Gå til innhold

Vegetarlasagne!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Vil bare dele en nydelig oppskrift på vegetarianerlasagne (ikke veganer) med dere. :)

Vegetarlasagne

12 plater lasagne

Grønnsaksaus:

2 løk

4 gulrøtter

4 stilker selleri

1 purre

2 ss margarin

1 boks (ca 400 g) hermetiske tomater

3 ss tomatpuré

1/2 ts pepper

1/2 ts oregano

1 ts salt

1/2 ts timian

1 ts basilikum

Ostesaus:

2 ss margarin

3 ss hvetemel

5 dl melk

1 ts salt

200 g hvitost

Start med grønnsaksausen: Grovhakk løk, gulrøtter, selleri og purre. Fres grønnsakene i margarin i en kjele til de er blanke. Tilsett hele boksen med tomater, tomatpuré og krydder. La alt koke til en tykk grøt.

Smelt margarin til ostesausen. Ha i mel. Spe med melk til en klumpfri jevning. Kok opp mens du rører. La revet ost smelte i den varme sausen.

Legg lagvis i et ildfast fat tomatsaus og lasagneplater og ostesaus. Avslutt med ostesaus. Dryss gjerne litt ekstra ost på toppen. Stek formen på nederste rille ved 200 C i ca 30 minutter. Serveres med en frisk salat.

Antall personer: 4

Jeg valgte å ta en halv løk istedenfor for 2 hele i grønnsaksausen, men jeg ekke så keen på løk. ;) Kjempgod lasagne, anbefales! :)

(Funnet på - Budstikkas matsider - .)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den såg kjempegod ut - skal def. prøvast! Takk for oppskrift! :)

Gjest gjesten
Skrevet

Ser spennende ut selv for en alteter som meg. Men hvorfor er det margarin og ikke smør? Det er jo melk og ost i sausen allikevel.

Tenker jeg bruker olje når det skal stekes og smør i bechamelsausen.

Også tror jeg bytter iallefall noe av selleristilkene ut med sellerirotstrimler. Jeg synes det siste er så godt.

Gjest Gjesta
Skrevet
Ser spennende ut selv for en alteter som meg. Men hvorfor er det margarin og ikke smør? Det er jo melk og ost i sausen allikevel.

Tenker jeg bruker olje når det skal stekes og smør i bechamelsausen.

Også tror jeg bytter iallefall noe av selleristilkene ut med sellerirotstrimler. Jeg synes det siste er så godt.

Tipper du kan gjøre akkurat det du føler for, jeg. God blir den nok uansett. :)

Skrevet

*Printe ut*

Den så jo kjempegod ut! Jeg har lett etter en slik oppskrift. Tusen takk, denne må prøves ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...