Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hunden min, men vil aldri sette henne over et menneske.  De som tenker slik, bør gå i seg selv. Jeg har sett det tidligere her på KG 0g er faktisk sjokkert hver gang. 

Anonymkode: 9294a...4d3

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde definitivt reddet hunden min over et fremmed barn, jeg er glad i hunden og har et forhold til den, et fremmed barn er ingen til meg, jeg betaler dyre dommer for at bikkjen får mat men jeg "driter" i fremmed barna som sitter i kona og syr billig klær til meg liksom. Ville reddet barnet om om ikke hunden min trengte det og den var rett foran meg, sikkert. 

Ville heller ikke latt hunden min bo hos noen som ikke vil ha den på besøk, og heller ikke ønsket å utsette noen for allergier, så ser ikke at det skal bety hunden kommer først..? Tror det handler mer om noen vil at ungen skal slutte å syte og få med seg bikkjen, eller at de vil ha barn OG hunde fri denne uka.

Anonymkode: f5d85...a24

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

*sitter i Kina faktisk.. ikke kona. 

• Liker 3
Skrevet

Hundene ER barna mine i like stor grad som min sønn. Klart at jeg setter hundene mine foran et hvilket som helst fremmed barn. Jeg tror bare det er vi over snittet hundeelskere som forstår det her, da det ikke bare er en hund - men en sjel som vi er fryktelig, fryktelig glad i. Hundene bor her, det gjør ikke de som kommer på besøk. Jeg ville heller aldri dratt på besøk til noen som ikke ville ha hunden på besøk (et besøk som er lengre enn et kaffebesøk altså). I min verden er det også slik at menn har fått klar beskjed om at det er meg OG hundene. Ikke meg. Takler de ikke det så er døra der borte liksom.

Nå er jeg over snittet glad i dyr generelt og det er ganske få mennesker som kommer før dyr på min rangstige.

• Liker 39
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Da lurer jeg virkelig på hva som er galt med folk?

Anonymkode: d1f27...47b

Hvorfor må det være noe galt med mennesker bare fordi at du ikke er enig med deres meninger, eller for at de ikke har lik moral og verdier? Hvorfor ikke bare akseptere at folk er forskjellige, og heller stille spørsmålet uten å være nedlatende om du er nysgjerrig?

Endret av Gibralfaro
  • Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Det er seriøst noe som mangler hos folk som lar dyr gå foran allergier. 

Anonymkode: 554f0...99b

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Gibralfaro skrev:

Hvorfor må det være noe galt med mennesker bare fordi at du ikke er enig med deres meninger, eller for at de ikke har lik moral og verdier? Hvorfor ikke bare akseptere at folk er forskjellige, og heller stille spørsmålet uten å være nedlatende om du er nysgjerrig?

Det er ikke nedlatende. Visse ting er det faktisk viktig at alle er enige om.

Anonymkode: bf781...f08

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke nedlatende. Visse ting er det faktisk viktig at alle er enige om.

Alle er ikke enige. Jeg setter familien min først, det inkluderer hunden. Jeg redder også bestefar før et fremmed barn, selv om han har hatt et godt langt liv. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde definitivt reddet hunden min over et fremmed barn, jeg er glad i hunden og har et forhold til den, et fremmed barn er ingen til meg, jeg betaler dyre dommer for at bikkjen får mat men jeg "driter" i fremmed barna som sitter i kona og syr billig klær til meg liksom. Ville reddet barnet om om ikke hunden min trengte det og den var rett foran meg, sikkert. 

Ville heller ikke latt hunden min bo hos noen som ikke vil ha den på besøk, og heller ikke ønsket å utsette noen for allergier, så ser ikke at det skal bety hunden kommer først..? Tror det handler mer om noen vil at ungen skal slutte å syte og få med seg bikkjen, eller at de vil ha barn OG hunde fri denne uka.

Nå handlet ikke dette om fremmede barn som sitter i Kina og syr billige klær. Hvordan er det relevant?

Anonymkode: 739a0...4a1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig jeg har misforstått, men det handlet vel ikke om hunden, men om barnet? Hunden har det like godt hjemme, sammen med barnets mor.

Jeg tolker det slik at det er barnet som ønsker å ha hunden med seg, og at barnefaren ikke har lyst til å si nei til barnet. I så fall er det barnet og barnets ønske som settes først, ikke hunden. 

For ordens skyld: Jeg er helt enig i at hunden må bli hjemme hos barnets mor. Barnet har ikke vondt av å lære å ta hensyn til andre mennesker. 

Anonymkode: b3afd...fe0

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er ikke enige. Jeg setter familien min først, det inkluderer hunden. Jeg redder også bestefar før et fremmed barn, selv om han har hatt et godt langt liv. 

Bestefar er menneske, en hund er en hund. Det er ikke sammenlignbart.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå handlet ikke dette om fremmede barn som sitter i Kina og syr billige klær. Hvordan er det relevant?

Anonymkode: 739a0...4a1

Jeg strekker meg langt for at hunden har det godt, og fremmed barn har det vondt i verden som vi fleste er fullt klar over, og  de fleste av oss gjør ikke så mye ut av det heller. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer på om det hadde vært samme låta fra hundeeierne om huset sto i brann og brannvesenet hentet ut nabokatta før barna. 

Anonymkode: 19ad9...e38

Du mener brannvesenet sin jobb kan sammenlignes med en privat person som setter sine firbente familiemedlemmer før fremmed barn? 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig jeg har misforstått, men det handlet vel ikke om hunden, men om barnet? Hunden har det like godt hjemme, sammen med barnets mor.

Jeg tolker det slik at det er barnet som ønsker å ha hunden med seg, og at barnefaren ikke har lyst til å si nei til barnet. I så fall er det barnet og barnets ønske som settes først, ikke hunden. 

For ordens skyld: Jeg er helt enig i at hunden må bli hjemme hos barnets mor. Barnet har ikke vondt av å lære å ta hensyn til andre mennesker. 

Anonymkode: b3afd...fe0

Det handler om at mange hundeelskere blir sure på ts og mener bestemt at hun må ta imot hunden til stebarnet, som om det er hennes skyld at hun er allergisk? Det handler om reaksjonene til enkelte på forumet. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strekker meg langt for at hunden har det godt, og fremmed barn har det vondt i verden som vi fleste er fullt klar over, og  de fleste av oss gjør ikke så mye ut av det heller. 

Ja, men det er fortsatt ikke relevant. Finnes mange hjemløse hunder i verden og. Spørsmålet er vel heller: Hvis hunden din og et fremmed barn hadde vært i fare på samme sted, samtidig (og du kan bare redde en av dem) - hadde du reddet hunden eller barnet?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener brannvesenet sin jobb kan sammenlignes med en privat person som setter sine firbente familiemedlemmer før fremmed barn? 

Det var åpenbart en hyberbol sammenligning for å vise hvor tåpelig det er å sette dyrs liv foran mennesker?

Anonymkode: 19ad9...e38

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, men det er fortsatt ikke relevant. Finnes mange hjemløse hunder i verden og. Spørsmålet er vel heller: Hvis hunden din og et fremmed barn hadde vært i fare på samme sted, samtidig (og du kan bare redde en av dem) - hadde du reddet hunden eller barnet?

Hunden min. Hver gang, slik jeg allerede svarte. 

Kina slavene var et forsøk på å "virkelig gjøre" barnet i nød, litt mer "reelt" enn "Ukjent fare, ukjent barn, din hund". Men er absolutt ikke så viktig. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...