AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Jeg har havnet i en litt vanskelig situasjon ang. bytting av vakter, så vil høre hva dere tenker. Jeg skulle jobbet i dag, men avtalte tidlig i uken at jeg skulle bytte vakt med Trine (fiktivt navn). Hun skulle jobbe for meg i dag mot at jeg tar hennes vakt torsdag neste uke. Men i går sa Trine at hun hadde blitt syk og kunne ikke jobbe i dag. En annen kollega, la oss kalle henne Lise, sa hun kunne ta vakten. Så Lise jobber i kveld, på den vakten jeg egentlig skulle hatt. Skal jeg ta fortsatt ta Trines vakt neste torsdag? Det var vår avtale, men nå har hun faktisk ikke jobbet for meg i dag. Men det er jo heller ikke hennes feil at hun ble syk. (Bytting av vakter internt er ok for ledelsen). Anonymkode: 9b893...9f7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har havnet i en litt vanskelig situasjon ang. bytting av vakter, så vil høre hva dere tenker. Jeg skulle jobbet i dag, men avtalte tidlig i uken at jeg skulle bytte vakt med Trine (fiktivt navn). Hun skulle jobbe for meg i dag mot at jeg tar hennes vakt torsdag neste uke. Men i går sa Trine at hun hadde blitt syk og kunne ikke jobbe i dag. En annen kollega, la oss kalle henne Lise, sa hun kunne ta vakten. Så Lise jobber i kveld, på den vakten jeg egentlig skulle hatt. Skal jeg ta fortsatt ta Trines vakt neste torsdag? Det var vår avtale, men nå har hun faktisk ikke jobbet for meg i dag. Men det er jo heller ikke hennes feil at hun ble syk. (Bytting av vakter internt er ok for ledelsen). Anonymkode: 9b893...9f7 Ja selvfølgelig. Hun har vel brukt egenmelding, torsdag er jo din vakt nå. Anonymkode: f0df6...d95 12
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 Sålenge du hadde fri og ikke var på jobb i dag så må du jo ta igjen den vakta? Anonymkode: c0b0e...7ba 1
-jk- Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 Jeg tenker at det nå er Lise du skal ta en vakt for, siden hun jobbet for deg. Men dere kan selvsagt avtale at du tar Trines vakt på torsdag og at Trine da skylder Lise en vakt. 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, -jk- skrev: Jeg tenker at det nå er Lise du skal ta en vakt for, siden hun jobbet for deg. Men dere kan selvsagt avtale at du tar Trines vakt på torsdag og at Trine da skylder Lise en vakt. Det samme tenker jeg. Anonymkode: b9211...172 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 3 minutter siden, -jk- skrev: Jeg tenker at det nå er Lise du skal ta en vakt for, siden hun jobbet for deg. Men dere kan selvsagt avtale at du tar Trines vakt på torsdag og at Trine da skylder Lise en vakt. Det er litt dette jeg også har tenkt. Lise har ikke nevnt noe om at hun ønsker å bytte vakt, så vet ikke om hun synes det er greit med en ekstravakt (ekstra penger) eller om hun egentlig ønsker å bytte. TS Anonymkode: 9b893...9f7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #7 Skrevet 24. april 2020 Her ville jeg kanskje hørt med ledelsen tror jeg. For om hun bruker egenmelding i dag, vil vel begge de andre få betalt for vakten. Og du har fri som du ville. Da skylder du fremdeles hun første en vakt og jobber for henne neste uke. Om hun første derimot ikke bruker egenmelding, skylder du nå heller en vakt til kollega nr 2 som jobber for deg i dag. Anonymkode: 62577...9e1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #8 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her ville jeg kanskje hørt med ledelsen tror jeg. For om hun bruker egenmelding i dag, vil vel begge de andre få betalt for vakten. Og du har fri som du ville. Da skylder du fremdeles hun første en vakt og jobber for henne neste uke. Om hun første derimot ikke bruker egenmelding, skylder du nå heller en vakt til kollega nr 2 som jobber for deg i dag. Anonymkode: 62577...9e1 Ja, dette virker logisk. Jeg kan høre med ledelsen. Takk for innspill! TS Anonymkode: 9b893...9f7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #9 Skrevet 24. april 2020 Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig. Jeg hadde bare forholdt meg til den opprinnelige avtalen, og ser ingen grunn til at den ikke skulle gjelde. Anonymkode: d7dfa...897 1
-jk- Skrevet 24. april 2020 #10 Skrevet 24. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her ville jeg kanskje hørt med ledelsen tror jeg. For om hun bruker egenmelding i dag, vil vel begge de andre få betalt for vakten. Og du har fri som du ville. Da skylder du fremdeles hun første en vakt og jobber for henne neste uke. Om hun første derimot ikke bruker egenmelding, skylder du nå heller en vakt til kollega nr 2 som jobber for deg i dag. Anonymkode: 62577...9e1 Det kommer an på systemet på arbeidsplassen. Slik det er hos oss så påvirker ikke interne bytter lønna i det hele tatt. Vi får lønn etter hva vi skulle ha jobbet etter turnusplanen. Eneste unntak er på røde dager der man får 100% overtid, da byttes det om i timesystemet slik at den som tar vakten også får 100% OT-betaling.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 Du skal ta Trines vakt. Trine har jo byttet bort sin (nye) vakt med Lise. Derfor skal Trine jobbe en vakt for Lise, ikke du. Hold deg til det første avtalte bytte. Hva som skjer senere med din gamle vakt har ikke du noe med lenger. Må dere ikke melde inn byttene slik at de står registrert noe sted? Anonymkode: cef1f...706
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal ta Trines vakt. Trine har jo byttet bort sin (nye) vakt med Lise. Derfor skal Trine jobbe en vakt for Lise, ikke du. Hold deg til det første avtalte bytte. Hva som skjer senere med din gamle vakt har ikke du noe med lenger. Må dere ikke melde inn byttene slik at de står registrert noe sted? Anonymkode: cef1f...706 Så du tenker at jeg forholder meg til avtalen med Trine, og at det evt er mellom Trine og Lise å arrange en vakt der? Ser den, men tenker også at Trine skulle jo jobbe for meg og jeg for henne - også gjorde hun ikke det. Så nå ender jeg med å ta en vakt for henne uten at hun tar en vakt for meg. Jo, når vi bytter internt, så oppdaterer vi vaktlistene. TS Anonymkode: 0ec16...8b2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du tenker at jeg forholder meg til avtalen med Trine, og at det evt er mellom Trine og Lise å arrange en vakt der? Ser den, men tenker også at Trine skulle jo jobbe for meg og jeg for henne - også gjorde hun ikke det. Så nå ender jeg med å ta en vakt for henne uten at hun tar en vakt for meg. Jo, når vi bytter internt, så oppdaterer vi vaktlistene. TS Anonymkode: 0ec16...8b2 Du kan jo ikke ta alle forbehold når du bytter bort en vakt. Når du bytter er det første avtalen som gjelder, og den skal føres i listene. Det som skjer etterpå, med deg eller den du byttet med, er hver deres sak å ordne opp i. Anonymkode: cef1f...706
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 Så lenge vaktbyttet er godkjent av leder, så er det hun som ble syk som eier vakta i kveld og du eier den du byttet mot først. Den syke kan skrive egenmld. Anonymkode: d70c1...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå