Krantz95 Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 (endret) Fem fine fakta: 1. Et overveldende flertall risikerer ikke å dø av Covid-19. 2. Beskyttes eldre fra smitte vil overbelastning av sykehusene unngås. 3. Viktig immunitet i befolkningen blir stoppet av for strenge tiltak = Utsettelse av problemet. 4. Mennesker dør på grunn av andre årsaker fordi de ikke får behandling. På grunn av hypotetiske prognoser for Covid-19. 5. Vi har nå klarlagt hvem som har høy risiko. Disse kan beskyttes med målrettede tiltak. Endret 24. april 2020 av Krantz95 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Er det noen nyheter her? Anonymkode: f549a...f55 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 29 minutter siden, Krantz95 skrev: Fem fine fakta: 1. Et overveldende flertall risikerer ikke å dø av Covid-19. 2. Beskyttes eldre fra smitte vil overbelastning av sykehusene unngås. 3. Viktig immunitet i befolkningen blir stoppet av for strenge tiltak = Utsettelse av problemet. 4. Mennesker dør på grunn av andre årsaker fordi de ikke får behandling. På grunn av hypotetiske prognoser for Covid-19. 5. Vi har nå klarlagt hvem som har høy risiko. Disse kan beskyttes med målrettede tiltak. Okei du. Hvorfor ikke kontakte FHI i stedet for å skrive det her? Anonymkode: 551cb...f4c 10
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 Herregud, hvor mange tråder skal du starte? 1. Hvor mange prosent må krepere før det i dine øyne er innafor å prøve å unngå det? Folk flest overlevde spanskesyken også. Jeg vil fortsatt påstå at det er litt ugreit at så mange stryker med uten at man prøver å forhindre det. 2. Og hvordan skal denne beskyttelsen foregå uten tiltak forøvrig, tenkte du? For det har jo funket strålende hos din favoritt, Sverige. 3. Meg bekjente har det heller ikke kommet noe definitivt om flokkimmunitet: https://www.dagbladet.no/nyheter/snur-om-flokkimmunitet/72397965 4. Jaha? Har du en link til en kilde på antall som er døde som en direkte konsekvens tiltakene mot Covid19? 5. Og igjen, helt konkret, hvordan skal dette foregå? Anonymkode: 19ade...545 23
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 Jeg stusser på hvorfor det ikke blir oppgitt bakgrunn på smittede/avdøde, spesielt den siste gruppen. Fellesnevnere for land som Spania, Italia og USA, som har hatt et høyt antall døde, er at de ikke har bcg-vaksinen i sine vaksineprogram (eller de har innført det relativt nylig). Hvorfor blir det ikke snakket/forsket mer på det? Det samme gjelder nok mange "minoriteter" i Europa også, det er vel lite sannsynlig at de har tatt denne vaksinen. Det kan være en grunn til at vi har lavere dødstall her. Anonymkode: b916d...2b7 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvor mange tråder skal du starte? 1. Hvor mange prosent må krepere før det i dine øyne er innafor å prøve å unngå det? Folk flest overlevde spanskesyken også. Jeg vil fortsatt påstå at det er litt ugreit at så mange stryker med uten at man prøver å forhindre det. 2. Og hvordan skal denne beskyttelsen foregå uten tiltak forøvrig, tenkte du? For det har jo funket strålende hos din favoritt, Sverige. 3. Meg bekjente har det heller ikke kommet noe definitivt om flokkimmunitet: https://www.dagbladet.no/nyheter/snur-om-flokkimmunitet/72397965 4. Jaha? Har du en link til en kilde på antall som er døde som en direkte konsekvens tiltakene mot Covid19? 5. Og igjen, helt konkret, hvordan skal dette foregå? Anonymkode: 19ade...545 Kanskje du kan kopiere innlegget ditt som mal. Det begynner å bli irriterte mange tråder fra enkelte som ikke tar til seg informasjon (verken herfra, fra media eller offentlige hold). Evt er det mulig å rapportere om trådstarter som sannsynligvis er troll? Anonymkode: 1ad5f...9a7 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #7 Skrevet 24. april 2020 41 minutter siden, Krantz95 skrev: Fem fine fakta: 1. Et overveldende flertall risikerer ikke å dø av Covid-19. 2. Beskyttes eldre fra smitte vil overbelastning av sykehusene unngås. 3. Viktig immunitet i befolkningen blir stoppet av for strenge tiltak = Utsettelse av problemet. 4. Mennesker dør på grunn av andre årsaker fordi de ikke får behandling. På grunn av hypotetiske prognoser for Covid-19. 5. Vi har nå klarlagt hvem som har høy risiko. Disse kan beskyttes med målrettede tiltak. Å herlighet så glad jeg er for at du ikke er sjef i FHI..... Anonymkode: 660a8...e13 10
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #8 Skrevet 24. april 2020 52 minutter siden, Krantz95 skrev: Fem fine fakta: 1. Et overveldende flertall risikerer ikke å dø av Covid-19. 2. Beskyttes eldre fra smitte vil overbelastning av sykehusene unngås. 3. Viktig immunitet i befolkningen blir stoppet av for strenge tiltak = Utsettelse av problemet. 4. Mennesker dør på grunn av andre årsaker fordi de ikke får behandling. På grunn av hypotetiske prognoser for Covid-19. 5. Vi har nå klarlagt hvem som har høy risiko. Disse kan beskyttes med målrettede tiltak. Flere gøyale fakta 6. Vi aner ikke om man blir immun, og mange mener at neste bølge kommer til å bli mye verre. Slik som for eksempel under spanskesyken. 7. Noen undersøkelser avdekker at rundt halvparten av alle smittede får tilsynelatande varige skader på lungene. Ikke bare syke. Asymptomatiske unge. Hva om man blir smittet igjen og igjen, og det dannes mer og mer arrvev på lungene? 8. Det meldes om nye, gufne symptomer omtrent fra dag til dag. Ifølge CNN er det en masse unge folk som får hjerneslag. 9. Det er langt fra sikkert at det blir noen vaksine, det eneste som kan garanteres er at det i beste fall blir lenge til. Anonymkode: 1db0c...6e6 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #9 Skrevet 24. april 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Fem fine fakta: 1. Et overveldende flertall risikerer ikke å dø av Covid-19. 2. Beskyttes eldre fra smitte vil overbelastning av sykehusene unngås. 3. Viktig immunitet i befolkningen blir stoppet av for strenge tiltak = Utsettelse av problemet. 4. Mennesker dør på grunn av andre årsaker fordi de ikke får behandling. På grunn av hypotetiske prognoser for Covid-19. 5. Vi har nå klarlagt hvem som har høy risiko. Disse kan beskyttes med målrettede tiltak. Overbelastning på sykehus vil ikke unngås om man kun reduserer smitte blant eldre. Også yngre personer, 40-60 år har hatt og har behov for intensiv behandling grunnet covid-19. Når man nå lar samfunnet gå noe tilbake til normalen, vil smitten øke og sykehusene regner med flere topper med smitte. Spørsmål er da om man er i stand til å hjelpe de som trenger behandling, samtidig som også andre pasienter trenger nødvendig helsehjelp. Hadde sykehusene hatt ubegrenset med ressurser, kunne vi alle levd som før, men slik er det ikke. Anonymkode: cd750...8ed 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #10 Skrevet 24. april 2020 Det er de som kaller andre for hysterikere som vil gå på sterkest smell når de innser hvor feil de har tatt. Kan ikke si at det gleder meg akkurat. De kommer til å frike totalt ut. Anonymkode: 7d2f0...70c 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 Håper du får godt betalt for din «ekspertise»...... Anonymkode: a4ba0...0a8 3
Silva Pluvialis Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er de som kaller andre for hysterikere som vil gå på sterkest smell når de innser hvor feil de har tatt. Kan ikke si at det gleder meg akkurat. De kommer til å frike totalt ut. Anonymkode: 7d2f0...70c Nettopp. Det er viktig å ta alle forhåndsregler man kan, men det blir fort sett på som hysteri. Nordmenn har nok veldig den holdningen «det skjer ikke meg». Veldig skummel holdning å ha. 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen nyheter her? Anonymkode: f549a...f55 Hvem har sakt noe om nyheter... Anonymkode: f1b86...226 2
Krantz95 Skrevet 24. april 2020 Forfatter #14 Skrevet 24. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvor mange tråder skal du starte? Anonymkode: 19ade...545 En per dag tenker jeg er passe. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #15 Skrevet 24. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å herlighet så glad jeg er for at du ikke er sjef i FHI..... Anonymkode: 660a8...e13 Det tror jeg alle skal være veldig glade for! Men for all del man må ta det som det er, god humor! Anonymkode: be35f...a7e 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #16 Skrevet 24. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overbelastning på sykehus vil ikke unngås om man kun reduserer smitte blant eldre. Også yngre personer, 40-60 år har hatt og har behov for intensiv behandling grunnet covid-19. Når man nå lar samfunnet gå noe tilbake til normalen, vil smitten øke og sykehusene regner med flere topper med smitte. Spørsmål er da om man er i stand til å hjelpe de som trenger behandling, samtidig som også andre pasienter trenger nødvendig helsehjelp. Hadde sykehusene hatt ubegrenset med ressurser, kunne vi alle levd som før, men slik er det ikke. Anonymkode: cd750...8ed Ja, er det om et par uker denne smitten og det store behovet for folk fra 40-60 vil ta av? Anonymkode: 8699e...2f3 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #17 Skrevet 24. april 2020 9 minutter siden, Gorilla skrev: Nettopp. Det er viktig å ta alle forhåndsregler man kan, men det blir fort sett på som hysteri. Nordmenn har nok veldig den holdningen «det skjer ikke meg». Veldig skummel holdning å ha. Hvorfor bekymre seg for Korona når det er så mye annet som med betydelig større sannsynlighet kan få langt større negative konsekvenser? Anonymkode: 8699e...2f3 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #18 Skrevet 24. april 2020 7 minutter siden, Krantz95 skrev: En per dag tenker jeg er passe. Jeg tenker det er en for mye. Anonymkode: 19ade...545 9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #19 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, er det om et par uker denne smitten og det store behovet for folk fra 40-60 vil ta av? Anonymkode: 8699e...2f3 Hehe. Om et par uker har blitt brukt i åtte uker så antar du har rett 😁 Anonymkode: c153b...69e 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #20 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Om et par uker har blitt brukt i åtte uker så antar du har rett 😁 Anonymkode: c153b...69e Litt som Liverpool og «NESTE år skal vi vinne Premier League!» Og ironisk nok Bøe det ingen tittel i år heller pga. Korona Anonymkode: 8699e...2f3 4
Anbefalte innlegg