Gå til innhold

Ang. inndeling i grupper på skolen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at de blir delt i to i klassen til min datter (3. klasse), med 15 stk på hver gruppe. Vi har nå de siste to ukene begrenset kontakten til de 4 nærmeste vennene. Med min datter er de 5 stk som leker mye sammen. Og det er stort sett de 5 som leker sammen på fritiden til vanlig også.

Men, så begynte jeg å tenke på. Hva om de havner i forskjellige grupper? Er det da forbudt å leke med den/de på en annen gruppe på fritiden? Det vil i såfall være veldig trist for min datter og vennene.

Hvordan fungerer egentlig dette her?

Anonymkode: c4833...39f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du mener vel kohort ;)

Anonymkode: 56bc9...068

• Liker 4
Gjest Raggatusen
Skrevet

Om de ikke kommer i samme gruppe mår de leke med andre  ellers er det ikke noe vits med små grupper  da det blir smite 

AnonymBruker
Skrevet

Her blir de delt inn i grupper, og må være med den samme gruppa hele dagen på skolen. Men til og fra tar jo alle den samme bussen🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 55d90...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd min datter ikke får komme på gruppe med sin beste venninne siden hun går på sfo og min datter gjør ikke det. De treffes ikke til vanlig annet enn på video, så det hadde vært så fint om de kunne treffes.

Anonymkode: 7de40...93d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror et realistisk mål bør være at alle skal få komme i gruppe med noen de trives sammen med, så langt det lar seg gjøre, men ingen kan forvente å komme med alle. En vennegjeng på 5 er en tredjedel av gruppa. Det er ikke nødvendigvis optimalt for gruppedynamikken. 

Anonymkode: cb371...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er de delt inn etter hvor de geografisk bor. Så alle som bor i samme gate er i samme gruppe. Egentlig veldig lurt for de tar følge sammen hjem uansett osv. 

Anonymkode: 827a9...0a6

AnonymBruker
Skrevet

Her har det blitt delt helt random. Feks mitt barn har ett annet barn som det leker med på fritiden, og de kom ikke på samme gruppe. På den ene gruppen er det nesten alle jentene i klassen, og på den andre er det 1 jente. Syns fordelingen er veldig merkelog. Tror ikke det har vært noen tanke bak. 

Anonymkode: 4b189...058

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har det blitt delt helt random. Feks mitt barn har ett annet barn som det leker med på fritiden, og de kom ikke på samme gruppe. På den ene gruppen er det nesten alle jentene i klassen, og på den andre er det 1 jente. Syns fordelingen er veldig merkelog. Tror ikke det har vært noen tanke bak. 

Anonymkode: 4b189...058

Det var veldig spesielt! Stakkars den ene jenten! Her kan jo ikke lærerne ha fulgt med når de laget kohortene!

Anonymkode: 0c4d1...b07

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen lov som sier at de ikke kan leke med andre enn de på kohorten på fritida. Barnet mitt har jo en helt annen gruppe på fotballtrening også.  

Det handler mye om å gjøre smittesporing enklere. Og på skolen kan de ikke tenke utelukkende på hvem som er venner. Men selfølgelig kjekt med en venn i gruppa. Vet mange bhg setter sammen kohorten med utgangspunkt i hvem som leker sammen i bhg, men de setter f.eks ikke de 5 mest "energiske" barna på samme gruppe,  og omvendt. 

Anonymkode: d0c0c...625

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På skolen jeg jobber har vi fått lov med grupper opp til 18. Ellers deles de trinnene som må opp etter mange kriterier, noen ganger er det f.eks elever som ikke går veldig bra sammen og det kan godt virke random for mange, men lærerne og barneveilederne har en helt annen oversikt over elevgruppene enn det foreldrene har. Vi har også fått beskjed om at gruppene kan gjøres om etter en helg om de ikke skulle fungere så bra.

Anonymkode: fa2b3...d66

AnonymBruker
Skrevet

Her har de delt etter hvem som skal på SFO + noen til på en gruppe pga smitte. 1.klasse! 

Kabalen er jo ikke akkurat lett å få til og gå opp uansett hvordan du vrir og vender på det. «Sara må være med Olivia, og Olivia må være med Pernille for ellers blir de lei seg» og sånn fortsetter det. «Per, Pål og Espen leker på fritiden så de må sammen», men så skal en på SFO og de to andre ikke. 

Også kan de selvfølgelig dele etter opp gruppene etter hvem som er faglig sterke og ikke, men det blir jo feil med tanke på venner osv. 

Anonymkode: 30422...976

AnonymBruker
Skrevet

Vi hae delt de inn etter hvem som går på sfo og ikke. Det står i veilederen at elevene skal være i samme kohort på skolen og på sfo.

Anonymkode: 68c8c...990

• Opprett ny...