Gå til innhold

Hjemmeskolerot!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatteren På 15 har, som alle andre, hatt hjemmeskole de siste ukene...  de ukene hun har vert hos oss så har hun også passet lillesøster som går i andre klasse.  Nabojenta, en venninne av 15 åring, har også vert hos oss å gjort skolearbeid. Jeg har kommet hjem til, mildt sagt, bombet hus. Jeg har bitt tennene sammen og ryddet opp da jeg syns det har vert greit siden hun i tillegg til eget skolearbeid har tatt seg av søsteren.  Denne uken har lillesøsteren vert hos mormoren sin, men allikevell så har jeg kommet hjem til bombet hus... ser egentlig ikke noen forskjell fra da søsteren var der sammen med de. 
da er det vell innafor å kunne si fra at nå når hun ikke er barnevakt i tillegg så forventes det at hun kan sette inn i oppvaskmaskinen og rydde/tørke av benken og sånt etter seg??? Selv om hun gjør skolearbeid?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge jentene, både 2.klassingen og femtenåringen, burde rydde når de er hjemme alene! Og ja, eldste burde også gjøre dette når hun er alene! De er begge store nok til å ta ansvar for å rydde etter seg, så her må dere bare sette foten ned og lage husregler for hjemmeskolen!

Anonymkode: 2b14c...23f

Skrevet

Selvfølgelig skal de rydde når de er hjemme, uansett om de er 7 eller 15....

En periode det var et problem her ga jeg bare beskjed om at jeg kom hjem en gang etter kl etellerannet, og at de kunne velge selv om de ryddet litt og litt eller om de tok en kramperydding fem minutter før jeg kom hjem , det spilte ingen rolle for meg - men jeg gadd ikke starte ettermiddagen med å rydde før jeg kunne lage middag, når det siste jeg hadde gjort før jeg la meg var å rydde og vaske benken...

Det gikk inn det altså, da de så hvor mye hyggeligere jeg var når jeg slapp å rydde når jeg kom hjem (eller rope på dem og få dem til å gjøre det mens jeg ventet...)

• Liker 2
Skrevet

Må legge til at dette har vært tilfellet BÅDE for stebarn og vårt fellesbarn! Rot er rot, spiller ingen rolle hvem som har født dem som rotet her i huset ;)

• Liker 2
Skrevet
På 24.4.2020 den 19.44, Ulrikke skrev:

Selvfølgelig skal de rydde når de er hjemme, uansett om de er 7 eller 15....

En periode det var et problem her ga jeg bare beskjed om at jeg kom hjem en gang etter kl etellerannet, og at de kunne velge selv om de ryddet litt og litt eller om de tok en kramperydding fem minutter før jeg kom hjem , det spilte ingen rolle for meg - men jeg gadd ikke starte ettermiddagen med å rydde før jeg kunne lage middag, når det siste jeg hadde gjort før jeg la meg var å rydde og vaske benken...

Det gikk inn det altså, da de så hvor mye hyggeligere jeg var når jeg slapp å rydde når jeg kom hjem (eller rope på dem og få dem til å gjøre det mens jeg ventet...)

Helt enig med deg, men nå snakker jeg om 15 åringens rot... jeg har ikke skrevet noe om hva 7 åringen gjør... det samme rotet har vert nå når 7 åringen har vert hos mormor...

På 24.4.2020 den 19.44, Ulrikke skrev:

Må legge til at dette har vært tilfellet BÅDE for stebarn og vårt fellesbarn! Rot er rot, spiller ingen rolle hvem som har født dem som rotet her i huset ;)

Enig med deg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...