Gå til innhold

Hvordan å påberope seg å være i "Risikogruppa"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer, for svært mange.. snart de fleste er i risikogruppa, og kan sanke sympati og privilegier av dette. 

Slik jeg forstår det så omfatter "Risikogruppa" pr 24. april:   De over 45 (og mange under 30), de som røyker, snuser eller spiser mye, Alenemødre, de som skriver blogg, samtlige vaksinemotstandere, deres familier og barn, Kjendisser som får lite oppmerksomhet, de med høysnue, Alle som har barn som burde være i barnehage/skole, men som koser seg med "hjemmekontor", Alle som kjenner behov for å moralisere litt og gjøre seg til offer.. og klage på at naboen går tur, De som har lest om at bestemor er på sykehjem ... Mulighetene er så mange! Hvordan kan jeg bli en av gjengen? 

Jeg har til og med lest om de som er 90+ og de som har alvorlige sykdommer....  Men er usikker på om de lever opp til offerrollen i konkurranse med alle de andre skrivekyndige KG-offerene. 

(Håper dere får med dere ironien)

Anonymkode: ec7b8...89a

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen kilo ekstra og i disse koranatider koser jeg meg litt ekstra. Føler derfor jeg er i risikogruppen, og har nå endelig fått ja til hjemmekontor fra arbeidsgiver.

Anonymkode: f6e8f...176

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvilke privilegier det er snakk om.

Anonymkode: 4034e...b88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har astma og er dermed i risikogruppen. Føler ikke jeg får noen privilegier av det. Jeg må passe på alle steder jeg er og jeg er mer isolert enn jeg pleier.

Sjukt fete privilegier. Skaff deg litt astma du også. 

Anonymkode: 38cb1...958

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å røyke igjen. Så kan jeg endelig ta litt fri og kose meg hjemme 😏 

Anonymkode: 53756...72e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å røyke igjen. Så kan jeg endelig ta litt fri og kose meg hjemme 😏 

Anonymkode: 53756...72e

Leste faktisk her om dagen at nikotin er litt bra mot viruset.

Anonymkode: f6e8f...176

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sympati og priviligier? Jeg har ikke fått noe av dette.

Anonymkode: 9cc43...f29

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De med velregulert astma er ikke lenger definert som risikogruppe. Røykere er heller ikke i risikogruppen leste jeg på vg.no i dag. Virker som om mange ikke får med seg nyhetene. En gang i risikogruppen - alltid i risikogruppen?

Selv er jeg i risikogruppen - enn så lenge. Vet ikke om ny kunnskap kaster meg ut av gruppen. Nyter det dog ikke - er allerede ute av arbeidslivet på AAP. Jeg tar mine forholdsregler, det hadde jeg gjort uansett vil jeg tro. 

Anonymkode: 4b129...918

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det med risikogrupper eller ikke er så skiftende! Leser at forskere vil teste nikotinplaster på covid pasienter fordi de har funnet ut at røykere blir smittet i mindre grad. Det går jo imot all sunn fornuft når dette er en sykdom som rammer lungene. Og vi som er overvektige skal liksom være i en risikogruppe selv om jeg er sunn og frisk og har ingen tilleggssykdommer, bare litt høyere BMI enn "normalen". 

Det er så mye de ikke vet om et helt ferskt virus. 

Anonymkode: ffb4b...d4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med risikogrupper eller ikke er så skiftende! Leser at forskere vil teste nikotinplaster på covid pasienter fordi de har funnet ut at røykere blir smittet i mindre grad. Det går jo imot all sunn fornuft når dette er en sykdom som rammer lungene. Og vi som er overvektige skal liksom være i en risikogruppe selv om jeg er sunn og frisk og har ingen tilleggssykdommer, bare litt høyere BMI enn "normalen". 

Fikk ikke med meg at røykerne blir smittet i mindre grad. Men hey! Det er jo logisk! Hvem gidder å slå seg ned i et askebeger? Korona avskyr røykelukt !  🤪

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen gir deg nok beskjed

Anonymkode: 0ae1b...6cd

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen gir deg nok beskjed

Anonymkode: 0ae1b...6cd

Fastlegen tar ikke en ringerunde nei. 

Jeg måtte ringe selv for å diskutere mitt tilfelle (jeg har arrvev på lunga bla). 

Anonymkode: 3523c...27e

Skrevet

Kun fastlegen som kan kartlegge helsen din og vurdere om du er i risikogruppa. Nå må folk roe ned og slitte å selvdiagnostisere seg selv 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke med meg at røykerne blir smittet i mindre grad. Men hey! Det er jo logisk! Hvem gidder å slå seg ned i et askebeger? Korona avskyr røykelukt !  🤪

Ja, sant. Denne jeg leste:  https://www.theguardian.com/world/2020/apr/22/french-study-suggests-smokers-at-lower-risk-of-getting-coronavirus

• Liker 2
Skrevet

Hvilke fordeler mener du de i risikogruppen har? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden er alenemødre i risikogruppe??? Jeg er alenemor,  men er da ikke i noen risikogruppe!

Anonymkode: 154e2...d3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Sunnys skrev:

Kun fastlegen som kan kartlegge helsen din og vurdere om du er i risikogruppa. Nå må folk roe ned og slitte å selvdiagnostisere seg selv 

Ingen som selvdiagnostiserer seg. Men det med risikogrupper er et forvirrende tema. 

Anonymkode: 5bf7a...55e

AnonymBruker
Skrevet

Folk snakker om at 1.6 millioner er i risikogruppen... Da mister jeg all respekt altså, det blir for dumt og utvannet

Anonymkode: 7173b...9e9

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som selvdiagnostiserer seg. Men det med risikogrupper er et forvirrende tema. 

Anonymkode: 5bf7a...55e

For de av oss som evner å lese en graf eller to, er det ikke spesielt forvirrende. Da blir man litt matt når pollenallergikere og til og med laktoseintolerante personer godt under 60 påberoper seg å være risikogruppe.

Anonymkode: 6bc8d...e6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

BMI 40+ er ikke bare «litt ekstra»...

Anonymkode: 15ca9...da9

• Liker 1
  • Opprett ny...