Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Gi bort barnet ditt til noen som ikke klarer å bli gravid og vil ha barnet uansett kjønn, sykdom, hårfarge, hudfarge etc. 

Anonymkode: acd76...751

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du flere barn når du ikke liker de fordi det er feil kjønn egentlig? 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 35fce...0e6

Jeg har aldri sagt jeg "ikke liker" barnet mitt fordi det har "feil kjønn." Dette er en stor misforståelse som alltid oppstår i tråder om dette temaet. Jeg elsker barnet mitt over alt i verden, men det betyr ikke at jeg ikke kan være skuffet over kjønn for det. 

Anonymkode: 6ec98...efa

• Liker 10
Gjest Peanut
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg elsker barnet mitt over alt i verden, men det betyr ikke at jeg ikke kan være skuffet over kjønn for det. 

Håper du aldri lar det skinne gjennom. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gutter er annenrangs i vesten. 

Anonymkode: 9c7ed...2e5

Tragisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sagt jeg "ikke liker" barnet mitt fordi det har "feil kjønn." Dette er en stor misforståelse som alltid oppstår i tråder om dette temaet. Jeg elsker barnet mitt over alt i verden, men det betyr ikke at jeg ikke kan være skuffet over kjønn for det. 

Du er så skuffet over kjønnet at du er deprimert?  To gutter regner jeg med?

Håper det hjelper med profesjonell hjelp. Dessverre så er det veldig vanskelig å skjule skuffelsen, barna merker det.

Anonymkode: 34e8c...996

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke skriv slike tråder her TS du får bare dritt. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg og har 3 uker til termin. Jeg hadde det likt første graviditeten og nei "alt var ikke glemt" når jeg fikk hen på brystet det tok lang tid å knytte seg til barnet. Nå er jeg gravid igjen med samme kjønn og sliter med en depresjon. Jeg har ingen illusjoner om at alt går over når barnet er født, jeg får hjelp av psykolog til å håndtere dette og jeg håper det vil hjelpe på sikt.  

Du er ikke alene, du er ikke en dårlig mor, det er ikke unormalt å føle det du føler. Stor klem til deg!

Du å ts burde se siste episode av vårt lille land. Den om Corona. Da kanskje du tenker anderledes. 

Anonymkode: 13f12...3fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så adoptert bort barnet til vil elske det uansett kjønn, hår, høyde eller vekt 

Anonymkode: c861e...a19

Av uvitenhet og nysgjerrighet, hvordan er det å adoptere bort barn i Norge?   Er det lovlig uten spesiell grunn, får barne vite hvem de biologiske foreldrene er? 

Anonymkode: 34aad...ce6

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å ønske seg kjønn, og lov å kjenne på at det er litt leit å aldri oppleve å være mamma til et kjønn om man får flere av samme kjønn feks. Men å bli deprimert av det, og si at du ikke vil ha barnet (du visste vel at det var 50/50 sjanse for gutt/jente?) det er rett og slett forferdelig å høre på. Jeg har vært igjennom en dødfødsel og flere spontanaborter, og er gravid igjen nå. Kunne ikke brydd meg mindre hva jeg får, bare jeg faktisk får en baby tilslutt og slipper flere sorger. Håper du går til psykolog og klarer forandre tankene dine før det stakkars barnet kommer. H*n har ikke bedt om å bli født. 

Anonymkode: fdab2...91e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo tydelig noe mer enn skuffet. 

Anonymkode: 8919c...854

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som du ser TS bare dritt å få, og det er veldig synd for det er ikke det du trenger nå. Morsomt at alle automatisk går ut i fra at det er gutt det er snakk om fordi "alle vet at alle ønsker seg jenter" samtidig som de er dypt sjokkerte over at noen ønsker seg et kjønn, forstå det den som kan. 

Jeg vil bare si at jeg har blitt att godt i mot i helsetjenesten, det er faktisk mange som har det sånn, men ingen snakker om det. Og når man leser denne tråden så skjønner man jo hvorfor. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det samme. 

Ble ikke komfortabel før barnet ble født, og da var det utenkelig at hen skulle være et annet kjønn 😍 nå enser jeg ikke at hen egentlig var ønsket som et annet kjønn. 

Her inne får du ikke annet enn dritt og møkk. Opprettet selv en tråd som fikk slakt. Det er visst ikke lov å kjenne på noen andre følelser enn aksepterte, fordi det alltid finnes folk som har det verre. 

Anonymkode: 71b0a...f2d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo tydelig noe mer enn skuffet. 

ja jeg er mer enn skuffet, jeg sørger over det jeg ikke fikk. Det betyr ikke at jeg ikke elsker barnet mitt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja jeg er mer enn skuffet, jeg sørger over det jeg ikke fikk. Det betyr ikke at jeg ikke elsker barnet mitt. 

Men hvorfor da ikke jobbe med dette før ny graviditet, med like stor sjanse for enda en med samme kjønn? Som nå tydeligvis har gjort seg deprimert i tillegg. Hvorfor ikke gjøre noe med dette før man får barn i det hele tatt? Ufattelig. Jeg hadde aldri begitt meg ut på en graviditet om mine forventninger til kjønn var så store. Manglende tilknytning og depresjon er faktisk noe er barn merker. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er noen så dumme at de er opptatt av kjønn når de skal ha barn? Om det blir gutt kan det godt hende at han vil gå med kjole og leke med dukker. Om det blir jente kan det godt hende hun vil leke pirat og bruke skjorte og slips. Slutt å tenk så sort/hvitt og døm utifra kjønn. Ikke rart at verden går sakte fremover. 

Anonymkode: bdd33...350

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg håper det ordner seg for deg, og at du søker hjelp om dette ikke går over. Det er veldig viktig å sørge for at ikke barnet føler seg uønsket❤️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om man får det kjønnet man så inderlig ønsker seg da, og så viser det seg at barnet føler seg født i feil kjønn!

Anonymkode: 511f9...514

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror all kritikken du kjenner her skyldes ar folk ikke makter å forstå det siden de ikke har opplevd det selv. Ofte kommer kritikken fra jentemammaer med mange jenter. De har ofte ikke kjent på disse følelsene. Slik jeg oppfatter det handler det ikke om at barnet ikke er ønsket, men at man føler et tomrom for noe som mangler. 

Jeg har to gutter og jeg må ærlig innrømme at jeg hadde mange av de samme følelsene når gutt nr 2 viste seg på ultralyd. Det var ekstra vanskelig at mange av venninnene mine ventet jenter. Jeg forstår at tankene er lite rasjonelle, men sånn er det av og til. Og alle dere ufrivillig barnløse som klager her! Ikke sammenlign sorger. Det er ikke sånn verden virker. Ingen i Norge kan noen gang være triste da, for vi er så privilegerte for å bo nettopp i Norge.

Anonymkode: 113b0...73e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor da ikke jobbe med dette før ny graviditet, med like stor sjanse for enda en med samme kjønn? Som nå tydeligvis har gjort seg deprimert i tillegg. Hvorfor ikke gjøre noe med dette før man får barn i det hele tatt? Ufattelig. Jeg hadde aldri begitt meg ut på en graviditet om mine forventninger til kjønn var så store. Manglende tilknytning og depresjon er faktisk noe er barn merker. 

Jeg var deprimert forrige gang også, så jeg var forberedt. Det er ikke noe å «gjøre noe med», det vil aldri gå over, det er noe å »lære seg å leve med.»

Jeg blir jo kvitt fødselsdepresjonen og tilknytningen min til mitt første barn er bra. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror all kritikken du kjenner her skyldes ar folk ikke makter å forstå det siden de ikke har opplevd det selv. Ofte kommer kritikken fra jentemammaer med mange jenter. De har ofte ikke kjent på disse følelsene. Slik jeg oppfatter det handler det ikke om at barnet ikke er ønsket, men at man føler et tomrom for noe som mangler. 

Jeg har to gutter og jeg må ærlig innrømme at jeg hadde mange av de samme følelsene når gutt nr 2 viste seg på ultralyd. Det var ekstra vanskelig at mange av venninnene mine ventet jenter. Jeg forstår at tankene er lite rasjonelle, men sånn er det av og til. Og alle dere ufrivillig barnløse som klager her! Ikke sammenlign sorger. Det er ikke sånn verden virker. Ingen i Norge kan noen gang være triste da, for vi er så privilegerte for å bo nettopp i Norge.

Anonymkode: 113b0...73e

:roll: 

Folk som "sørger", må gå i terapi og "bare ikke kommer over" at de fikk et barn med feil kjønn, altså. Det er jammen temmelig patetisk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

:roll: 

Folk som "sørger", må gå i terapi og "bare ikke kommer over" at de fikk et barn med feil kjønn, altså. Det er jammen temmelig patetisk. 

Det som er patetisk det er å gå inn i en tråd der en sårbar høygravid dame som strever med svangerskapet sitt Søker råd og kaste dritt.  DET er virkelig patetisk og noe du og 90% av andre som har svart i denne tråden kan holde dere for gode til. 

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det som er patetisk det er å gå inn i en tråd der en sårbar høygravid dame som strever med svangerskapet sitt Søker råd og kaste dritt.  DET er virkelig patetisk og noe du og 90% av andre som har svart i denne tråden kan holde dere for gode til. 

Nei, det er det ikke. Noen trenger faktisk å høre at de må ta seg sammen, å bare dulle og dille og forståsegpå tullefølelser gjør ingenting godt.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...