abc123detvardet Skrevet 24. april 2020 #41 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men denne artikkelen støtter jo det AB...cb3 sier? Anonymkode: 346ed...8d0 Nei, den sier at det er en mulighet, men det er langt i fra "basic nevrovitenskap" og vi har alt for lite kunnskap til å trekke noen konklusjoner.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #42 Skrevet 24. april 2020 8 minutter siden, abc123detvardet said: Nei, den sier at det er en mulighet, men det er langt i fra "basic nevrovitenskap" og vi har alt for lite kunnskap til å trekke noen konklusjoner. Det er naturlig nok ikke mulig å teste, sier de, men det meste de trekker frem i artikkelen støtter at det sannsynligvis er slik det henger sammen. AB...cb3 uttaler seg litt bastant, men det blir også for bastant å si at hun tar "helt feil". Det stemmer jo ikke. Anonymkode: 346ed...8d0 2
abc123detvardet Skrevet 24. april 2020 #43 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er naturlig nok ikke mulig å teste, sier de, men det meste de trekker frem i artikkelen støtter at det sannsynligvis er slik det henger sammen. AB...cb3 uttaler seg litt bastant, men det blir også for bastant å si at hun tar "helt feil". Det stemmer jo ikke. Basert på det vi vet i dag kan det tyde på det, men vi vet alt for lite om hjernen. Dermed er det galt å si at man ikke kan drømme om noe ukjent når man ikke har nok kunnskap.
Gjest MadameDeRosa Skrevet 24. april 2020 #44 Skrevet 24. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har drømt om epidemier, sult og krig flere ganger, men jeg er da ikke sanndrømt av den grunn. Epidemier og pandemier er en av de mest vanlige temaene i filmer, dokumentarer, spill, bøker osv som omhandler fremtiden i våre dager, så det ville være mer merkelig å ikke ha drømmer med dette innimellom enn at man har det. Anonymkode: 438e7...6a6 Drømte om en kvinnelig lærer med maske fra svartedauden som hette corona og smitta alle barna med corona. Det var altså ikke bare en generell drøm.
Conal Skrevet 24. april 2020 #45 Skrevet 24. april 2020 Hvem bryr seg? Du antar at denne personen du drømte om kan dø, noe som er feil. Ingen dør, død er det vakreste som kan skje med deg. Å gråte utifra sorg for en som har dødd kommer av ren uvitenhet og er en blasfemi. Døden burde feires. Noen av oss vet hva død er, fordi vi har dødd 😉 Når du helt forstår hva virkeligheten er, forstår du hva døden er. Døden eksisterer ikke. Døden = Total Absolutt Oppvåkning = Absolutt uendelig ren kjærlighet
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #46 Skrevet 24. april 2020 37 minutter siden, abc123detvardet said: Basert på det vi vet i dag kan det tyde på det, men vi vet alt for lite om hjernen. Dermed er det galt å si at man ikke kan drømme om noe ukjent når man ikke har nok kunnskap. AB: Det er slik. Stanford: Det er mest sannsynlig slik. Du: AB tar helt feil! Men jeg skal gi meg nå da, det blir jo avsporing dette. Anonymkode: 346ed...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #47 Skrevet 24. april 2020 2 hours ago, Daria said: Hvorfor i all verden skulle du fortelle det? Hva ser du for deg å oppnå med det - enten på egne vegne eller for den du forteller det til - utover å framstå som creepy og merkelig? Om noen jeg ikke hadde hatt kontakt med på årevis kontaktet meg for å fortelle om en sånn drøm, ville jeg i beste fall tenkt at hen ikke var helt god, i verste fall lurt på om det var ment som en trussel. For at den det gjelder skulle evt kunne ta sine forholdsregler og beskytte seg selv. Som sagt ville jeg aldri fortalt det til en person som ikke ville skjønne hva jeg snakket om og kun ville blitt vettskremt. Denne personen er dog ikke det. Anonymkode: 58414...be7 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #48 Skrevet 24. april 2020 30 minutter siden, Conal said: Hvem bryr seg? Du antar at denne personen du drømte om kan dø, noe som er feil. Ingen dør, død er det vakreste som kan skje med deg. Å gråte utifra sorg for en som har dødd kommer av ren uvitenhet og er en blasfemi. Døden burde feires. Noen av oss vet hva død er, fordi vi har dødd 😉 Når du helt forstår hva virkeligheten er, forstår du hva døden er. Døden eksisterer ikke. Døden = Total Absolutt Oppvåkning = Absolutt uendelig ren kjærlighet Vennligst dropp misjoneringen. Anonymkode: 58414...be7 3
Conal Skrevet 24. april 2020 #49 Skrevet 24. april 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vennligst dropp misjoneringen. Anonymkode: 58414...be7 Har ingenting med misjonering dette her. Skriver bare sannheten og alle kan bli direkte bevisst av dette. Bryr meg ikke on noen tror meg eller ikke, det spiller ingen rolle. Jeg snakker om ting som nesten ingen i planeten har blitt bevisst av. Ingen inne her har blitt bevisst av hva noe av det jeg skriver om. Og det overasker meg veldig lite. Endret 24. april 2020 av Conal
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #50 Skrevet 24. april 2020 3 hours ago, Conal said: Har ingenting med misjonering dette her. Skriver bare sannheten og alle kan bli direkte bevisst av dette. Bryr meg ikke on noen tror meg eller ikke, det spiller ingen rolle. Jeg snakker om ting som nesten ingen i planeten har blitt bevisst av. Ingen inne her har blitt bevisst av hva noe av det jeg skriver om. Og det overasker meg veldig lite. Sannheten er at det er vrøvl. Jeg har vært død, så jeg vet. Anonymkode: 58414...be7 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #51 Skrevet 24. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ingen av oss i familien som syns det er noe morsomt å drømme om ting som faktisk skjer noen uker og måneder senere. Og hvertfall ikke når det er så alvorlige ting. Vi bruker ikke å fortelle noen utenfor familien om drømmene heller, så er ingen som vet om dette. Ikke bruker vi drømmetydningopplegg heller. Anonymkode: 58414...be7 Be for dem da. Anonymkode: d64bc...e65
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #52 Skrevet 24. april 2020 4 timer siden, Conal skrev: Har ingenting med misjonering dette her. Skriver bare sannheten og alle kan bli direkte bevisst av dette. Bryr meg ikke on noen tror meg eller ikke, det spiller ingen rolle. Jeg snakker om ting som nesten ingen i planeten har blitt bevisst av. Ingen inne her har blitt bevisst av hva noe av det jeg skriver om. Og det overasker meg veldig lite. Hvorfor skriver du her hvis du ikke bryr deg med om noen tror på det? Anonymkode: 363a0...36a 2
Conal Skrevet 24. april 2020 #53 Skrevet 24. april 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du her hvis du ikke bryr deg med om noen tror på det? Anonymkode: 363a0...36a Fordi jeg liker å skrive. Dette er bare midlertidig underholdning for meg. Det har ingen mening eller intensjon bak seg, det er absolutt uten mening. Men liver er et spill. Jeg velger å spille. Virkeligheten er totalt meningsløst og det er det som gir deg total frihet. Når du innser at virkeligheten ikke har noen betydning, er alt du kan gjøre i det, leke.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #54 Skrevet 25. april 2020 10 timer siden, Conal skrev: Fordi jeg liker å skrive. Dette er bare midlertidig underholdning for meg. Det har ingen mening eller intensjon bak seg, det er absolutt uten mening. Men liver er et spill. Jeg velger å spille. Virkeligheten er totalt meningsløst og det er det som gir deg total frihet. Når du innser at virkeligheten ikke har noen betydning, er alt du kan gjøre i det, leke. Premiss 1: Du har våknet opp, du kjenner den absolutte sannhet, du har vært død, og nå er du Gud! - Ok, greit nok. Premiss 2: Virkeligheten er meningsløs, du har total frihet. Din eneste bekymring er å ha så mye moro som mulig. - Javel, du er sprø, men la gå. Premiss 3: For å maksimere din jordlige nytelse, velger du altså å bruke tiden din inne på forumet KvinneGuiden, hvor du i hver jævla tråd som handler om kristendom, religion eller alternative ting, spyr ut en masse svada om hvor våken du er, hvor meningsløst alt annet er og at det faktisk er du som er Gud. Hmmm, jeg greier ikke helt å sette fingeren på det, men for meg så resonnerer liksom ikke premiss 3 helt med de andre to, skjønner du hva jeg mener? Og til slutt vil jeg spørre deg om en ting jeg har lurt litt på. Vær så snill, ikke ta dette som en oppfordring på noen slags måte, det er kun ment som et retorisk spørsmål fordi jeg er nysgjerrig: Hvis livet og virkeligheten kun er meningsløs løgn, og det døden er den absolutte, fullstendige, sanne oppvåkningen, hvorfor velger du fortsatt å leve dette meningsløse livet? Anonymkode: 363a0...36a 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #55 Skrevet 25. april 2020 Nei selvfølgelig ikke. Jeg har drømt mange makabre drømmer opp igjennom, samtlige lever ennå. En drøm er en drøm å gjelder bare ditt hode. Anonymkode: f5344...665 2
Conal Skrevet 25. april 2020 #56 Skrevet 25. april 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Premiss 1: Du har våknet opp, du kjenner den absolutte sannhet, du har vært død, og nå er du Gud! - Ok, greit nok. Premiss 2: Virkeligheten er meningsløs, du har total frihet. Din eneste bekymring er å ha så mye moro som mulig. - Javel, du er sprø, men la gå. Premiss 3: For å maksimere din jordlige nytelse, velger du altså å bruke tiden din inne på forumet KvinneGuiden, hvor du i hver jævla tråd som handler om kristendom, religion eller alternative ting, spyr ut en masse svada om hvor våken du er, hvor meningsløst alt annet er og at det faktisk er du som er Gud. Hmmm, jeg greier ikke helt å sette fingeren på det, men for meg så resonnerer liksom ikke premiss 3 helt med de andre to, skjønner du hva jeg mener? Og til slutt vil jeg spørre deg om en ting jeg har lurt litt på. Vær så snill, ikke ta dette som en oppfordring på noen slags måte, det er kun ment som et retorisk spørsmål fordi jeg er nysgjerrig: Hvis livet og virkeligheten kun er meningsløs løgn, og det døden er den absolutte, fullstendige, sanne oppvåkningen, hvorfor velger du fortsatt å leve dette meningsløse livet? Anonymkode: 363a0...36a P1: Yeah, noe i den duren. P2: Her putter du ord i munnen min. Ja, virkeligheten er uten mening og det betyr total frihet, men ikke for å bare ha det moro. Dette er en lav ego bevissthet motivator. Total frihet ved å erkjenne at virkeligheten er meningsløst gir deg enkelt og greit en dyp eksistensiell fred. Frihet betyr ikke pul, drikk osv. Frihet her er i en eksistensiell nivå. You understand? P3: Alt det er bare sannheten. Som sagt, dette er bare en kort midlertidig underholdning for meg, det er helt uten noe som helst form for mening bak det. Nå, problemet med det siste spørsmålet ditt stammer fra ren total uvitenhet. En deprimert person gir meningsløshet en negativ betydning. Hvis du er bevisst på at meningsløshet er meningsløs, vil du ikke være deprimert. Og det du ikke forstår er selvfølgelig at alt er meningsløst til slutt, men det er det som gjør det så meningsfylt! Det er et uendelig spill. 😉 Mening begrenset livet. Ikke-mening befrier livet. Hvis du ikke Kan selv se dette, da er det ingen som kan hjelpe deg. Endret 25. april 2020 av Conal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå