Celiclya Skrevet 22. juni 2005 #1 Skrevet 22. juni 2005 Jeg er veganer, og spiser derfor mye belgfrukter (linser/bønner). Men jeg lurer litt på hvilken sort av belgfruktene som inneholder mest proteiner? Tenker på hvilken bønne- eller linsesort.
Gjest Catwoman Skrevet 22. juni 2005 #2 Skrevet 22. juni 2005 heisann, koselig å hilse på flere veganere :-) Soyabønnen er nok den som har mest proteiner. Her står næringsinnhold på noen bønnetyper.
Gjest piaf Skrevet 22. juni 2005 #3 Skrevet 22. juni 2005 Jeg benytter anledningen til å minne om en veldig god vegetabilsk proteinkilde, nemlig bokhvete. Se feks denne artikkelen. Bokhvete er veldig godt å lage pannekaker av, og melet er så proteinrikt at man kun trenger å tilsette vann og salt. :-)
Gjest Catwoman Skrevet 22. juni 2005 #4 Skrevet 22. juni 2005 Og da må jeg huske og si tusen takk til deg piaf. Prøvde nemlig bokhvete etter det jeg så du skrev om det en gang. Og det var virkelig fantastisk. :-) Har foreløpig bare prøvd de til pannekaker da, men kommer nok til å prøve dette vidundermelet til mange ting.
Gjest piaf Skrevet 22. juni 2005 #5 Skrevet 22. juni 2005 Det var kjekt å høre, Catwoman. Jeg planlegger å lage bokhvetepannekaker selv til helga, det var derfor jeg kom på å nevne det da jeg leste denne tråden.
Celiclya Skrevet 22. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2005 Tusen takk for svar :-) Da skal jeg gå til innkjøp av både soyabønner og bokhvete. Jeg har spist mest av grønne linser og kidney-bønner, men har stusset litt over at innholdet av proteiner ikke har vært høyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå