Gå til innhold

Bade med baby 12 mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å bade med baby på 12 mnd ute om sommeren? Babysvømmingen har 34 grader. Tåler de å bade i 18-20 grader ute?

Da jeg var liten hadde jeg armeringer og ring rundt magen eller satt i en ring med bena tredd i gjennom. Har redningsvest, men det vil jo gi babyen feil flytefølelse i vannet. Men greit å bruke langs vannkanten når man ikke bader kanskje?

Bruker man armeringer og ring rundt magen når man bader med så små i dag?

Anonymkode: 5203f...28f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klart de kan bade. Men nei, ikke armringer eller badering, dere holder henne mens dere bader. 

Anonymkode: 31cf0...944

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Så fortsatt som babysvømming. Leste en jordmor i et intervju slrev ikke bading under 20 grader. Sitte i vannkanten og leke kanskje da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du 12 mnd og ikke et år?

Anonymkode: 7ff7f...3ee

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

1 år kan være alt mellom 12 og 24 mnd

• Liker 6
Skrevet

De tåler ikke bade veldig lenge i så kaldt vann før de blir nedkjølte. Og ja man bruker badering, men man passer godt på. Man bruker badering på babysvømmimg også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Sol79 skrev:

De tåler ikke bade veldig lenge i så kaldt vann før de blir nedkjølte. Og ja man bruker badering, men man passer godt på. Man bruker badering på babysvømmimg også.

Badering på babysvømming? Aldri opplevd. Det er viktig å ikke gi dem feil følelse av trygghet i vannet... men på fritiden med en 1åring, ja da kan badering med hull til bena brukes, så lenge man har øynene på konstant. 

Anonymkode: db2e4...b18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man prøver, noen unger liker ikke kaldt vann, mens andre må  man begrense. 

Ha med ekstra tøy, gjerne en badekåpe/ullgenser osv for å ta på om de er kalde. Og et par ekstra håndklær er kjekt for å ha tørre til å tørkes med.

Badering kan brukes, men burde nok benyttes med støtte, som på babysvømmingen.

Vi kommer til å ta med ettåringen her på stranda og i elva til sommeren, så får vi se hvordan det går rett og slett. Kommer nok til å ha badering, men ikke flytevest eller armringer. 

Anonymkode: e7828...d85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La de nå kose seg ved vannet. Du passer på om barnet blir for kaldt eller ikke. Her har de badet ute før de er ett år nettopp fordi de må venne seg til vannet og bade ute. De har elsket det fra dag en. 

Anonymkode: cf514...576

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er de fortsatt baby når de har blitt ett år...?

Anonymkode: b7117...848

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

🙄

Anonymkode: 31cf0...944

AnonymBruker
Skrevet

Mine har bada fra den første sommeren de levde.  Så 4 mnd og 9 mnd. Du passer på at de ikke blir kalde.

Jeg har brukt armringer på dem. Må selvsagt passes på hele tiden. Badering blir for passiviserende.

Anonymkode: 5e954...92e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine har bada fra den første sommeren de levde.  Så 4 mnd og 9 mnd. Du passer på at de ikke blir kalde.

Jeg har brukt armringer på dem. Må selvsagt passes på hele tiden. Badering blir for passiviserende.

Anonymkode: 5e954...92e

Hvorfor skulle det være det? Vi bruker baderinger på babysvømmingen, for å nettopp gi de følelsen av at de kan bevege seg fremover ved egen maskin. 

Anonymkode: fa6e0...c9d

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Badering på babysvømming? Aldri opplevd. Det er viktig å ikke gi dem feil følelse av trygghet i vannet... men på fritiden med en 1åring, ja da kan badering med hull til bena brukes, så lenge man har øynene på konstant. 

Anonymkode: db2e4...b18

Har gått på babysvømming et halvt år x2 barn, og det har alltid vært brukt baderinger. 

De fra Zoggs er fine til babyer.

AnonymBruker
Skrevet

Ta her. På babysvømmingen vår har flytemidler ikke vært brukt. Gir de feil vanntilvenning og posisjon i vannet. 

Men tør ikke bade helt usikret på hytta. Har sklidd en gang jeg skulle opp. Om det skjer på nytt vil jeg at barnet i det minste skal ha noe sikring så jeg får det lett opp igjen

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2020 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Ett år som i 12 mnd er baby, ett år som i 20 mnd er småbarn. Ett år er så mangt. 

Anonymkode: fa438...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...