AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 å telle kalorier, veie maten og veie seg selv? Kanskje kun brukt en tråd til å måle omkrets på midje og hals eller brukt et plagg som er for lite og tatt bilder underveis? Anonymkode: 686b3...8d1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Jeg har! Det vil si, jeg vet ikke om jeg har gått ned i vekt, men jeg har mistet en del magefett og lagt på meg en del muskelmasse. Orker ikke telle kalorier og veie mat, men pleier å ta en kikk på innholdslista for å se at det ikke er tilsatt sukker, og helst mest protein, gjerne noe fett, og lite karbohydrat. Så skinke, egg, skyr, ost, alt det der. Det blir en vane etter hvert. Kjører periodisk faste og trener styrke. Anonymkode: 2cbb6...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 Jeg har gått ned ca. 15 kg på den måten, veier ikke maten og teller ikke kalorier. Har bare gått inn for en varig endring i kostholdet, har blant annet ikke spist godteri siden ifjor sommer. Veier meg sporadisk, og har sporadisk begynt å bruke målebånd, men merker det egentlig best på klærne om jeg går opp eller ned i vekt. Bruker vekta kun i perioder hvor jeg føler meg flink mtp kostholdet og merker at jeg går ned i vekt og omvendt. Anonymkode: 80879...f66 2
Hr. Aktiv Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 Ja det er null stress bare du har sånn nogenlunde kontroll på det du driver med. Har vekta vært stabil f.eks. over tid kan det bare være å kutte noen brødskiver iløpet av dagen være nok til at du går en del ned i vekt. Er du stadig på tur opp i vekt må du regne litt mere eller begynne med å røre deg mere. 2
youcancallmejune Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 Ja. Jeg faster en dag i ny og ne når det har blitt for mye av meg. Jeg synes det er enklere enn diverse slankekurer med kaloritabeller og veiing av mat og kropp. Det går helt utmerket siden jeg vet at jeg ikke trenger å holde ut særlig lenge av gangen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 Jeg har prøvd på det maaange ganger. Kaloritelling er så kjedelig, og jeg skulle gjerne sluppet. Den eneste gangen jeg har klart å gå ned i vekt uten å telle kalorier var da jeg gikk på lavkarbo. Men opplevde det kostholdet som så restriktivt, spesielt sosialt, og man måtte jo telle karbogram der også, så var like langt. Det går an å lykkes uten å telle kalorier, men er du som meg, en som kronisk underestimerer hva jeg får i meg, så er kaloritelling den sikreste måten å gå ned i vekt på. Anonymkode: ccde4...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 Jeg har aldri vært veldig overvektig, men jeg går litt opp og ned i vekt hele tiden (max 8-10 kg). Jeg pleier hverken å måle eller veie meg, jeg sjekker tilstanden med jevne mellomrom ved å prøve en av de buksene som ikke passer lenger.... Jeg teller ikke kalorier og jeg spiser all slags mat, men jeg spiser mindre porsjoner/ spiser større mengder med grønnsaker. Jeg kutter også helt ut godteri/ kaker o.l. (er jeg på besøk smaker jeg på det som serveres, men det er ikke noe som er dagligdags). Anonymkode: 5d22d...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå