Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som ikke kladder seg på huden og som ikke oksiderer med en gang. 

Må dessverre være budsjettvennlig☺

Anonymkode: b9df8...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du testet the ordinary sitt? Har hørt at det skal være bra og jeg er fornøyd med mange produkter derfra selv om jeg ikke har prøvd akkurat dette. Skulle foreslå Ole Henriksen sitt, men det er ikke akkurat budsjettvennlig selv om det er veldig drøyt. Har hørt mye bra om Korres sitt også og Vita har ofte store rabatter på det, kanskje det kan være noe? 

Skrevet

PåJeg liker det fra Lumène, Valo Glow Boost, kr 214,- hos NordicFeel nå. Det inneholder hyaluronsyre i tillegg, så det er best når det legges på lett fuktet hud, før dagkrem. Tidligere brukte jeg TO sitt Ascorbyl Glucoside Solution 12%, som jeg også var fornøyd med,. Det kan føles litt "kladdete" på huden, men det går over når du legger fuktighetskrem over. Ser ut som det er litt vanskelig å få tak i fra norske nettbutikker nå.

Du kam jo prøve det fra danske Pure & Care, veldig lav pris hos Normal.elket nettbutikk her:  https://pureandcare.dk/en/portfolio/serum/ men ingrediensene er helt ok, og serumet inneholder en veldig stabil form for C-vitamin. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Roci skrev:

PåJeg liker det fra Lumène, Valo Glow Boost, kr 214,- hos NordicFeel nå. Det inneholder hyaluronsyre i tillegg, så det er best når det legges på lett fuktet hud, før dagkrem. Tidligere brukte jeg TO sitt Ascorbyl Glucoside Solution 12%, som jeg også var fornøyd med,. Det kan føles litt "kladdete" på huden, men det går over når du legger fuktighetskrem over. Ser ut som det er litt vanskelig å få tak i fra norske nettbutikker nå.

Du kam jo prøve det fra danske Pure & Care, veldig lav pris hos Normal.elket nettbutikk her:  https://pureandcare.dk/en/portfolio/serum/ men ingrediensene er helt ok, og serumet inneholder en veldig stabil form for C-vitamin. 

Tror du det virker når det er så billig? 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, jukkapalme skrev:

Har du testet the ordinary sitt? Har hørt at det skal være bra og jeg er fornøyd med mange produkter derfra selv om jeg ikke har prøvd akkurat dette. Skulle foreslå Ole Henriksen sitt, men det er ikke akkurat budsjettvennlig selv om det er veldig drøyt. Har hørt mye bra om Korres sitt også og Vita har ofte store rabatter på det, kanskje det kan være noe? 

Ikke testet TO, leste så mye om at det kladdet seg og preller av, mulig det bare er en av de 2 som gjør det. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det virker når det er så billig? 

Som sagt så virker ingrediensene helt fine. Typen av C-vitamin som er brukt, er svært stabil, men det er litt lite forskning på effektiviteten av den foreløpig, selv om resultatene så lang et lovende  Til den prisen tenker jeg at du har råd til å prøve.

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke testet TO, leste så mye om at det kladdet seg og preller av, mulig det bare er en av de 2 som gjør det. 

Så rart, har bare hørt gode ting om det jeg. Men produkter virker jo forskjellig på ulike hudtyper. Jeg er så fornøyd med Ole Henriksen at jeg ikke har prøvd noe annet. Kom på nå at jeg har det fra Pure & care liggende siden jeg kjøpte en boks med 4-5 minier av serumene deres på normal før jul, men har ikke testet det enda. Skal teste når OH sitt er tomt, kan oppdatere da hva jeg synes :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Roci skrev:

Som sagt så virker ingrediensene helt fine. Typen av C-vitamin som er brukt, er svært stabil, men det er litt lite forskning på effektiviteten av den foreløpig, selv om resultatene så lang et lovende  Til den prisen tenker jeg at du har råd til å prøve.

Er denne ok?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, jukkapalme skrev:

Så rart, har bare hørt gode ting om det jeg. Men produkter virker jo forskjellig på ulike hudtyper. Jeg er så fornøyd med Ole Henriksen at jeg ikke har prøvd noe annet. Kom på nå at jeg har det fra Pure & care liggende siden jeg kjøpte en boks med 4-5 minier av serumene deres på normal før jul, men har ikke testet det enda. Skal teste når OH sitt er tomt, kan oppdatere da hva jeg synes :) 

Oppdater gjerne😊

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne ok?

Det er helt trygge ingredienser, det verste som kan skje et nok at den ikke har ønsket effekt🙂 Den inneholder noen eteriske oljer(parfyme), men i små mengder.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Roci skrev:

Det er helt trygge ingredienser, det verste som kan skje et nok at den ikke har ønsket effekt🙂 Den inneholder noen eteriske oljer(parfyme), men i små mengder.

Ok, det er sikkert vanskelig å se om den har effekt uten å prøve😊

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det er sikkert vanskelig å se om den har effekt uten å prøve😊

Er nok det🙂

AnonymBruker
Skrevet

Søkte litt rundt og ser at TO har et c vitamin pulver man blander i hudkremen, er det noen som har prøvd det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger Paulas Choice Resist C15 Super boost , det er på tilbud nå forresten. Det er trekker utrolig fort inn og det blir ikke kladdete. Jeg valgte Paulas Choice etter å ha lest litt om C vitamin serum, PC har flere forskjellige typer avhengig av hudtype og toleranse.

https://www.beautifulwithbrains.com/guide-paula-choice-vitamin-c-products/

Anonymkode: e279d...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd både https://theordinary.deciem.com/product/rdn-vitamin-c-suspension-30pct-in-silicone-30ml?redir=1 og https://theordinary.deciem.com/product/rdn-vitamin-c-suspension-23pct-ha-spheres-2pct-30ml, som begge er i kremform, og jeg er storfornøyd med begge.

Det er imidlertid en del ting å ta med i betraktning her:

De inneholder begge askorbinsyre i høy konsentrasjon (og er dermed veldig effektive/virksomme), men det betyr også at de ikke passer for sensitiv hud. Så dersom du lett reagerer på ulike hudpleieprodukter, er det best å heller velge et serum som inneholder derivater av c-vitamin og som tolereres bedre av følsom hud.

Dessuten: Jeg har normal hud, og jeg vet ikke om de passer for tørr eller fet hud.

Sånn ellers vet jeg at det er en del som reagerer på konsistensen på disse: Den første har ganske tykk konsistens og kan være litt vanskelig å smøre utover, mens den andre er mer tyntflytende, men føles litt kornete når man smører den på. Jeg har null problemer med kornetheten, for den forsvinner med en gang og er helt borte når jeg tar på fuktighetskrem etterpå.

Begge disse er jo VELDIG rimelige, men den lave prisen går hverken på bekostning av effekt, eller risikoen for oksidasjon, men bare på bekostning av konsistens/luksusfølelse. Det er nemlig kostbart og komplisert å lage et serum som det føles luksuriøst og behagelig å smøre på samtidig som c-vitaminet holdes stabilt og ikke oksiderer. Så det må man altså betale MYE ekstra for. Derfor, for meg, som hverken plages av den tykke konsistensen til det ene, eller av (den veldig kortvarige) kornetheten til det andre, er begge disse helt geniale, i og med at prisen er helt uslåelig.

Anonymkode: 37aef...9fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og så vil jeg bare legge til at jeg foretrekker den kornete kremen fremfor den tykke, men det er jo bare en smakssak. Uansett er begge såpass rimelige at det går an å prøve begge og finne ut hvilket man liker best (eller eventuelt ikke liker noen av dem).

Anonymkode: 37aef...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Dr. Greve sitt 😍

Anonymkode: 7f1d5...66f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor og hvorfor bruke c-vitamin serum? 

Anonymkode: 9847d...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var med medisinsk hudpleier i går og hun mente at denne c-vitaminen er alfa omega, og at den er verdt mer enn pengene... Jeg synes likevel den er langt over mitt budsjett, og det må da være andre serum som er tilnærmet like god til under 1000-lappen?

Dere ingredienseksperter, er virkelig denne «the holy grail»? 

https://skincity.no/no/c-e-ferulic-

Anonymkode: 49801...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Den inneholder ferulic, det er bra, men vet ikke hvor nye som kreves, ser det kun er 0,5 %. Når det gjelder vitamin c er det ikke noe spesielt med den. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...