AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Har jobbet turnus siden høst(tredelt), og så langt mistrives jeg sterkt. Søker aktivt på stillinger med vanlig dagvakt, og blir å hoppe over på det første og beste jeg finner. Ting jeg finner problematisk 1. døgnrytmen blir helt ødelagt. Til og med de mest erfarne jeg jobber går på en smell fra tid til annen. 2. går glipp av mye på privaten - denne er ganske åpenbar. 3. usikkerhet rundt turnus. Jeg fikk utdelt mine turnusvakter rett før nyåret, og planla året rundt disse. Flott - turnusen jeg fikk i år virket veldig bra. Så ble plutselig turnusen endret, fordi noen på jobb sluttet. Min nye turnus er totalt motsatt av forrige, og plutselig går alle planene i vask. Jo, det er jo noe positivt - som at man i netto jobber mindre, men føler fortsatt at jeg går på jobb "hele tiden". All ære til dere som greier å jobbe som dette, år etter år, men personlig håper jeg på ny jobb innen 6 mnd. Anonymkode: 4fb0f...80f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Mye er avhengig av at du har en god turnus. Noen reagerer veldig negativt på turnusjobbing, og de aller fleste opplever plager med søvn etterhvert. Vi er jo ikke skapt for denne døgnsnuinga. Selv likte jeg turnus godt, fordi jeg ikke trives med bare å jobbe tidlig hver dag. Og for meg var det en liten ferie hver gang jeg hadde langfri. Anonymkode: 188a4...c41 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 Jeg gikk over fra en 8-4 jobb til turnus. Det har gått kjempefint. Det er så deilig å dra hjem når alle andre drar på jobb, eller ha fri midt i uken. Jeg tror ikke turnusjobbing passer for alle. Det er enten eller. Anonymkode: 93573...f74 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 Helt fantastisk! Fikk med meg det jeg ville av sosiale happenings. Folk må forstå at man ikke alltid kan få med seg alt uavhengig av om man jobber turnus eller ikke. Sånn er livet, noen må jobbe kvelder, helger og natt for å få samfunnet til å gå rundt. Anonymkode: cda8f...9b7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 Jeg jobbet turnus med bare ringevakter i 1,5. Fikk ikke vikariat. Endte med å jobbe annenhver helg og nesten utelukkende kvelds og nattevakt. Med andre ord de vaktene som ingen ville ha. Men da hadde jeg mye tid på dagtid som ble brukt til en annen jobb. Var ikke mye sosial i den tiden for å si det sånn, men fikk mye bra erfaring som fikk meg videre:) Anonymkode: e3dc9...506
Eevee Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 Jobbet i turnus i nå 5 år. Trives veldig godt med å ha varierte døgn hvor jeg kan sove til 9 og gå tur på dagtid i skogen uten folk + vaske leilighet jeg ellers har lite energi til etter en arbeidsdag, for deretter å ha dagvakter med vanlige ettermiddager hjemme. Kombinert med nattevakter blir det færre vakter ila måneden (en nattevakt har flere antall timer) og det er færre å forholde seg til på natt. Jeg liker turnuslivet svært godt. Har jeg en uke med kun dagvakter går jeg litt på veggen.. 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå