Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har søkt på stilling som veileder i nav. Noen som jobber som det og kan si hvordan en arbeidshverdag er? Blir du målt etter hvor mange du får ut i jobb?

Ønsker også å høre positive og negative erfaringer. Jeg har selv hørt mest negativt, men er veldig nysgjerrig på jobben og kan godt tenke meg å jobbe som veileder.

Anonymkode: 85745...bef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir du målt etter hvor mange du får ut i jobb?

Synes du skal foreslå kun provisjonslønn på hvor mange du klarer å få ut i jobb ;) 

Anonymkode: aa21a...7aa

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal foreslå kun provisjonslønn på hvor mange du klarer å få ut i jobb ;) 

Anonymkode: aa21a...7aa

Ahhaaaaaaaa, DATZZ FUN!!😂 Men helt seriøst, ikke få meg til å le så mye. Det eneste veiledere får til er å pimpe sårbare mennesker som billig arbeidskraft til diverse, useriøse tiltaksbedrifter. Det er nok av friske mennesker her til lands som ikke engang får jobb, fordi matematisk sett (som NAV folk ikke har peiling på, nemlig tall og matematikk) er det ikke nok stillinger til alle friske og halv-friske kandidater her til lands. Og vi bor i et samfunnssystem som i stadig større grad gir arbeidsgivere makta, mens ansatte pløyes gjennom som gjødsel. 

Anonymkode: ecac3...bbe

• Liker 5
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Bump

Anonymkode: c87b2...4c4

Skrevet

Stakkars deg. Håper du tåler kritikk og folk som lar frustrasjonen gå utover deg. 

Anonymkode: 86824...378

Skrevet

Jeg jobber som arbeidsrettet veileder ved et NAV-kontor. Hverdagen min består av møter med brukere, noen er syke og noen er friske. Driver mye med motivasjonssamtaler, å finne muligheter på tross av utfordringer. Er opptatt av å ha gode samtaler, ikke bare prat. Jobber mye med at det er arbeidssøker sin jobb å være arbeidssøker, jeg er bare med som veileder og støttespiller.

Har en del kontakt med arbeidsgivere, da ut fra arbeidssøkers ønske.

Får en del folk ut i jobb, både med og uten virkemidler (lønnstilskudd/arbeidstrening). Bruker litt tiltaksarrangører når det er aktuelt, men det er egentlig sjelden. Er mye i kontakt med andre samarbeidspartnere, for eksempel Karrieresenter, voksenopplæring osv. Samarbeider også mye med boligkontor, gjeldsrådgivere, Hjelpemiddelsentralen osv.

Holder CV- og søknadsverksteder for grupper av arbeidssøkere, og henter inn andre når det trengs.

En ting som er en utfordring i jobben er å være både veileder og forvalter. Jeg følger opp at bruker gjør de avtaler som vi gjør, men dersom det ikke blir gjort vil det bli konsekvenser for ytelse. Det er en balansegang å få til den gode relasjonen samtidig som vi gir konsekvenser dersom ting ikke blir fulgt opp.

Får i det hele tatt mye positive tilbakemeldinger, både skriftlig og muntlig. Man kommer langt med å være blid og å jobbe med relasjon. 

Anonymkode: 316d1...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...