldig populært. Våte bleier har det vært så oki skal slappe av.. 🥰 6 kg så har får nok i seg akkurat. Jeg tenkte tanken om fast føde, føler på meg at helsestasjonen ikke er enig med verken mme eller forslag om fast føde. Helst fordi han bare burde få mm, og jeg må kutte allergener. 2 timer siden, MFO skrev: Vi fikk først resept på Altera , noe hun nektet å drikke. Spyttet det ut og brakk seg. Så fikk vi tips på apoteket om å prøve annen type, og prøvde heller pepticate. Den godtok hun med en gang, uten sukker eller andre smakstilsetninger i. Mulig lille bare ikke liker smaken? Men hvis han absolutt ikke liker smaken, burde han ikke da protestere litt om natten og? 😆 Aner ikke, bare lurer.. Får litt dårlig samvittighet om jeg driver å gir han noe han absolutt synes er kvalmt... Hmm. Legen var veldig på at jeg skulle gi nut. Puramino, og den har vist seg å ikke gi noe «symptomer» til nå i hvert fall. TS Anonymkode: 71488...df9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #16 Skrevet 26. april 2020 Tror rett og slett han ikke liker det for han sulter heller enn å spise det. Igår kveld hadde han ikke spist på 4/5 timer, magen rumla og jeg tilbydde flaske. Nopp! Ikke tale om. Så han har fått pupp i hele natt for flaske skulle han ikke ha, han sov litt lettere inatt enn natten før så er nok derfor han ikke ville ha. Åh.. Tror dere det er sjans for å få han over på MME? :(( Delvis hadde jo vært greit om ikke fullt. Må nok ringe på mandag og høre om et annet merke. Finnes det noen som smaker litt okei? Vi har ikke prøvd hydrolysert mme, vet ikke hvorfor det ikke ble prøvd før. Leste på det og som regel er de symptomfrie av de og. TS Anonymkode: 71488...df9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå