Gå til innhold

Vært i utlandet ..Kan man ta test for å bryte karantene? Volvat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg har vært i utlandet og kom hjem for 3 dager siden. Vedkommende sier hen tok en test på anbefaling fra ud på Volvat og fikk svar innen en time om at hen var negativ. Dermed behøvde hen ikke karantene tiden og kunne gå rett ut. 

Stemmer dette? Mistenker at vedkommende ikke vil sitte i karantene. Får man svar på en slik test innen 60 min? Og kan den tas på Volvat... på anbefaling fra ud? 

Anonymkode: b7a1f...60d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er bare tull 

Anonymkode: 85793...267

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nope bare tull.

Anonymkode: e195b...6e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke svar på 1 time. 

Anonymkode: 0a31c...287

• Liker 1
Skrevet

Man skal i karantene uansett. Det fins folk som har testet negativt opp til flere ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper du melder i fra til politiet? Han lyver, slike tester finnes ikke.

Anonymkode: b29d9...030

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han skal i karantene. Det har ingenting for seg å teste før man har symptomer. Selv om han hadde testet negativt nå, så kan han meget vel få et utbrudd av covid-19 om 4 dager. Det er nettopp derfor man skal i karantene og at man ikke skal teste før man har symptomer. 

Anonymkode: 14765...721

• Liker 6
Skrevet

Det er ulovlig å bryte karantenen. 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg har vært i utlandet og kom hjem for 3 dager siden. Vedkommende sier hen tok en test på anbefaling fra ud på Volvat og fikk svar innen en time om at hen var negativ. Dermed behøvde hen ikke karantene tiden og kunne gå rett ut. 

Stemmer dette? Mistenker at vedkommende ikke vil sitte i karantene. Får man svar på en slik test innen 60 min? Og kan den tas på Volvat... på anbefaling fra ud? 

Anonymkode: b7a1f...60d

Dette stemmer selvfølgelig ikke, ikke minst pga inkubasjonstid som er mye lenger enn 3 dager så om en eventuell test var negativ da, så kan hen likevel utvikle covid-19 senere... derfor 14 dagers karantene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det stemmer ikke. For det første tar det stort sett minst et døgn å få svar på de testene, vanligvis 2. For det andre kan man ikke oppheve karantene kun med utgangspunkt i negativt prøvesvar. Din bekjente lyver og utsetter alle oss andre for fare. Du bør melde fra til politiet om dette. 

Anonymkode: 36978...8f6

• Liker 3
Skrevet

Trur vedkommende lyver for deg gitt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en dust. Ikke rart dette sprer seg.

Anonymkode: 14169...e78

• Liker 1
  • Opprett ny...