Gå til innhold

Redd for babyen min og redd for å smitte omgivelsene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Vi har de siste dagene vært i god form, men vi har alle begynt å nyse, trodde først det var på grunn av pollen men nå er jeg usikker. Min baby på 8 mnd fikk høy feber i går, nesten 40 grader. Feberen går ned bare et par timer etter paracet og så går den opp igjen. Nå hoster hun, og broren. Jeg er redd. Jeg er redd for å la henne sove alene, bør jeg det? Jeg tenker å ta kontakt med sykehuset om jeg bør gi henne ibuprofen for å få ned feberen hennes, men dette kan være farlig hvis hun har corona. Kan hende hun har noe annet, men jeg tør ikke å ta sjansen. 

Og nå til omgivelsene. Storebror var i barnehagen mandag til onsdag, jeg informerte barnehagen om at lillesøster er syk, men de sa at så lenge vi ikke har påvist covid 19 kan de ikke informere andre foreldre om det. 

Mannen min har en samfunnskritisk rolle, og ser mennesker hver dag. Hans arbeidsgiver vil heller ikke teste han eller sette han i karantene siden det ikke gjelder han. 

Jeg føler vi potensielt smitter så mange nå :(

Anonymkode: a6cbb...1b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn kommer mange (de fleste?) til å føle det framover, tror jeg. Smitten vil komme, og den vil spre seg. Fra mandag av har jeg barn i to forskjellige barnehager og et skolebarn på en skole, og før eller siden vil vi bli smittet. Har egentlig bare som mål å inngå unødvendig sosial omgang i den nærmeste tiden for å i alle fall ikke smitte flere enn vi må, og tenker vi må leve greit med det.

Ang babyen ville jeg tatt en telefon til fastlegen i morgen, eller til Koronatelefonen hvis du er veldig bekymret i kveld/natt.

Anonymkode: ef9b5...e97

• Opprett ny...