Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nylig en makaber drøm om død, egentlig om at noen ble drept og partert. Det er mulig at jeg i drømmen også så og snakket med den skyldige, bare at jeg ikke vet hvem denne personen er. Jeg kjenner vedkommende som ble drept i dræmmen, men vi har ikke hatt kontakt på mange år. Det ville heller ikke være naturlig å ta kontakt og si "Hei, jeg drømte at noen drepte deg!" Føler at alt jeg kan gjøre er å håpe at dette aldri blir virkelighet. Vedkommende er opptatt av drømmer og alternativt selv, så er ikke det at det ville vært et helt ukjent tema for personen.

Ville du fortalt den det gjaldt om drømmen?

Anonymkode: 58414...be7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.Du vil bare gi angst.

Skriv drømte og dato på en lapp og du vil se det er en tilfeldig drøm om en stund. 

Anonymkode: 35693...173

• Liker 8
Skrevet

Nei. Folk drømmer mye rart, ingen bryr seg om hva andre drømmer.

• Liker 12
Skrevet

Forskning viser at ingen kan "sanndrømme" ,

hjernen har et filter som må renser seg selv ila natta for å sortere ut inntrykk og tanker .

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Rogadame said:

hjernen har et filter som må renser seg selv ila natta for å sortere ut inntrykk og tanker .

Link? 

Jeg har dessverre hatt en god del sanndrømmer. Det ligger i familien.

• Liker 4
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link? 

Jeg har dessverre hatt en god del sanndrømmer. Det ligger i familien.

https://illvit.no/mennesket/hjernen-medisin/drommetydning-vitenskapen-fornyer-den-klassiske-drommetydning

https://illvit.no/mennesket/hjernen-medisin/13-ting-du-ikke-visste-om-mareritt

Må ha abonnement å lese da.

Din personlige drømmer er ikke fakta for andre nødvendigvis ,det meste  er heldige/uheldige tilfeldigheter.

Det er klart, tror man så tror man-da blir det massesuggesjon og man VIL det skal bety noe.

Erfaringsmessig fra folk jeg kjenner som tror på slikt er at det skader mer enn det hjelper å lete etter "tegn" .

Endret av Rogadame
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rogadame said:

https://illvit.no/mennesket/hjernen-medisin/drommetydning-vitenskapen-fornyer-den-klassiske-drommetydning

https://illvit.no/mennesket/hjernen-medisin/13-ting-du-ikke-visste-om-mareritt

Må ha abonnement å lese da.

Din personlige drømmer er ikke fakta for andre nødvendigvis ,det meste  er heldige/uheldige tilfeldigheter.

Det er klart, tror man så tror man-da blir det massesuggesjon og man VIL det skal bety noe.

Erfaringsmessig fra folk jeg kjenner som tror på slikt er at det skader mer enn det hjelper å lete etter "tegn" .

Nå er det ingen av oss i familien som syns det er noe morsomt å drømme om ting som faktisk skjer noen uker og måneder senere. Og hvertfall ikke når det er så alvorlige ting. Vi bruker ikke å fortelle noen utenfor familien om drømmene heller, så er ingen som vet om dette. Ikke bruker vi drømmetydningopplegg heller.

• Liker 4
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Vi lærte på drømmetydning at alle personer i drømmer er deg selv.. Men ut i fra en spesiell egenskap eller kjennetegn bruker hjernen ansiktet fra personer du kjenner for å skape hele bildet.

Anonymkode: e905d...1ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Rogadame said:

Rart jeg har drømt noe som har skjedd da. Lurer på hvilken forskning det er

Anonymkode: b1146...aea

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde IKKE satt pris på å bli fortalt om en person hadde hatt en sånn drøm om meg. I alle fall om det var noen jeg ikke hadde særlig mye kontakt med.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ingen av oss i familien som syns det er noe morsomt å drømme om ting som faktisk skjer noen uker og måneder senere. Og hvertfall ikke når det er så alvorlige ting. Vi bruker ikke å fortelle noen utenfor familien om drømmene heller, så er ingen som vet om dette. Ikke bruker vi drømmetydningopplegg heller.

Anbefaler å begynne med drømmetydning. Drømmene er hjernens måte å prosessere det som skjer i løpet av en dag/uke, og gir et glimt av dine underbevisste tanker. Ved å prøve å forstå drømmen vil du kunne forhindre det som kan komme til å skje i fremtiden. Drømmen speiler dine følelser.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke!! Min "hyggelige" søster forteller meg om det hver gang hun har drømt at et av barna mine døde... hva skal jeg med den informasjonen? 

• Liker 5
Skrevet

Nei. Jeg ville ikke fortalt det. Det kan godt være bare en drøm, ikke noe som kommer til å skje i virkeligheten. 

Skrevet (endret)

Det kan være du føler aggresjon ovenfor noen i livet ditt. Noen du ikke ønsker å omgås. Denne personen kan være lagret på samme sted som personen du drømte om, så altså ikke nødvendigvis vonde følelser om vedkommende, men noen andre i livet ditt som du helst vil unngå.

Endret av Rant
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ nei, med mindre du vil bli sett på som koko så forteller du ikke det. 

Jeg drømmer sånne ting stadig vekk, det er bare fordi jeg har sett krim på tv feks. Ville ikke falt meg inn å fortelle noen at jeg drømte at de ble drept som om det er viktig info for dem 

Anonymkode: 8a56c...a56

• Liker 2
Skrevet

Nå er ikke død en dårlig ting å drømme om heller, det er vel mer en avslutning enn fysisk død. Denne personen du drømte om kan være sider av deg selv du er ferdig med, og derfor måtte det drepes.

• Liker 2
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi lærte på drømmetydning at alle personer i drømmer er deg selv.. Men ut i fra en spesiell egenskap eller kjennetegn bruker hjernen ansiktet fra personer du kjenner for å skape hele bildet.

Anonymkode: e905d...1ea

Feil. Personer du drømmer om i drømme som du ikke kjenner igjen fra virkeligheten, er ånder som er rundt deg, og fra den andre siden.

Til Ts: hvis hun er alternativ og åpen selv, ville jeg ha tatt kontakt og sagt det som det er, for det kan potensielt advare henne. Selv er jeg sanndrømt, og vet at enkelte ting kan forhindres ved at drømmer kommer som advarsler. 

AnonymBruker
Skrevet

Uken før faren min døde drømte jeg om at han døde i ulykke (han døde av en akutt sykdom). For noen måneder siden drømte jeg at barnet mitt ble påkjørt. Våknet rett etter så vet ikke om barnet døde eller ei i drømmen, men så klart sa jeg ikke noe om det til mannen min. Han vet at jeg drømte om at faren min døde. Men jeg er ihvertfall livredd for at drømmen min er sann, og tenker mye på det 🙁 

Anonymkode: b695a...071

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ikke se ansikter i drømmer som vi ikke har sett i virkeligheten, så sjansen er stor for at man innimellom drømmer makabre drømmer om folk man kjenner. Jeg drømte for eksempel at jeg holdt på å drukne broren min en gang, men det betyr jo ikke at det kom til å skje i virkeligheten for det. 

Nå er jeg litt åndelig av meg og vil ikke avskrive at noen er sanndrømte osv, men personlig tror jeg at noen av drømmene vi drømmer er noe vårt indre "jeg" som jeg kaller det, eller "visemannen" som andre kaller det prøver å si noe til oss.

Anonymkode: 6202d...cb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...