Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går på butikker jeg ønsker at skal overleve, ja. Er nøye med hygiene og avstand, så ser ikke helt hvorfor du skulle ta sånn på vei for det?

Anonymkode: e4e5f...01f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men mistenker at mange gjør det dessverre. Går kun i matbutikker (Prøver å holde det til 1 gang i uken) og apotek. Måtte ha ny sekk til mini da den andre gikk i stykker men da var det rett inn på senteret, kjøpe sekken på den butikken jeg visste hadde den (sjekket nett først) og ut igjen. Kjenner et par butikksjefer og de var så oppgitt over hvor mange som samles i store grupper for å surre rundt. Eller drar hele familien for å kjøpe noe selv om det ikke er anbefalt. Det begynte å skli litt ut rett før påske og nå var det visst helt galt. Ene gangen hadde butikksjefen sagt til en familie på 4 om det var nødvendig å gå inn alle sammen (Liten Jysk-butikk) og da svarte faren: "Vi skal ikke ha noe spesielt men bare se oss rundt". Da hun spurte om de kanskje kunne vente utenfor da det var endel folk i butikken lo de bare og fortsatte å surre. 

Anonymkode: 05fdc...1ae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, drar innom diverse butikker på senteret. De er jo åpne for at folk skal benytte seg av dem. Ellers ville de vært stengt. 

Anonymkode: 9b7a9...cc4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så lenge man holder avstand, vasker hendene osv, synes jeg turer på senteret eller i byen er helt greit. Monica Mæland sa jo på TV at hun dro i butikker som vanlig.

Endret av Krantz95
  • Liker 3
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg drar kun til fysioterapeut og for å kjøpe mat til oss og noen vi handler for.

Jeg shopper ikke til vanlig, så jeg ser ingen grunn til å starte med det nå. Hva andre gjør er opp til dem, så lenge man holder avstand. Syns folk har blitt dårligere på det de siste to ukene av det jeg har sett i matbutikker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk og vi selger mer enn noen sinne. Er rene juletider hos oss.. De siste par ukene har vi vært dobbelt med ansatte på jobb hele dagene fordi det er så mange kunder. Når vi til vanlig ville vært 2-3 ansatte på kveldstid på denne tiden er vi istedet 5 stykker hver kveld og likevel er det hektisk og fullt kjør.. Blir irritert på at folk ikke skjønner at de helst skal holde seg hjemme om det ikke er nødvendig. Vi rekker ikke vaske og ta alle forhåndsregler når det er så mye å gjøre, vi rekker rett og slett ikke. Og kunder driter i 1 meter avstand, de betaler med kontanter, de bøyer seg over og rundt pleksiglasset for å se på skjermen mens vi biper inn varene deres osv. Folk er rett og slett idioter. 

Anonymkode: 25eae...a31

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men mistenker at mange gjør det dessverre. Går kun i matbutikker (Prøver å holde det til 1 gang i uken) og apotek. Måtte ha ny sekk til mini da den andre gikk i stykker men da var det rett inn på senteret, kjøpe sekken på den butikken jeg visste hadde den (sjekket nett først) og ut igjen. Kjenner et par butikksjefer og de var så oppgitt over hvor mange som samles i store grupper for å surre rundt. Eller drar hele familien for å kjøpe noe selv om det ikke er anbefalt. Det begynte å skli litt ut rett før påske og nå var det visst helt galt. Ene gangen hadde butikksjefen sagt til en familie på 4 om det var nødvendig å gå inn alle sammen (Liten Jysk-butikk) og da svarte faren: "Vi skal ikke ha noe spesielt men bare se oss rundt". Da hun spurte om de kanskje kunne vente utenfor da det var endel folk i butikken lo de bare og fortsatte å surre. 

Anonymkode: 05fdc...1ae

Jeg stusser også på at folk dra på senteret for å kikke og slå i hjel tid. Om de skal ha noe viktig, så er det greit å gå i butikker så lenge man tar forhåndsregler, men å gå mange sammen og samle seg i flokker for å slå i hjel tid.. Jeg forstår det ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er selv kronisk syk men drar ut for å få litt inntrykk ( noe man må når man ikke har noe nettverk for å ikke gå fullstendig fra vettet ) men er nøye på å holde avstand og vaske hender. Er ikke noe redd for å bli smittet av corona selv, men ønsker ikke å ende opp med å smitte andre .

Anonymkode: 6ef6f...c32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det ikke til vanlig, nå så dropper jeg byturer til jeg har samlet opp nok ærender  

Anonymkode: a5f2e...ed0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i butikk og vi selger mer enn noen sinne. Er rene juletider hos oss.. De siste par ukene har vi vært dobbelt med ansatte på jobb hele dagene fordi det er så mange kunder. Når vi til vanlig ville vært 2-3 ansatte på kveldstid på denne tiden er vi istedet 5 stykker hver kveld og likevel er det hektisk og fullt kjør.. Blir irritert på at folk ikke skjønner at de helst skal holde seg hjemme om det ikke er nødvendig. Vi rekker ikke vaske og ta alle forhåndsregler når det er så mye å gjøre, vi rekker rett og slett ikke. Og kunder driter i 1 meter avstand, de betaler med kontanter, de bøyer seg over og rundt pleksiglasset for å se på skjermen mens vi biper inn varene deres osv. Folk er rett og slett idioter. 

Oi. Hvilken type butikk er dette? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og dette er bare en butikk som selger pyntegjenstander. Absolutt ingen nødvendighet... Og dette er også en millionbedrift som absolutt ikke trenger «veldedigheten» mange skylder på, støtt heller de små bedriftene sier nå jeg... Vi tjener fett med penger uansett, dessuten kan folk bestille på nettet istedet om de absolutt vil støtte...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg jobber på senter, så har tittet innom noen butikker rundt meg etter jobb. :)

Anonymkode: 9bdfb...ee4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla said:

Oi. Hvilken type butikk er dette? 

Typ ikea bare mindre..

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er bare en butikk som selger pyntegjenstander. Absolutt ingen nødvendighet... Og dette er også en millionbedrift som absolutt ikke trenger «veldedigheten» mange skylder på, støtt heller de små bedriftene sier nå jeg... Vi tjener fett med penger uansett, dessuten kan folk bestille på nettet istedet om de absolutt vil støtte...

Jeg er så glad jeg ikke jobber i butikk. Tror jeg hadde blitt irritert selv, ikke minst stresset og redd. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud folk går jo mann av huse for å handle matvarer og øl/vin/sprit. Det gjør sikkert en del av dere som mener alle andre gjør noe feil ved å handle klær også?! Står i kø utenfor polet og er helt rabiat etter alkohol. Er det annonserte tilbud i matvarebutikkene er alle varene utsolgt innen mandag formiddag er omme. 

Ha god håndhygiene og ikke host folk i ansiktet, så går det vel fint om man samtidig handler på H&M og normal.

Anonymkode: 9b7a9...cc4

Skrevet

Ikke for å slå i hjel tid, men jeg drar i butikker og på hagesentre etc. for å kjøpe inn ting jeg trenger bl.a. til hagen. Jeg har ingen symptomer på luftveisinfeksjon og er nøye med avstand og hygiene. Og betaler kontaktløst med kort der det er mulig. (Kontanter bruker jeg aldri uansett). Ved noen tilfeller har det vært mye folk i butikken jeg har tenkt meg inn i og da har jeg snudd i døren. 

For min del er det en avveining. Hensikten er ikke å stoppe absolutt all smitte, men å begrense den. Hvis vi helt slutter å bruke fysiske butikker i nærområdene, vil bedriftene gå konkurs og mange ansatte miste jobben. På sikt vil det også kunne gi store negative konsekvenser så det må være lov å bruke en smule sunn fornuft tenker jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla said:

Jeg er så glad jeg ikke jobber i butikk. Tror jeg hadde blitt irritert selv, ikke minst stresset og redd. 

Ja, virkelig. Jobber egentlig bare 20% til vanlig, men har måtte jobbe 100% de siste par ukene fordi folk strømmer på som bare det. Og nå rett før eksamensperioden starter for fullt er det ikke spesielt morsomt. Jeg skjønner ikke hva folk tenker med, hvorfor de på død og liv trenger å handle så jævlig mye pynt til hjemmene sine i disse tider.. er ekstra mange arbeidsoppgaver nå også pga korona, som om det ikke var nok å gjøre i butikkene før dette. Nei gleder meg til å slutte i denne jobben, hatet kunder nok før og må hater jeg de bare enda mer. I tillegg blir jeg ledd av om jeg tar et skritt tilbake når kundene går oppi ansiktet mitt for å spørre meg om noe..

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det ikke til vanlig, nå så dropper jeg byturer til jeg har samlet opp nok ærender  

Anonymkode: a5f2e...ed0

Jeg pleier å gå en del til byen og på senteret, typ café eller Mc'Donalds, med venninner, men nå som det er koronatider så utgår selvsagt alt av mingling og kafebesøk på ubestemt tid. Om jeg trenger noe, så bestiller jeg det over nett.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Millionbedrift eller ikke. Hva ser du for deg at dere som er ansatt i de fysiske butikkene skal leve av hvis det ikke er kunder som handler der da? Jeg må nesten spørre for her kan det nesten virke som om du føler at kunder er et unødvendig onde som forstyrrer arbeidet...

• Liker 5
  • Opprett ny...