Gå til innhold

Billettkontroll hos Ruter - fortsatt pause?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om Ruter fremdeles har pause fra billettkontroller pga. koronaviruset?

Anonymkode: 3b108...623

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener at de har startet opp igjen denne uka. Hvorfor lurer du? Man ska kjøpe billett uansett 

Anonymkode: 9266f...a91

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De starter vel 27. April? Har lest på Facebook hvor noen skriver at de havnet i billettkontroll, men om det er sant eller ikke vet jeg ikke. 

Anonymkode: d8fe6...6d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så billettkontrollører allerede i forrige uke, så lite vits å planlegge å snike. Utrolig surt å få bot på over 1000 kr, men er man villig til å ta sjansen såe.. 

Anonymkode: 813a0...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så billettkontrollører allerede i forrige uke, så lite vits å planlegge å snike. Utrolig surt å få bot på over 1000 kr, men er man villig til å ta sjansen såe.. 

Det er merkelig at folk ikke gidder kjøpe billett for en 50 lapp men de kan ta risken på 1000 kroner i bot🤔

Anonymkode: 0e711...e7b

AnonymBruker
Skrevet

De begynte å kontrollere igjen 13. april.

Anonymkode: 52e61...8a2

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig at folk ikke gidder kjøpe billett for en 50 lapp men de kan ta risken på 1000 kroner i bot🤔

Anonymkode: 0e711...e7b

Vel, ifølge endel av mine venner som alltid sniker så sier de at de opplever så få kontroller i året at en bot eller to i året er billigere enn å måtte betale fast for billett. Er det ikke rundt 750 kr ett månedskort ligger på?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

OmJeg gikk 1/2 år uten å betale og var  kontroll. En dag ble kontroll og jeg måtte til slutt betale nesten like mye som jeg ikke hadde betalt i løpet av 1/2 året. . Så alltid lurt å betale. Jeg var student da og det var første gangen min i Oslo. Ikke at det er en unnskyldning, men karma kommer tilbake. 

Anonymkode: 8716e...8ed

Skrevet

Opplevde kontroll på toget i går. 

Var fra konduktøren, ingen bøter ble gitt, men noen fikk veiledning. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er interessert i å opprettholde kollektivtilbudet også etter koronakrisen er over, så jeg kjøper billett uansett. Jeg vet det ikke var det du spurte om, men synes det var viktig å poengtere allikevel. 

Anonymkode: f15ce...43f

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er det kontroll som vanlig i oslo nå?

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2020 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Vel, ifølge endel av mine venner som alltid sniker så sier de at de opplever så få kontroller i året at en bot eller to i året er billigere enn å måtte betale fast for billett. Er det ikke rundt 750 kr ett månedskort ligger på?

Da reiser de ikke kollektivt veldig ofte. Jeg tar trikk til jobb hver dag (utenom korona), og opplever kontroll i alle fall et par ganger i mnd i snitt.

Anonymkode: 0cbba...b6f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ingriddå skrev:

Er det kontroll som vanlig i oslo nå?

Ja. De stod utenfor bussene på majorstuen nå før helgen og kontrollerte at alle som gikk ombord hadde billett.

• Opprett ny...