Gå til innhold

Har du reist eller tenkt å reise utenlands i nærmeste fremtid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en samboer som er dansk statsborger. Planen var at hun skulle fly til Danmark i slutten av mai, som vi håper fortsatt vil skje. Danmark er ikke et krise land som Italia og Spania, og alle danske statsborgere har lov å komme inn i Danmark. Hun skal fly med Widerøe, men usikkert om flyet blir kansellert eller booket om.

Bare lurte på om noen har reist til enten Danmark, Sverige eller andre skandinaviske land under corona krisen? 

Anonymkode: 4c2e7...405

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Drar til Spania over helgen.

Anonymkode: 2f6c1...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Ehhhh, nei. Ingen unødvendige reiser er anbefalt.

Anonymkode: e7703...103

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi må dra før skolestart. Samboer har mindreårige barn i Finland, og jeg blir selvfølgelig med dit. Det er ikke unødvendig å ha samvær med barna sine, det har regjeringen også sagt. 

Anonymkode: ebeaa...ee0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi må dra før skolestart. Samboer har mindreårige barn i Finland, og jeg blir selvfølgelig med dit. Det er ikke unødvendig å ha samvær med barna sine, det har regjeringen også sagt. 

Kjøre bil da? 

Anonymkode: 93841...abb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise hjem til Norge nå snart, men har kjøpt ei skranglekasse for anledningen og skal ha med alt det nødvendige på reisen, slik at jeg slipper å gå inn på butikker og lignende på veien, særlig i Sverige. Antibac og munnbind blir også med. Dette er dog ingen unødvendig fritidsreise, men lenge planlagt flytting hjem til Norge.

Anonymkode: 6b963...c84

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Drar til Spania over helgen.

Anonymkode: 2f6c1...8e3

Hva gjør man i Spania akkurat for tiden? Alt stengt, ikke lov å gjøre annet enn å gå nødvendig ærend i butikk og på apotek. Kan ikke være ute, ikke gå på stranda, ikke dra på tur. Ikke akkurat drømmereisemål....

Anonymkode: 45e1a...d5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine kollegaer har reist tur - retur Norge fra bla Danmark og England i hele corona lukningen (pga jobb). Det er ikke noe problem (de sitter i karantene såklart). Går bare litt færre fly. 

Anonymkode: a4329...459

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøre bil da? 

Anonymkode: 93841...abb

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man i Spania akkurat for tiden? Alt stengt, ikke lov å gjøre annet enn å gå nødvendig ærend i butikk og på apotek. Kan ikke være ute, ikke gå på stranda, ikke dra på tur. Ikke akkurat drømmereisemål....

Anonymkode: 45e1a...d5b

Kanskje hun har familie der

• Liker 1
Skrevet

Skal, om mulig, en tur til Japan nå i Oktober og til USA i Desember.

AnonymBruker
Skrevet

Så snart restriksjoner ikke ødelegger opplevelsen er jeg på et fly ut av landet. 

Neste bookede reise er Italia i Mai, den regner jeg meg ikke er vits. Jeg håper fortsatt at New York i Juni lar seg gjennomføre, men gidder selvfølgelig ikke om alt uansett er stengt, og jeg må sitte i karantene når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 7c254...bde

Skrevet

Har flybilletter sydover i Europa i juli. Enser fortsatt et lite håp om at det kan bli noe av, men tør ikke sette (mere) penger på det.

• Liker 1
Skrevet

Ikke i nærmeste framtid nei.

Men har booket tur til Stockholm 5. september for å delta i Stockholm maraton. Det har blit utsatt en gang allerede, håper ikke det blir utsatt enda mer. Gleder meg.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen planer om å reise på minst 2-3 år. Men har planer om å gjøre sekken klar i tilfelle jeg må forflytte meg fort. Hvem vet. Tidene er nokså usikre nå.

Anonymkode: 0b578...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg skulle i påsken, men det utgikk jo naturlig nok. Jeg avventer minst noen uker til før jeg bestemmer meg om det er noe vits å planlegge noe mer i sommer.

Anonymkode: ac365...bc1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så snart restriksjoner ikke ødelegger opplevelsen er jeg på et fly ut av landet. 

Neste bookede reise er Italia i Mai, den regner jeg meg ikke er vits. Jeg håper fortsatt at New York i Juni lar seg gjennomføre, men gidder selvfølgelig ikke om alt uansett er stengt, og jeg må sitte i karantene når jeg kommer hjem. 

Oj, det var optimistisk - tror du virkelig NY i juni går? Jeg skal til NY i oktober, og er forberedt på at turen kan ryke... Jeg håper egentlig at UD opprettholder reiserådene og/eller at utlendinger ikke får innreise i USA - det jeg frykter mest, er at vi kan reise - men vi får to uker karantene når vi kommer hjem. Det betyr at vi ikke kan reise - og vi får neppe noe igjen på reiseforsikringen da.

Anonymkode: cc9dc...314

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen planer om å reise på minst 2-3 år. Men har planer om å gjøre sekken klar i tilfelle jeg må forflytte meg fort. Hvem vet. Tidene er nokså usikre nå.

Anonymkode: 0b578...7f4

🙄

Anonymkode: 182f4...d69

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det var optimistisk - tror du virkelig NY i juni går? Jeg skal til NY i oktober, og er forberedt på at turen kan ryke... Jeg håper egentlig at UD opprettholder reiserådene og/eller at utlendinger ikke får innreise i USA - det jeg frykter mest, er at vi kan reise - men vi får to uker karantene når vi kommer hjem. Det betyr at vi ikke kan reise - og vi får neppe noe igjen på reiseforsikringen da.

Anonymkode: cc9dc...314

Mitt syn på det er at det fortsatt er to måneder til, og at man ikke kan spå om fremtiden. Kanskje det går til helvete, kanskje det er full åpning. 

Det er slik jeg lever livet. Det å gå rundt å tro, og håpe, er bortkastet. Man tar selvfølgelig de hensyn man kan, avbestille innenfor frister om man får penger igjen. Men kan jeg ikke gjøre noe med det - da venter jeg og ser, uten å gi det for mye bekymringer og tanker. 

• Liker 1
  • Opprett ny...