Gå til innhold

Vil dps åpne snart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når tror dere dps åpner med vanlig drift? Jeg skal egentlig ha min første time hos dps i mai, men har hørt fra en venn som går på dpsen at timene er over tlf eller video. Da blir kanskje min det også?

Anonymkode: 6c867...83f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Korona har sine konsekvenser, men sånn går det når de på toppen med makt må ha noe å dekke over noe annet som skjer. Det vil nok ikke åpne igjen før i 2021..

Anonymkode: e2eae...5e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

frykter for at de ikke vil åpne før etter sommeren

Anonymkode: 2bc61...06d

AnonymBruker
Skrevet

Psykologer får jo lov å åpne fra mandag av, da bør jo dps også kunne åpne igjen! 

Anonymkode: fa7ff...ed5

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når tror dere dps åpner med vanlig drift? Jeg skal egentlig ha min første time hos dps i mai, men har hørt fra en venn som går på dpsen at timene er over tlf eller video. Da blir kanskje min det også?

Det kommer du helt sikkert til å få beskjed om, DPS benytter seg ikke av jungeltelegrafen for informasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt timer på dps gjennom hele denne perioden. Har møtt behandler utendørs.

Anonymkode: b8f6b...877

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg starter opp igjen i behandlingen på DPS til uka. Behandlerne har fått lov til å ta inn noen og noen pasienter gradvis. 

Godt å høre :) Men da gjør de kanskje prioriteringer på hvem som har mest behov for fysisk oppmøte, vil jeg tro?

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Det åpnes mer og mer nå, og behandlerne tar inn noen pasienter til vanlig konsultasjon fra og med neste uke. Det er litt logistikk for å forhindre at det kommer mange samtidig, og stoler på venterom osv vil bli fjernet for å unngå for mange i samme rom. Jeg tror de fleste velger å ta inn nye pasienter til samtaler i første omgang. Dps i Trondheim forholder seg til St. Olavs retningslinjer, og det vil sikkert variere mellom de ulike Dps-ene rundt om i landet.

Anonymkode: d4d1a...257

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det åpnes mer og mer nå, og behandlerne tar inn noen pasienter til vanlig konsultasjon fra og med neste uke. Det er litt logistikk for å forhindre at det kommer mange samtidig, og stoler på venterom osv vil bli fjernet for å unngå for mange i samme rom. Jeg tror de fleste velger å ta inn nye pasienter til samtaler i første omgang. Dps i Trondheim forholder seg til St. Olavs retningslinjer, og det vil sikkert variere mellom de ulike Dps-ene rundt om i landet.

Anonymkode: d4d1a...257

Er det fra dps i Trondheim at de tar inn pasienter til vanlig timer? Vil dette gjelde det andre steder i Norge også? Jeg spør siden det hørtes ut som du hadde litt peiling på det. Jeg har prøvd å lese retningslinjer, men alt står jo skrevet veldig generelt for sykehuset, så vanskelig å vite hva hver enkelt dps bestemmer seg for å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg tror det, ja. Jeg skal avsluttes snart og har fått plass hos privat psykolog, så jeg tror det er for å få en ordentlig avslutning etter mange år i behandling. 

Hva slags diagnose har du?

Anonymkode: 41e68...ea3

• Opprett ny...