Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Klarer fint å slå i hjel tid hjemme eller i skogen. Shopping kan jeg gjøre online.

Anonymkode: cc755...f12

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å slå ihjel tiden, men har handlet når jeg trenger noe.

Anonymkode: a6211...b51

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt klikk og hent på Cubus fordi jeg trengte varme klær til det isklade hjemmekontoret, og hentet det rett før stengetid. Ellers har jeg holdt meg borte. Jeg er jo pålagt hjemmekontor for å hjelpe landet med å ha sosial distansering, da ville det vært lite vits i å henge på sentrene etter jobb...

Anonymkode: 6c06e...b5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært til noe shoppingsenter eller sentrum i tettsted eller by på over 1 mnd nå. Kjenner ikke et savn etter det. Kunne tenkt meg å rusle en tur i en av parkene, men med så mange mennesker som det ryktes å ha gitt faen i tiltakene i området her finner jeg det ikke trygt i det hele tatt. Jeg er i risikogruppa, enda jeg er under 50, så er virkelig ikke verdt sjansen.

Det sosiale inputet får bli de korte turene på matvarebutikken ca 1-2 ganger pr 14 dager. Jeg er heldigvis vant til denne livsstilen etter mange år, så føler ikke at jeg lider noe nød ellers.

Ingen får meg til å begynne å shoppe på butikker kun fordi de skal overleve. Jeg shopper ikke der til vanlig, så hvorfor skal jeg begynne nå?

Anonymkode: 0c0d0...c6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, å dra til sentrum eller liknende tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre på svært, svært lenge. Er i risikogruppe, da.

Anonymkode: d2ad3...4ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er fulle parkeringsplasser. Ungdommer sitter tett i klynger. Når myndighetene går ut med at alt er under kontroll, skoler åpnes, bhg og frisører åpnes- ja da er folket mindre redde. 

Anonymkode: f6662...db4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Leo said:

Millionbedrift eller ikke. Hva ser du for deg at dere som er ansatt i de fysiske butikkene skal leve av hvis det ikke er kunder som handler der da? Jeg må nesten spørre for her kan det nesten virke som om du føler at kunder er et unødvendig onde som forstyrrer arbeidet...

Nå er det ikke sånn at jeg ønsker at folk skal slutte å gå i butikker punktum, men hadde du lest det jeg skrev så står det klart og tydelig at folk handler MER, MYE MER enn normalt i disse tider. Vi har dobbelt med folk på jobb for å klare å betjene alle. Hadde folk i det minste oppført seg nogen Lunde normalt så okei, men folk går berserk.... Det er langt flere folk i butikkene nå enn på en vanlig uke..

Anonymkode: 25eae...a31

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke sånn at jeg ønsker at folk skal slutte å gå i butikker punktum, men hadde du lest det jeg skrev så står det klart og tydelig at folk handler MER, MYE MER enn normalt i disse tider. Vi har dobbelt med folk på jobb for å klare å betjene alle. Hadde folk i det minste oppført seg nogen Lunde normalt så okei, men folk går berserk.... Det er langt flere folk i butikkene nå enn på en vanlig uke..

Anonymkode: 25eae...a31

Og det er jo veldig rart. Ekstremt merkelig og uforståelig at det er mer folk i butikkene nå enn før. Det burde jo heller være motsatt, egentlig. Vi er midt i en pandemi liksom..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vært til noe shoppingsenter eller sentrum i tettsted eller by på over 1 mnd nå. Kjenner ikke et savn etter det. Kunne tenkt meg å rusle en tur i en av parkene, men med så mange mennesker som det ryktes å ha gitt faen i tiltakene i området her finner jeg det ikke trygt i det hele tatt. Jeg er i risikogruppa, enda jeg er under 50, så er virkelig ikke verdt sjansen.

Det sosiale inputet får bli de korte turene på matvarebutikken ca 1-2 ganger pr 14 dager. Jeg er heldigvis vant til denne livsstilen etter mange år, så føler ikke at jeg lider noe nød ellers.

Ingen får meg til å begynne å shoppe på butikker kun fordi de skal overleve. Jeg shopper ikke der til vanlig, så hvorfor skal jeg begynne nå?

I parkene heromkring er tilstrømmingen veldig avhengig av vær/temperatur, så de er nesten folketomme når det er litt kjøligere/vind (som feks i dag, i motsetning til i feks går). Litt kjipt siden vi folkesky også liker sol og varme, men da unngår vi ihvertfall å bli smittet. 

Min tolkning av "handle for at butikkene skal overleve" er "handle hos de butikkene som du vil beholde". Det gjør jeg. Men jeg har ikke noen trang til å kjøpe mer ting nå bare for å kjøpe. Jeg lurer på om folk trøstehandler? 

Anonymkode: 75a03...909

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Gorilla skrev:

Og det er jo veldig rart. Ekstremt merkelig og uforståelig at det er mer folk i butikkene nå enn før. Det burde jo heller være motsatt, egentlig. Vi er midt i en pandemi liksom..

Det må være veldig individuelt fra butikker og senter. Jeg jobber på et senter midt i sentrum og her er det helt dødt. De fleste butikkene har vel rundt 20 kunder om dagen eller mindre, etter hva jeg har hørt av kolleger på sosiale medier. Det er rundt 3 kunder i timen.

Anonymkode: 9bdfb...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg bor midt i Oslo og går tur (hjemmefra, til et sted, så går jeg hjem, kanskje satt jeg en stund et sted og drakk litt vann eller kaffe jeg har med hjemmefra) for å slå ihjel litt tid. Går ikke ut for å gå tur eller på butikk når/der det er mest mulig andre.

Anonymkode: 3e6a6...fe0

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

I parkene heromkring er tilstrømmingen veldig avhengig av vær/temperatur, så de er nesten folketomme når det er litt kjøligere/vind (som feks i dag, i motsetning til i feks går). Litt kjipt siden vi folkesky også liker sol og varme, men da unngår vi ihvertfall å bli smittet. 

Min tolkning av "handle for at butikkene skal overleve" er "handle hos de butikkene som du vil beholde". Det gjør jeg. Men jeg har ikke noen trang til å kjøpe mer ting nå bare for å kjøpe. Jeg lurer på om folk trøstehandler? 

Anonymkode: 75a03...909

Skal vente til det blir kaldere før jeg kanskje våger meg ut.

Ja, det tror jeg. Jeg tror at mange bruker shopping som en måte å døyve følelsene sine med. En slags hodet i sanden og tro at vi lever i normale tider. Eller de gir bare blaffen og vil ha flest mulig smittet og tror de oppnår gruppeimmunitet. Hvem vet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nødt. Har sosial angst, begynte endelig med eksponeringsterapi å bli bedre etter å ha slitt i mange år og fått livet helt ødelagt av det. Holdt meg hjemme de to første ukene, og det var alt jeg trengte for å gå rett tilbake til hysterisk hyperventilating og angstanfall I bilen utenfor butikken. Sånn kan jeg ikke ha det, så jeg fortsetter med eksponering. 

Anonymkode: ec97d...b4d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nødt. Har sosial angst, begynte endelig med eksponeringsterapi å bli bedre etter å ha slitt i mange år og fått livet helt ødelagt av det. Holdt meg hjemme de to første ukene, og det var alt jeg trengte for å gå rett tilbake til hysterisk hyperventilating og angstanfall I bilen utenfor butikken. Sånn kan jeg ikke ha det, så jeg fortsetter med eksponering. 

Akkurat samme her! Hadde endelig klart å gå gjennom senteret uten å føle at jeg skulle besvime. I dag gikk jeg gjennom der igjen, etter seks uker uten å være der, og igjen ble jeg svimmel og ufokusert. Så har fått et tilbakesteg jeg nå må jobbe med igjen. Jo lenger jeg er borte fra folksomme steder, jo verre blir den sosiale angsten 😬

Anonymkode: 67194...da2

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme her! Hadde endelig klart å gå gjennom senteret uten å føle at jeg skulle besvime. I dag gikk jeg gjennom der igjen, etter seks uker uten å være der, og igjen ble jeg svimmel og ufokusert. Så har fått et tilbakesteg jeg nå må jobbe med igjen. Jo lenger jeg er borte fra folksomme steder, jo verre blir den sosiale angsten 😬

Anonymkode: 67194...da2

Det blir jo noe litt annet. ☺️Eksponeringsterapi er en medisinsk behandling. 

Jeg tenker mer på de som drar dit fordi de ikke har noe annet å gjøre. Ikke de som må dit av ulike grunner. 

• Liker 1
  • Opprett ny...