AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Hos oss er det frivillig, men kontoret åpner på mandag, og vi skal bytte på å jobbe der og hjemme. Tror det blir bra, gleder meg til å snakke med mennesker igjen! Føler meg snart som Tom Hanks i Castaway. Flere som sakte men sikkert begynner å jobbe som normalt uten hjemmekontor? Anonymkode: 835f6...f18 2
missmcbeal Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Nei, skal forsette å ha hjemmekontor en stund til. Jeg deler kontor med sjefen, men sjefen har sagt at jeg kan bruke kontoret for hun planlegger å ha hjemmekontor en stund til, men jeg står fritt til å forsette å ha hjemmekontor. Men det er få på bygget som faktisk bruker kontoret nå, så det blir ikke sosialt å være der. I tillegg er det veldig usikkert om de fortsatt gjør renhold der, og da er det iallfall ikke noe poeng i å være der. Det er bare ekkelt. Har ofte vært problem med enten for lave eller varme temperaturer på kontoret, bygningsstøy utenfor osv. Når jeg har hjemmekontor kan jeg iallfall sove en halvtime til tre kvarter lenger. Fordelen er at jeg får frisk luft, men dette tar jeg nå heller på fritiden og på butikkturer. Den største fordelen med å dra på kontoret for min del, er det sosiale. Men når ingen andre bruker kontoret der, så faller denne fordelen bort. Jeg får også ofte gjort mer på hjemmekontor, fordi det ofte er så mange distraksjoner og avbrytelser. Den største distraksjonen er faktisk sjefen, som ofte får besøk eller snakker i telefon.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 Har hatt delvis kontorjobb fra start. Fult siste uken. De andre på prosjektet har vært på kontoret hele tiden. Anonymkode: 8e3f2...5d7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss er det frivillig, men kontoret åpner på mandag, og vi skal bytte på å jobbe der og hjemme. Tror det blir bra, gleder meg til å snakke med mennesker igjen! Føler meg snart som Tom Hanks i Castaway. Flere som sakte men sikkert begynner å jobbe som normalt uten hjemmekontor? Anonymkode: 835f6...f18 Anonymkode: ef946...969
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 Barnehagen har for kort åpningstid til at jeg kan dra på jobb 😥 Anonymkode: fb99b...f95 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 Nei for er arbeidsledig og var arbeidsledig lenge før koronaen å... Søker jobb hele tiden, men får ikke. Hva skal jeg gjøre da? Fortsette søke 10 år til, som jeg allerede har gjort i 10 år? Fint liv det å bare skrive cv og søknader. Blir ekspert på jobbsøknad skriving Anonymkode: 74742...7eb
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Nei, vi får bare lov til å dra innom for å hente ting. Anonymkode: bf30b...442
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Ja og det føles ganske kjipt. Kona er gravid i uke 37 og vi er veldig redd for smitte nå rett før fødsel, men sjefen insisterer på at jeg må på kontoret. Anonymkode: 90e9c...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei for er arbeidsledig og var arbeidsledig lenge før koronaen å... Søker jobb hele tiden, men får ikke. Hva skal jeg gjøre da? Fortsette søke 10 år til, som jeg allerede har gjort i 10 år? Fint liv det å bare skrive cv og søknader. Blir ekspert på jobbsøknad skriving Anonymkode: 74742...7eb Du burde finne noen som hjelpe deg. Mange skrivefeil og dårlige setninger kan gjøre at det blir vanskelig å få jobb. Anonymkode: 800b6...de9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 Det er jo en veldig upassende tid å avslutte hjemmekontor på. Jeg håper færrest mulig av mine barns kohort-kamerater frekventerer kollektivt inn til Oslo for å jobbe hvis de kan være hjemme, spesielt nå i oppstarten.. Anonymkode: 4a27d...27f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 Foresatte til kohort-kameratene selvfølgelig.. Anonymkode: 4a27d...27f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 Fortsatt hjemmekontor, men begynner å merke en holdningsendring hos arbeidsgiver. De som har bil blir nå kalt tilbake, så bare venter på at vi som reiser kollektivt også må. Spent på hva myndighetene sier om kollektivtrafikken etter hvert. Det er jo umulig å holde to meters avstand når alle skal på jobb, så da kan de jo like godt droppe det med sosial distansering. Hvorfor skal det være forbudt med arrangementer med hundrevis av tilskuere, samtidig som man stapper like mange sammen på bane og buss. Anonymkode: 7432e...809
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hos oss er det frivillig, men kontoret åpner på mandag, og vi skal bytte på å jobbe der og hjemme. Tror det blir bra, gleder meg til å snakke med mennesker igjen! Føler meg snart som Tom Hanks i Castaway. Flere som sakte men sikkert begynner å jobbe som normalt uten hjemmekontor? Anonymkode: 835f6...f18 Du er heldig. Jeg må mest sannsynlig være permittert ut juni minst.. Anonymkode: e98cb...ccd
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortsatt hjemmekontor, men begynner å merke en holdningsendring hos arbeidsgiver. De som har bil blir nå kalt tilbake, så bare venter på at vi som reiser kollektivt også må. Spent på hva myndighetene sier om kollektivtrafikken etter hvert. Det er jo umulig å holde to meters avstand når alle skal på jobb, så da kan de jo like godt droppe det med sosial distansering. Hvorfor skal det være forbudt med arrangementer med hundrevis av tilskuere, samtidig som man stapper like mange sammen på bane og buss. Anonymkode: 7432e...809 Ikke umulig om de setter inn flere busser Anonymkode: e98cb...ccd
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #15 Skrevet 25. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke umulig om de setter inn flere busser Anonymkode: e98cb...ccd Det har de ingen kapasitet til. For en stappfull buss måtte man da kanskje satt inn 4-5 ekstra busser i kvarteret. På hver eneste linje. Anonymkode: 7432e...809
Anbefalte innlegg