Gå til innhold

Hvorfor kan ikke elevene ha svømming?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der de er liten gruppe? Garderobene er store det er bassenget også.

Er da mer smittefare i ett klasserom enn en svømmehall skulle jeg tro?

Anonymkode: 7c879...9cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med én garderobe per gruppe skolebarn, bør det gå bra. Evt at foreldre vasker ned garderoben mellom hver gruppe som skal innom, for jeg tror ikke noen andre har kapasitet til det.

Anonymkode: 91e02...8f2

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med én garderobe per gruppe skolebarn, bør det gå bra. Evt at foreldre vasker ned garderoben mellom hver gruppe som skal innom, for jeg tror ikke noen andre har kapasitet til det.

Ser ikke problemet. Holder med håndvask etter garderoben. 

AnonymBruker
Skrevet

Pga dråpesmitte!

Anonymkode: 272bd...a40

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet. Holder med håndvask etter garderoben. 

Jeg stoler ikke på at hendene til barna er det eneste som berører overflater i garderoben. Men om man tvinger alle barn til å gå på henda, er det sikkert færre som tar seg i ansiktet underveis.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga dråpesmitte!

Viruset smitter ikke i klorvann. 

Anonymkode: f2578...dea

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga dråpesmitte!

Må da være mere dråpesmitte i klasserommet ??

Anonymkode: b4931...a00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har skolebarn før åpningstid og vasker etter dem uansett før andre gjester kommer så jo, det har vi kapasitet til.

Anonymkode: d1530...75c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Elevene må for eksempel skifte klær i en garderobe, sannsynligvis gå gjennom forskjellige korridorer og rundt omkring, gjennomdører og så videre, før man faktisk kommer seg uti selve bassenget. Benk man sitter på for å skifte klær, dørhåndtak og dør, en vegg og så videre. Masse forskjellige steder som man kanskje kommer borti underveis. Virus kan vel overleve på slike "kontakt-flater" ganske lenge etter at en person med smitte har vært der. Deretter kommer kanskje noen andre elever borti samme område, og VOILA så risikerer man å ha problemer.           

Anonymkode: 8edcc...596

Det gjør man i butikker også, uten at de stenges av den grunn. 

Anonymkode: f2578...dea

AnonymBruker
Skrevet

Det er også et kapasitetsproblem mtp lærere. Her må det feks være med så og så mange lærere pr elev, og de må ha livreddingskurs. Så det er ikke hvem som helst som kan være med. 

Anonymkode: a299a...862

• Liker 1
  • Opprett ny...