Gå til innhold

Telle kcal og alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på mandag og telle kcal for å gå ned 5-6kg før sommeren. I morgen skal kjæresten min feires (liten sammenkomst) og vi skal drikke alkohol. Hvor mye vil dette ødelegge hele uka? 🤔

Anonymkode: 53534...5e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hva og hvor mye du skal drikke. Én halvliter Tuborg er 170 kalorier. 

Tørr hvitvin med lavt sukkerinnhold er kanskje det lureste? 

Anonymkode: f838b...4ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva du drikker, hvor mye og hva du får i deg ellers. Det kreves 7000 kcal for å gå opp og kilo, og 7000 i underskudd for å gå ned en kilo. Det beste er å samle summen for hele uka, ikke bare én dag/kveld. 

Anonymkode: d6e27...4f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne uka (fra mandag) har jeg totalt spist ca 5500 kcal. Så ligger i et godt underskudd. (pleier å starte hardt, og øke litt etter litt, ikke første gang jeg tar av noen kg) 

Men i morgen blir det både musserende og likør, så... Har jo noen kcal spart, så vil jo tro én kveld vil gå greit? Blir nok flere måneder til neste gang 😅

AnonymBruker
Skrevet

Regn med vann vekt. Tarjei noen dager åpent kvitte seg med

Anonymkode: f2b18...210

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drakk vin hver helg da jeg slanket meg. Holdt meg bare til kcal budsjettet, så gikk det helt fint. Det eneste som kan være litt utfordrende er at man mister hemninger med promille, og da kan man fort ryke på usunn mat i tillegg til alkoholen. Men regner ikke med at dere vil feste noe særlig mer i disse koronatider, så da vil nok ikke én kveld ødelegge noe. 

Anonymkode: 21cdf...4bc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Likør er jo bare sukker pluss relativt lavt alkoholinnhold pluss ganske kvalmende. Hadde glatt tatt to glass musserende fremfor et glass likør. 

Anonymkode: f838b...4ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er champagne eller noe annen boblende hvit i glasset. Den må være tørr (brut). Også vil jeg advare mot å sprekke totalt i forhold til mat i løpet av kvelden. Det er ikke mange ganger jeg ikke gjør det med alkohol i blodet. En dag skader ikke så veldig da, kanskje du ødelegger vekttap en uke. Jeg har forresten blitt så dehydrert etter en aften at jeg nådde vektmålet mitt neste dag, så det med vannvekt kan slå begge veier. :) Vi skal kose oss, men ikke for ofte så det går bra.

Anonymkode: c02d7...bb1

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å drikke vodka (måler opp med shotglass) og sukkerfri brus. Så drikker jeg maks 4-5 enheter. Ganske lavt kaloriinnhold. 

• Liker 1
Gjest Fallabella
Skrevet

Her gjelder pluss og minus helt enkelt. Du må regne på det hvis du fortsatt vil være i underskudd 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppet likøren. Mye sukker. Hvis den er kremet i tillegg (som feks Baileys) kunne du like gjerne drukket fløte. Gå for musserende eller hvitvin. G&T er også godt. Pass på mengden. 

Anonymkode: d4c1f...d14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det gikk greit. Gikk på vekta i dag morges, og det er fortsatt nedgang 🙌

Nå blir det lenge til nestegang 💃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det gikk greit. Gikk på vekta i dag morges, og det er fortsatt nedgang 🙌

Nå blir det lenge til nestegang 💃

Av nysgjerrighet, hva endre du opp med å drikke, og hvor mye? Grattis med vektnedgang 👍

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2020 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hva endre du opp med å drikke, og hvor mye? Grattis med vektnedgang 👍

Jeg drakk musserende, og litt likør 😊

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2020 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Fettforbrenningen din stopper i tillegg opp en og enhalvtime pr enhet.

https://www.roede.com/slik-odelegger-alkohol-forbrenningen/

Anonymkode: bf561...36c

Kan godt hende, men nå skadet ikke den kvelden nevneverdig for min del iallfall. Fra lørdag til i dag har jeg faktisk gått ned enda én kg. Men nå er jeg skikkelig streng i hverdagen, og koser meg heller litt én dag i uken. (som regel ikke med alkohol da 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...