Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Feil. Personer du drømmer om i drømme som du ikke kjenner igjen fra virkeligheten, er ånder som er rundt deg, og fra den andre siden.

Til Ts: hvis hun er alternativ og åpen selv, ville jeg ha tatt kontakt og sagt det som det er, for det kan potensielt advare henne. Selv er jeg sanndrømt, og vet at enkelte ting kan forhindres ved at drømmer kommer som advarsler. 

Wow her har vi en dame som vet hva hun prater om, jeg er imponert. Men de kan kle seg ut som kjente også, ikke noe problem for dem. Men de pleier å kle seg ut som katter og hunder (svarte) som regel.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde nylig en makaber drøm om død, egentlig om at noen ble drept og partert. Det er mulig at jeg i drømmen også så og snakket med den skyldige, bare at jeg ikke vet hvem denne personen er. Jeg kjenner vedkommende som ble drept i dræmmen, men vi har ikke hatt kontakt på mange år. Det ville heller ikke være naturlig å ta kontakt og si "Hei, jeg drømte at noen drepte deg!" Føler at alt jeg kan gjøre er å håpe at dette aldri blir virkelighet. Vedkommende er opptatt av drømmer og alternativt selv, så er ikke det at det ville vært et helt ukjent tema for personen.

Ville du fortalt den det gjaldt om drømmen?

Anonymkode: 58414...be7

Jeg ville ikke fortalt det. Men nå kan symboler i drømmer være diffuse. Å drømme om død betyr nødvendigvis ikke fysisk død, men død av for eksempelen egenskap en person har, o.l.

Lær drømmetydning ordentlig og ta e.v.t. kurs i drømmetydning. Drømmetydning er og på en måte et fag som en kan ha en dypere kompentanse i...

Anonymkode: b1146...aea

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke se ansikter i drømmer som vi ikke har sett i virkeligheten, så sjansen er stor for at man innimellom drømmer makabre drømmer om folk man kjenner. Jeg drømte for eksempel at jeg holdt på å drukne broren min en gang, men det betyr jo ikke at det kom til å skje i virkeligheten for det.

Anonymkode: 6202d...cb3

Hvor har du dett fra?

Anonymkode: 0bf2f...c8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Rant said:

Det kan være du føler aggresjon ovenfor noen i livet ditt. Noen du ikke ønsker å omgås. Denne personen kan være lagret på samme sted som personen du drømte om, så altså ikke nødvendigvis vonde følelser om vedkommende, men noen andre i livet ditt som du helst vil unngå.

Nei, kjenner ikke slike ting mot noen i mitt liv. Jeg har forsøkt å "tyde" drømmer tidligere, men det blir bare tull og pølsevev. Foretrekker å holde meg nøktern til det hele.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke fortalt det. Men nå kan symboler i drømmer være diffuse. Å drømme om død betyr nødvendigvis ikke fysisk død, men død av for eksempelen egenskap en person har, o.l.

Lær drømmetydning ordentlig og ta e.v.t. kurs i drømmetydning. Drømmetydning er og på en måte et fag som en kan ha en dypere kompentanse i...

Jeg har studert drømmetydning tidligere, og min erfaring er at det er renspikket tull. Det er umulig å si at en katt feks betyr det og det. Derimot har jeg hatt ekstremt detaljerte drømmer hvor alt stempte på en prikk senere, som et DejaVu. Bokstavelig talt.

• Liker 2
Skrevet

Man må aldri fortelle dårlige drømmer til noen hvis du ikke vil at den skal bli sann. Når du drømmer om noe så betyr det det motsatte, for eksempel død=liv det betyr at personen skal leve lenge. Men det er ikke alltid sånn det fungerer, noen ganger er det bokstavelig andre ganger symboler og advarsler. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har studert drømmetydning tidligere, og min erfaring er at det er renspikket tull. Det er umulig å si at en katt feks betyr det og det. Derimot har jeg hatt ekstremt detaljerte drømmer hvor alt stempte på en prikk senere, som et DejaVu. Bokstavelig talt.

Det virker ikke som du har studert drømmetydning fullt ut da? Symboler i drømmer kan være forskjellig fra person til person. En katt kan for meg bety noe helt annet, enn det den gjør for deg.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dett fra?

Anonymkode: 0bf2f...c8f

Basic nevrovitenskap. Hjernen vår finner ikke opp ting i drømmer vi ikke har sett i virkeligheten fordi drømmene våre er basert på hukommelsen vår. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Link? 

Jeg har dessverre hatt en god del sanndrømmer. Det ligger i familien.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er det ingen av oss i familien som syns det er noe morsomt å drømme om ting som faktisk skjer noen uker og måneder senere. Og hvertfall ikke når det er så alvorlige ting. Vi bruker ikke å fortelle noen utenfor familien om drømmene heller, så er ingen som vet om dette. Ikke bruker vi drømmetydningopplegg heller.

De fleste vil kunne si at de er sanndrømte hvis man for det første kan huske drømmene sine, og så for det andre har som vane å lete etter mønstre i virkeligheten som passer til drømmen.

Hjernen velger automatisk ut de delene som passer best og glemmer det som ikke passet så godt. Hvis dette er noe som er vanlig å gjøre og snakke om i familien din vil det for hver gang dette skjer forsterke og forsterke oppfatningen om at dere er sanndrømte og bli til en sannhet for dere. Når man så "vet" at man er sanndrømt og er vant til å lete etter disse mønstrene vil det igjen kunne påvirke drømmene man har, som ytterligere vil forsterke oppfatningen om at man er sanndrømt.

Hvis man lærer litt om hvordan hjernen fungerer så vil man lett kunne forstå hvordan noen kan tro at de er sanndrømte.

Anonymkode: 346ed...8d0

• Liker 4
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste vil kunne si at de er sanndrømte hvis man for det første kan huske drømmene sine, og så for det andre har som vane å lete etter mønstre i virkeligheten som passer til drømmen.

Hjernen velger automatisk ut de delene som passer best og glemmer det som ikke passet så godt. Hvis dette er noe som er vanlig å gjøre og snakke om i familien din vil det for hver gang dette skjer forsterke og forsterke oppfatningen om at dere er sanndrømte og bli til en sannhet for dere. Når man så "vet" at man er sanndrømt og er vant til å lete etter disse mønstrene vil det igjen kunne påvirke drømmene man har, som ytterligere vil forsterke oppfatningen om at man er sanndrømt.

Hvis man lærer litt om hvordan hjernen fungerer så vil man lett kunne forstå hvordan noen kan tro at de er sanndrømte.

Nei.

Skriver ned og tegner drømmene. Drømte om corona for to år siden. 

Og nei, snakker ikke om drømmene til noen, men er sanndrømt. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, MadameDeRosa said:

Nei.

Som sagt så finnes det logiske forklaringer på hvordan noen kan tro de er sanndrømte. Men ingen forklaringer på hvordan noen kan være sanndrømt. Så det er nok dessverre svært usannsynlig.

• Liker 2
Skrevet

Nei du skal ikke fortelle, av to grunner. Du skal ikke skremme folk, og mest sannsynlig kommer det aldri til å skje da en drøm bare er symboler. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nylig en makaber drøm om død, egentlig om at noen ble drept og partert. Det er mulig at jeg i drømmen også så og snakket med den skyldige, bare at jeg ikke vet hvem denne personen er. Jeg kjenner vedkommende som ble drept i dræmmen, men vi har ikke hatt kontakt på mange år. Det ville heller ikke være naturlig å ta kontakt og si "Hei, jeg drømte at noen drepte deg!" Føler at alt jeg kan gjøre er å håpe at dette aldri blir virkelighet. Vedkommende er opptatt av drømmer og alternativt selv, så er ikke det at det ville vært et helt ukjent tema for personen.

Ville du fortalt den det gjaldt om drømmen?

😂 Nei. Hold den drømmen for deg selv! 😂

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle du fortelle det? Hva ser du for deg å oppnå med det - enten på egne vegne eller for den du forteller det til - utover å framstå som creepy og merkelig? Om noen jeg ikke hadde hatt kontakt med på årevis kontaktet meg for å fortelle om en sånn drøm, ville jeg i beste fall tenkt at hen ikke var helt god, i verste fall lurt på om det var ment som en trussel.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Selv om man drømmer om død betyr det ikke at personen skal dø i nærmeste framtid.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MadameDeRosa skrev:

Nei.

Jeg har drømt om epidemier, sult og krig flere ganger, men jeg er da ikke sanndrømt av den grunn. Epidemier og pandemier er en av de mest vanlige temaene i filmer, dokumentarer, spill, bøker osv som omhandler fremtiden i våre dager, så det ville være mer merkelig å ikke ha drømmer med dette innimellom enn at man har det.

Anonymkode: 438e7...6a6

• Liker 2
Gjest Alkoholist
Skrevet (endret)

Det var bare en drøm. Ingen grunn til å fortelle om den. 

Endret av Alkoholist
Skrevet

Nei, en drøm er bare en drøm. Hvis du tror det er noe annet burde du gå til psykolog. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Basic nevrovitenskap. Hjernen vår finner ikke opp ting i drømmer vi ikke har sett i virkeligheten fordi drømmene våre er basert på hukommelsen vår. 

Helt feil, med mindre du vil påstå at du har bedre kunnskap enn forskere ved Stanford.

https://neuroscience.stanford.edu/news/can-sleeping-brain-create-unique-people-waking-brain-has-never-seen

Alltid gøy når noen skriver "basic ..." så har de feil.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, abc123detvardet said:

Helt feil, med mindre du vil påstå at du har bedre kunnskap enn forskere ved Stanford.

https://neuroscience.stanford.edu/news/can-sleeping-brain-create-unique-people-waking-brain-has-never-seen

Alltid gøy når noen skriver "basic ..." så har de feil.

Men denne artikkelen støtter jo det AB...cb3 sier?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...