Gå til innhold

Takler ikke å dra til Oslo pga da blir jeg påmint at vi aldri bodde der...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Teit, ikke sant?

Har sittet med mye bitterhet om at vi skulle flyttet til Oslo som ung og levd livet sammen før barn.

Vi valgte å få barn tidlig i forhold og i livet. 
De siste gangene vi har vært der så går jeg og drømmer om det livet jeg skulle ønske vi hadde i Oslo før barn. Men samtidig vet jeg ikke om det hadde blitt bra... Det er bare en fantasi. 
Altså, hjelp meg å snu tankene da!!🙏🙏🙏

Anonymkode: 5ddb9...7cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Takler ikke"? Hva skjer da? Får du regelrett sammenbrudd bare noen nevner Oslo, eller får du total nedsmelting på gata og legger deg ned og skriker på fortauet når du er der?

Misbruk av uttrykket "takler ikke".

Du angrer antagelig over at du fikk barn for tidlig, og ikke fikk festet fra deg i yngre dager. Ingenting man kan gjøre med det, dessverre. Passert tid er passert tid, og eldre er dere blitt. Du får heller se på barna dine og være takknemlig over hvor flotte barn du har fått. De er verdt alle festene du ikke var på, og alle vinglassene og champagnen du ikke drakk på Oslos utesteder. Ikke sant?

Anonymkode: d64fa...cf7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bodde (og bor) i Oslo som ung, før vi barn. Du gikk ikke glipp av noe.

Anonymkode: a8aec...e56

• Liker 18
Skrevet

Skjønner deg litt mer hvis du har bodd på landet hele tiden, ellers vil jeg tro at Oslo ikke er så innmari spesielt?

• Liker 7
Skrevet

Ja, det er veldig teit.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med «takler ikke»? Kan du ikke oppholde deg i Oslo uten å få psykiske eller fysiske reaksjoner?

Anonymkode: ecf1f...a25

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oslo ee mye elendighet og ensomhet husk det. Masse folk!! Det beste i livet er kjærligheten der du har den. Gled deg over det du har

Anonymkode: c00b3...368

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gått glipp av noe særlig altså! Så bare gå videre i livet! Om du absolutt må kan du jo flytte til Oslo når barna har blitt voksne!?

Anonymkode: 1393c...fcf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gått glipp av noe. Det er ingen egentlig forskjell på Oslo og Førde.

Hvis du angrer på at du ikke fikk opplevd storbylivet måtte du hatt planer om å flytte til London.

Anonymkode: ce192...ebf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, ts. Oslo er en fantastisk by å være singel eller par uten barn. De årene vi bodde i Oslo før vi fikk barn var fantastiske. Spesielt dersom du er fra et mindre sted kan jeg skjønne deg..

Gåturer langs Løkka og Akerselva på finværsdager med en kopp Wendelboe i hånda, et glass prosecco på en av byens mange takterrasser hvor man skuer utover bylivet, spontane byturer med fantastiske drinker på Himkok eller Torggata Botaniske. Sykkelturer på Bygdøy og badeturer ut til øyene, Elvelangs på en kald høstkveld, deilige og lange måltider ved en av byens maaange gode restauranter når mørket kryper seg på, Delicatessen, Arakataka, Piskoteket, Way down south, Den glade gris, Der peppern gror og alle de skjulte bydelsskattene som Tandoori Hut og east kitchen. Har aldri skjønt de som ikke liker Oslo... Mistenker at de henger på Karl Johan. 

Anonymkode: 2cb4f...1db

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvorfor svarer folk så nedlatende? Er vel helt normalt å angre på ting man gikk glipp av. Selv angrer jeg på at jeg ikke reiste mer da jeg var ung og uforpliktet. Kan kjenne et stikk i magen når jeg tenker på turene som ikke ble noe av. Kom inn på et spennende studie i USA, men måtte takke nei fordi jeg ble gravid. Er evig takknemlig for de herlige barna mine og trives i den etablerte rekkehus-tilværelsen, men vi mennesker har plass til mange slags følelser. Sorgen over tapte muligheter er en del av livet.

Om man har en urban dragning så er det selvsagt en sorg at man aldri fikk oppleve det. Og mange synes det er fantastisk å bo i Oslo! Vandre rundt i botanisk hage, drikke øl med venner på Løkka, gå på kino og konsert. Om man skal komme over en vond følelse så må man i det minste være ærlig med seg selv. Erkjenne at ja, det kunne vært fantastisk, men sånn ble det ikke. Og så får man finne glede der man er i stedet. 

Eller, kanskje ta sjansen og flytte? Er det en mulighet, TS? Man kan f.eks. kjøpe bolig i et rolig, grønt område et stykke utenfor kjernen, og ha muligheten til å ta tog/t-bane inn til sentrum. Vi bor cirka en halvtime fra Oslo sentrum, og føler vi har fått det beste fra to verdener. Kan samboeren din være interessert i å prøve det? :) 

Anonymkode: 14bfc...47f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke gått glipp av noe. Det er ingen egentlig forskjell på Oslo og Førde.

Hvis du angrer på at du ikke fikk opplevd storbylivet måtte du hatt planer om å flytte til London.

Ehh okei, har du hverken vært i Oslo eller Førde?

Anonymkode: 2cb4f...1db

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Takler ikke"? Hva skjer da? Får du regelrett sammenbrudd bare noen nevner Oslo, eller får du total nedsmelting på gata og legger deg ned og skriker på fortauet når du er der?

Misbruk av uttrykket "takler ikke".

Du angrer antagelig over at du fikk barn for tidlig, og ikke fikk festet fra deg i yngre dager. Ingenting man kan gjøre med det, dessverre. Passert tid er passert tid, og eldre er dere blitt. Du får heller se på barna dine og være takknemlig over hvor flotte barn du har fått. De er verdt alle festene du ikke var på, og alle vinglassene og champagnen du ikke drakk på Oslos utesteder. Ikke sant?

Anonymkode: d64fa...cf7

Takler ikke ble feil ord ja, enig. 
Angrer- helt riktig!!

Anonymkode: 5ddb9...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Følern TS, jeg blir vanvittig misunnelig på alle beboere i California når jeg er på ferie der (som er svært sjeldent, for det er jo så DYRT å reise dit) og har alltid hatt en drøm om at jeg skulle bo der, dra på stranden hver dag, casualy stikke innom Disneyland i helgene og møte en kjekk amerikaner... men så er jeg bitter, singel og alene i en liten fiseby i Norge istedenfor. Ugh. 

Anonymkode: e1fcd...b7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

.... men som folk sier rundt meg så må man se det positive i det. Huslånet her er latterlig lite i forhold til hva det hadde blitt i Los Angeles, det er mindre forurensing i luften, maten er sunnere og folk er mindre overfladiske rundt her. Og ikke minst koster det masse penger å bli syk her.

Anonymkode: e1fcd...b7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er stor forskjell, og det vet du nok. Førde er supert på sin måte, om naturopplevelser og mye bolig for pengene er det man er ute etter. Men de som er mer glad i det urbane liv ønsker et bredt utvalg kafeer, barer, mat, kunst og kultur osv, ikke bare den lokale bensinstasjonen og kinarestauranten hvor man treffer på alle man allerede kjenner. Oslo er ingen metropol ala London, men det er den byen hvor man opplever mest av det pulserende bylivet og samtidig får nyte godt av det gode norske velferdssystemet.  

Anonymkode: 14bfc...47f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri for sent å flytte!

Anonymkode: 904fc...634

AnonymBruker
Skrevet

Oslo? Eeeehhhhh, ok.... Hadde det vært en by som København eller Edinburgh hadde jeg skjønt det, men Oslo?!

Anonymkode: a83dd...992

Skrevet

Men TS, hvis dere fikk barn tidlig så er dere også ferdige med mindreårige barn tidlig. Dere kan flytte hvor dere vil da. På mange måter kan det være like greit, dere kan gjøre hva dere vil når dere forhåpentligvis har bedre råd og så har dere barna i livene deres uansett.

Jeg tipper mange på deres alder får hint av misunnelse når dere flyr rundt som dere vil i 40 og 50-årene mens de selv sitter der med tenåringsbarn. Men det kommer de aldri til å innrømme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i Oslo før barn. Det er virkelig noe annet å bo der enn å være på ferie. Du kommer inn i samme rutinene uansett hvor du bor, og du tråler ikke opp og ned Karl Johan i jakten på den perfekte buksa hver dag om du bor der. Har vært mer i sentrum på ferie nesten, enn da jeg bodde der. Slapp av, det er bare en by hvor folk lever normale liv 

Anonymkode: 7eaf3...787

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...