Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal levere en oppgave på 15000 ord om ca en mnd.

Lå greit an til koronaen kom. Jobber i helse og har hatt noen travle uker, men nå har det roet seg. Jeg burde ha tid nok til å gjøre meg ferdig, men kommer ikke i gang. Har produsert mye, er vel ca halvferdig, men etter siste måneds jobbintensiv er jeg helt tom.  Føler null engasjement for oppgaven. Må skrive drøfting og renskrive litteraturkapittel. Men står altså helt bom fast og har lyst å gi opp hele greia. Noen som har noe motivasjon å sende over ? 😔

Anonymkode: d5e3b...a3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei du! Da jeg strevde med masteroppgaven så hjalp en app som heter Forest meg ganske mye. Det er en app for tidtaking hvor du planter et virtuelt tre som dør hvis du avslutter før det er ferdig. Ofte hadde jeg så lite lyst til å sette meg ned med oppgaven at jeg begynte med bare 10 minutter (plantet en busk som tok 10 minutter å gro). Høres teit ut kanskje men det er merkelig motiverende :) 10 minutter høres ut som ingenting og noen dager klarte jeg bare den ene bittelille økten, men det er mer enn ingenting og ofte gikk det litt lettere når jeg først var i gang. Man kan fint skrive oppgave 10 minutter om gangen hvis det er alt man får til, kan fort bli 50-100 ord eller mer om man intensivt skriver på den lille tiden.

Høres ut som om du er godt i gang, egentlig. Og du er jo veldig nærme målet! 😄 Kom igjen!

Anonymkode: 46c12...cf0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre er å sette deg ned og tvinge deg til å arbeide i én time hver dag. Både fordi det er vanskelig å hente motivasjon og idéer til å skrive uten å sette seg å arbeide og du får tenkt mer på oppgaven gjennom dagen (når du er ferdig). Ofte blir man sittende mer enn én time når man først kommer i gang, og de gangene du kun sitter én time er det fortsatt mer enn ingenting og du får igang tankeprosessen. 

Skru av mobilen og koble fra internett når du arbeider, med mindre du trenger info fra nettet for å arbeide. 

Oppgaven må gjøres ferdig før eller siden! Bedre å bli ferdig litt før og ha fri resten av mnd, enn å sitte på slutten og stresse. Da skulle man ønske at man hadde startet tidligere. Dessuten får du mest sannsynlig bedre karakter om du legger inn støtet tidligere enn senere. 

Lykke til! 

Anonymkode: a1255...864

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...