rundfirkant Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 (endret) Er dette greit? De har kortet ned tiden slik at det er åpent 6,5 time hver dag. Det skjønner jeg godt. Men de har delt barnehagen i to grupper og denne ukene kan vi være der tirsdag og torsdag, neste uke er det mandag, onsdag og fredag. Og sånn rullerer de. Far er i permisjon i 12 dager til så vi har ikke sendt tilbake i barnehagen ennå. (Rett og slett fordi han er avhengig av rutiner, og annenhver dag funker ikke.) Men vi aner ikke hva vi skal gjøre om 12 dager. Skal vi virkelig måtte gå ned i stilling samtidig som vi skal betale full pris for 50% plass? Far jobber selv i barnehage og jeg har flere års erfaring fra barnehage så jeg har full forståelse for hvor mye jobb det er. Sier ingenting på det, eller at åpningstiden bare er 6,5t. Men reagerer på at de krever full betaling for dette. edit: full foreldrebetaling der altså. Er fullstendig klar over at en barnehageplass koster langt mer enn det vi betaler. Akkurat som alt annet som sykehus og veier. Jeg betaler også skatt så føler egentlig ikke at det er relevant at plassen koster mer enn jeg betaler. Endret 23. april 2020 av rundfirkant Tullete anonyme kommentar uten substans 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Barnet mitt kan ikke i barnehagen på grunn av høy risiko og vi må fortsatt betale, så regner med de kan kreve full betaling for det der og😓 Anonymkode: e3bfa...8d7 1
rundfirkant Skrevet 23. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt kan ikke i barnehagen på grunn av høy risiko og vi må fortsatt betale, så regner med de kan kreve full betaling for det der og😓 Anonymkode: e3bfa...8d7 Altså... det er jo helt bakvendt. Er dette en kommunal eller privat barnehage?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Men altså «full betaling»? Aner du hva en eneste barnehageplass koster (det offentlige, altså oss skattebetalere) hver måned?! Anonymkode: eb7f6...c48 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Er det bedre at bhg’en går konkurs så dere mister deres plass og må finne ny bhg? Anonymkode: 2fc27...aac 3
rundfirkant Skrevet 23. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså «full betaling»? Aner du hva en eneste barnehageplass koster (det offentlige, altså oss skattebetalere) hver måned?! Anonymkode: eb7f6...c48 Altså... nå må dere gi dere med de kommentarene. Jeg har sittet i styret i to barnehager og er fullstendig klar over hva en barnehageplass koster. Og nøyaktig hvor mye den blir subsidiert av staten. Så hvis du ikke har ett svar på det jeg spør om så kan du heller finne finne på noe annet å gjøre, anonym. 4
rundfirkant Skrevet 23. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bedre at bhg’en går konkurs så dere mister deres plass og må finne ny bhg? Anonymkode: 2fc27...aac I vårt tilfelle hadde det ikke vært noe stort problem om de gikk konkurs. Er langt flere barnehageplasser enn barn i kommunen, og barnehagene ungen går i har tidligere vært på randen på grunn av at foreldre bytter barnehage, så ja... dersom alle andre barnehager i kommunen tilbyr bedre løsninger enn denne, så kan den og trenger den å gå konkurs. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Hovedregelen er at det har de ikke lov til. Det er jo kontraktsbrudd. Men når det er nødvendig av smittevernhensyn, så er det lov likevel. Det kom en forskrift om det 16. april: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/barnehager-og-sfo-kan-ha-kortere-apningstid/id2698905/ Anonymkode: 6ecb7...163
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, rundfirkant skrev: Altså... det er jo helt bakvendt. Er dette en kommunal eller privat barnehage? Privat. Har visst ingenting å si om den er kommunal heller. Kan søke permisjon, men da må man søke lang tid i forveien og får det kun innvilget om en annen kan bruke plassen i mellomtiden.. Er samme på SFO og, må betale for full plass. Sier jeg opp er det en måned betaling fra første i neste måned, altså ut juni.. Anonymkode: e3bfa...8d7
rundfirkant Skrevet 24. april 2020 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hovedregelen er at det har de ikke lov til. Det er jo kontraktsbrudd. Men når det er nødvendig av smittevernhensyn, så er det lov likevel. Det kom en forskrift om det 16. april: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/barnehager-og-sfo-kan-ha-kortere-apningstid/id2698905/ Anonymkode: 6ecb7...163 Takk for svar. Har sett denne, så som du sier har de jo lov. Synes bare det er så rart fordi de har langt flere kvm per barn og bemanning enn mange av de som har oppe hele uken. Må nok spørre barnehagekontoret tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 Hei Siden mannen din jobber barnehage har han samfunnskritisk yrke og skal ha tilbud om ordinært barnehagetilbud. Er selv leder i barnehage og vi har åpningstid 8-16, men tilrettelegger for de som må ha åpningstid utenfor dette tidsrommet. Regjeringen publiserte tidligere i uken føringer knyttet til åpningstid og tilbud til foreldre med samfunnskritiske yrker: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/barnehager-og-sfo-kan-ha-kortere-apningstid/id2698905/?utm_source=www.regjeringen.no&utm_medium=epost&utm_campaign=nyhetsvarsel%2022.04.2020-18:19&utm_content=Koronasituasjonen Anonymkode: 201a9...826 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 Hvis denne barnehagen begynner på N, så har jeg, som også jobber i barnehage fått tilbud om plass hver dag. Etter 1. Mai åpner de opp hver dag for alle, og litt lengre åpningstider. Anonymkode: b8ce6...77e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis denne barnehagen begynner på N, så har jeg, som også jobber i barnehage fått tilbud om plass hver dag. Etter 1. Mai åpner de opp hver dag for alle, og litt lengre åpningstider. Anonymkode: b8ce6...77e Du tror det er den samme barnehagen, den eneste i Norge hvor det er slik? Anonymkode: b5250...2a8 3
rundfirkant Skrevet 24. april 2020 Forfatter #14 Skrevet 24. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Siden mannen din jobber barnehage har han samfunnskritisk yrke og skal ha tilbud om ordinært barnehagetilbud. Er selv leder i barnehage og vi har åpningstid 8-16, men tilrettelegger for de som må ha åpningstid utenfor dette tidsrommet. Regjeringen publiserte tidligere i uken føringer knyttet til åpningstid og tilbud til foreldre med samfunnskritiske yrker: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/barnehager-og-sfo-kan-ha-kortere-apningstid/id2698905/?utm_source=www.regjeringen.no&utm_medium=epost&utm_campaign=nyhetsvarsel%2022.04.2020-18:19&utm_content=Koronasituasjonen Anonymkode: 201a9...826 Det er en fin måte dere har løst det på, men jeg lurer på hvor der står at barnehage-ansatte er kritiske? På listen står bare barnevern. selve åpningstiden skulle vi fått til, en leverer og en henter. Mer problematisk at det er annenhver dag. fint å høre at mange barnehager løser dette godt da 🙂
rundfirkant Skrevet 24. april 2020 Forfatter #15 Skrevet 24. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis denne barnehagen begynner på N, så har jeg, som også jobber i barnehage fått tilbud om plass hver dag. Etter 1. Mai åpner de opp hver dag for alle, og litt lengre åpningstider. Anonymkode: b8ce6...77e Det gjør den ikke 🙂
rundfirkant Skrevet 24. april 2020 Forfatter #16 Skrevet 24. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Privat. Har visst ingenting å si om den er kommunal heller. Kan søke permisjon, men da må man søke lang tid i forveien og får det kun innvilget om en annen kan bruke plassen i mellomtiden.. Er samme på SFO og, må betale for full plass. Sier jeg opp er det en måned betaling fra første i neste måned, altså ut juni.. Anonymkode: e3bfa...8d7 Huff. Man kan jo ikke bare si opp barnehageplassen sin heller da. Blir jo litt vanskelig når man faktisk ikke kan sende barnet i barnehagen, dette skulle det vært en løsning for.
Anbefalte innlegg