Gå til innhold

Arbeidsgivere som permitterer ansatte, for så å utbetale utbytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..til eierne. Hva syns vi om slike i disse korona-tider?

Må jeg prøve å bytte arbeidsgiver, eller er det OK?

Anonymkode: 77364...d59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ok, for ryktet sin del, men det avhenger veldig av når årsregnskapet ble sendt inn og om det faktisk utbetales, og litt sånne småting. For man kan jo avsette til utbytte men ikke ta ut...

Jeg jobber som regnskapsfører og det er mange bedrifter som hadde tenkt seg utbytte først, men som endret i ettertid. Selv om de har muligheten.  Og det viser at de bryr seg. 

Anonymkode: 23a54...86c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke OK! 

Anonymkode: 848a4...972

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det spørs jo litt hvorfor de permitterer. Hvis de permitterer fordi det ikke er arbeid til de ansatte, feks fordi de er tvunget til å stenge av staten, kan det kanskje være innafor. Gir kanskje ikke det beste ryktet, men jeg anser det som greit. Handler litt om hva som er kommunisert til de ansatte også då selvfølgelig. 

Anonymkode: 6d171...5e0

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt greit.

Når fellesskapet har stengt ned virksomheten får fellesskapet også ta regningen.

Man kan ikke snakke om "dugnad", stenge ned og sende hele regningen til noen enkeltpersoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ok, for ryktet sin del, men det avhenger veldig av når årsregnskapet ble sendt inn og om det faktisk utbetales, og litt sånne småting. For man kan jo avsette til utbytte men ikke ta ut...

Jeg jobber som regnskapsfører og det er mange bedrifter som hadde tenkt seg utbytte først, men som endret i ettertid. Selv om de har muligheten.  Og det viser at de bryr seg. 

Anonymkode: 23a54...86c

Ja, det er jo avsatt i årsregnskapet, men det er noe med signalene som sendes ut til de ansatte som gir meg vond smak i munnen. De ansatte ble permittert for å spare likviditet, da virker det rart å utbetale utbytte i stedet for å føre det tilbake til bedriften.

Virksomheten er i drift, og jeg vet at flere av de permitterte jobber mer enn de skal. Det har forsåvidt jeg gjort også (Er 50% permittert), men det er det slutt på nå.

Jeg kjenner jeg er veldig, veldig skuffa, og kommer sannsynligvis til å se meg om etter ny jobb.

Anonymkode: 77364...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...