AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Jeg føler at sønnen min blir utnyttet av et par vennene sine. Disse guttene er innom bare for å leke med lekene hans eller for å spise hos oss. Har observert flere ganger at de presser han til å spandere godteri og brus, eller låne sykkelen hans. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Han innser det selv, men vil likevel ikke gi slipp på disse vennene. Synes det er vondt å være vitne til. har noen andre opplevd dette? Noen råd? Anonymkode: d15d0...378
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Hvor gammel er han? Anonymkode: 8dd9f...3da
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er han? Anonymkode: 8dd9f...3da 10 år Anonymkode: d15d0...378
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 Kansje de har det vanskelig eller? Om de kommer til dere for mat og sykkel.. Anonymkode: c0c20...502 1
Hmmmmmm Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 Slike ting er så vanskelig å se på. Men ikke så mye annet man kan gjøre en å bevisst gjøre personen at den blir utnyttet. Til slutt får han nok, og lærer av det på mange måter. Det kan også bygge han opp. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 Er det noen andre du kan motivere han til å være sammen med? Jeg ville i så fall gjort det, uten å snakke ned de andre guttene. Ville brukt tid på å snakke generelt om vennskap, hvordan være en god venn og hvordan gode venner er med hverandre. Anonymkode: e7afb...89f 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #7 Skrevet 24. april 2020 Har opplevd det samme selv med min unge. Du må bryte inn i det det skjer og snakke med dem. Er lov å observere (spionere !) På ungene. Anonymkode: c3855...48a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #8 Skrevet 24. april 2020 Rett og slett ikke ha godteri i skapet. Vær på kjøkkenet mens de er der, og ikke tilby mat til de. Si at maten ikke er klar enda eller noe sånt, hvis sønnen din spør deg. Anonymkode: f41e6...6f8 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #9 Skrevet 24. april 2020 Foreslå også at sønnen din skal på besøk til en av kompisene hans neste gang, slik at kompisene hans hører dette. Anonymkode: f41e6...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #10 Skrevet 24. april 2020 Vi har samme problem her. Det er ett par gutter i nabolaget som er eldre enn mitt barn, som kommer kun for å leke med hans leker og hoppe på trampolina. Jeg er alltid i nærheten, og bryter inn hvis jeg hører noe som ikke er greit. Har og prøvd å skjerme han litt for de, med å sende de vekk. Anonymkode: 2d3ce...427 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 Du er voksen. Greier ikke sønnen din å sette grenser selv så hjelper du han med det. Motiver han til å være med andre venner, legg til rette med det og gjerne ha kontakt med vennene sine foreldre. Anonymkode: 02167...75f 9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Kansje de har det vanskelig eller? Om de kommer til dere for mat og sykkel.. Anonymkode: c0c20...502 Eller kanskje det bare et et par egoistiske drittunger. Alt trenger ikke å bli møtt med forståelse og empati. Anonymkode: 6767c...270 18
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rett og slett ikke ha godteri i skapet. Vær på kjøkkenet mens de er der, og ikke tilby mat til de. Si at maten ikke er klar enda eller noe sånt, hvis sønnen din spør deg. Anonymkode: f41e6...6f8 De gjør dette helst når jeg ikke er tilstede. Som f. eks så fikk sønnen min penger til å handle lørdagsgodt, møtte disse to i butikken og han kom tomhendt tilbake fordi guttene hadde fått han til å spandere på dem isteden. Andre ganger er de hjemme hos oss og spiller, mens min sønn ser på. De mer min sønn spørre om de kan få saft/brus eller snacks. Synes det er litt utspekulert å få min sønn til å spørre for seg. Det verste er at de har sånn makt over sønnen min, han vil gjøre alt for å blidgjøre dem... Synes det er vondt. Anonymkode: d15d0...378 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #14 Skrevet 24. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd det samme selv med min unge. Du må bryte inn i det det skjer og snakke med dem. Er lov å observere (spionere !) På ungene. Anonymkode: c3855...48a Har prøvd et par ganger, men da blir sønnen min sur på meg for at jeg skjemmer han ut foran vennene hans. Så det er lite populært... Anonymkode: d15d0...378
Curlyme Skrevet 24. april 2020 #15 Skrevet 24. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gjør dette helst når jeg ikke er tilstede. Som f. eks så fikk sønnen min penger til å handle lørdagsgodt, møtte disse to i butikken og han kom tomhendt tilbake fordi guttene hadde fått han til å spandere på dem isteden. Andre ganger er de hjemme hos oss og spiller, mens min sønn ser på. De mer min sønn spørre om de kan få saft/brus eller snacks. Synes det er litt utspekulert å få min sønn til å spørre for seg. Det verste er at de har sånn makt over sønnen min, han vil gjøre alt for å blidgjøre dem... Synes det er vondt. Anonymkode: d15d0...378 Trist. Jeg har ikke så store barn,men jeg får vondt i hjerte av å høre dette. Her må du gripe inn enten snakke med foreldrene til disse guttene eller med dem når de er hos dere. Stakkars lille gutten din han vil bare ha venner. 5
Anciol Skrevet 24. april 2020 #16 Skrevet 24. april 2020 Sipelthen, hold guttungen din unna disse slynglene av noen drittunger! KOmmer de på døren så avvis de på en høflig men bestemt måte, ring gjerne foreldrene deres og snakk med de! 8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #17 Skrevet 25. april 2020 Støtter anciol her, gutten din bør ikke ha noe med de å gjøre - de er jo direkte slemme! Har han noen andre dere kan invitere med på ting? Hobby/idrett e.l han har lyst til å begynne med? Da kan han også få venner gjennom det. Hadde sagt det ikke passer om de der kom på døren igjen, ikke la de være med gutten din. Hadde også ringt foreldrene og fortalt om lørdagsgodt og utnytting - da har du gjort det du kan. Forklar sønnen din hvorfor, han fortjener ordentlige venner. Håper alt går bra fikk vondt av å lese dette Anonymkode: 1dc44...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #18 Skrevet 25. april 2020 Hvis jeg var moren til en av disse guttene ville jeg satt pris på en telefon fra deg. Anonymkode: ce739...98d 19
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #19 Skrevet 25. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De gjør dette helst når jeg ikke er tilstede. Som f. eks så fikk sønnen min penger til å handle lørdagsgodt, møtte disse to i butikken og han kom tomhendt tilbake fordi guttene hadde fått han til å spandere på dem isteden. Andre ganger er de hjemme hos oss og spiller, mens min sønn ser på. De mer min sønn spørre om de kan få saft/brus eller snacks. Synes det er litt utspekulert å få min sønn til å spørre for seg. Det verste er at de har sånn makt over sønnen min, han vil gjøre alt for å blidgjøre dem... Synes det er vondt. Anonymkode: d15d0...378 Du bør snakke med foreldrene og fortelle dem om det med lørdagsgodtet. Eventuelt snakke med guttene. Du kan si til guttene at det var dine penger sønnen din skulle kjøpe godteri for, og da er det ikke riktig av dem å bruke opp pengene. Faktisk er det tyveri. Anonymkode: a6614...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #20 Skrevet 25. april 2020 Du må lære gutten din å beskytte seg mot de. Med tanke på fritidsaktiviteter som involverer lommepenger og kiosker. Kantiner osv. Anonymkode: 7c299...8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå