Gå til innhold

Utgått cottage cheese (mager)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde to uåpnede bokser cottage cheese i kjøleskapet, en gikk ut 31.03 og den andre 16.04. Hev halvparten av førstnevnte og hele sistnevnte i en lasagne, men lurer nå på om det er for lenge etter datoen å bruke i dag? De var uåpnede og både så, lukta og smakte normalt (synes jeg). 

Noen som har spist CC så lenge etter utløpsdatoen? Ble dere dårlige? 

Anonymkode: 67812...607

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lenge siden jeg spiste vafler med cottage cheese som var utgått flere måneder i forveien. Ingen ble dårlig.
Så lenge ting ser, lukter og smaker ok, så blir du neppe dårlig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du merker veldig godt når melkeprodukter har blitt for gamle. Da smaker de så vondt at du ikke spiser dem.

Anonymkode: 7efef...a2c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eller de blir grønne...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, C8H10N4O2 skrev:

Det er ikke lenge siden jeg spiste vafler med cottage cheese som var utgått flere måneder i forveien. Ingen ble dårlig.
Så lenge ting ser, lukter og smaker ok, så blir du neppe dårlig.

Okei, da går det nok fint! Tenker at så lenge man varmebehandler det om ikke annet, så burde det jo gå på samme måte som med rømme og fløte osv. Synes det er så kjipt å kaste mat..

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du merker veldig godt når melkeprodukter har blitt for gamle. Da smaker de så vondt at du ikke spiser dem.

Har faktisk aldri sett utgåtte melkeprodukter tror jeg 😅 Sto at man ikke skulle spise CC dersom den hadde mugg eller gjær. Mugg blir jo såklart grønt eller brunt, men gjær? Om man faktisk kunne blitt dårlig så hadde det vel kanskje stått siste forbruksdag isteden (?)

Skrevet (endret)

Min "tommelfingerregel" for yoghurt,  kesam, cc og lignende er to måneder over dato.

Er de eldre enn det tar jeg det ikke for gitt at de smaker godt. Og tro meg, du smaker det umiddelbart om de ikke er spisende -melkeprodukter er ikke slik at de fremstår fine og ferske, men først "slår inn" flere timer senere.

edit: legger til at selvsagt gjelder uåpnede produkter. åpnede må man bare se, lukte og smake på.

Endret av applestories

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...