AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Jeg sliter enormt med inngrodde hår. De klør så intenst og jeg prøver å «fiske» de ut med sterilisert nål. Barbering har jeg gitt opp. Alle mulige kremer og sprayer fungerer overhode ikke. Tørbørsting hver dag funker heller ikke, ei heller skrubbing. Jeg kan aldri vise leggene mine, da de ser helt forferdelige ut. Jeg er nå 35 år og i alle år så gruer jeg meg veldig til sommeren kommer. Det er veldig ødeleggende for meg. Det som har fungert best er voksing, men nå funker ikke det heller lengre 😢 Er det noen som har samme problem og har funnet en løsning? Anonymkode: 9415a...0ef
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 Har du prøvd å skrubbe med skrubbehanske etter voksing og barbering? Ikke bare en gang, men hver gang du dusjer? Anonymkode: 3eb63...db4 3
miaw Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Ta de ut med nål? Pinsett håper jeg du mener? 😮 Jeg får samme problem om jeg napper ut hår. Kanskje epilator er tingen? Jeg føler det hjelper mot min hårvekst iallefall, og har aldri fått ingrodde hår etterpå av det.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Samme alder som deg, og slik er mine legger også nå. Gjør noe så enkelt som å spraytan'e leggene dersom de skal putte and about, slik at nuppene dekkes litt. Det hjelper absolutt på hvordan leggene fremstår 😊 Anonymkode: 74aee...56e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 5 minutter siden, miaw skrev: Ta de ut med nål? Pinsett håper jeg du mener? 😮 Jeg får samme problem om jeg napper ut hår. Kanskje epilator er tingen? Jeg føler det hjelper mot min hårvekst iallefall, og har aldri fått ingrodde hår etterpå av det. Må få de frem med nål, drar de ut med pinsett. Glemte å legge til at jeg har prøvd epilator og da ble de helt krise 😫 TS Anonymkode: 9415a...0ef
miaw Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må få de frem med nål, drar de ut med pinsett. Glemte å legge til at jeg har prøvd epilator og da ble de helt krise 😫 TS Anonymkode: 9415a...0ef Uff. Det hørtes veldig vondt ut!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å skrubbe med skrubbehanske etter voksing og barbering? Ikke bare en gang, men hver gang du dusjer? Anonymkode: 3eb63...db4 Ja, eller har tørrbørstet etter hver gang. Over 3 mnd tørrbørstet jeg også hver morgen og kveld, ingen forskjell dessverre. TS Anonymkode: 9415a...0ef
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 Er du SIKKER på at dette er inngrodde hår? Jeg hadde noe lignende for mange år siden, bare jeg tok på de på leggene så ble det digre kviser på en måte. Viste seg å være hudproblemer, fikk en krem og de forsvant. Skinoren. Anonymkode: 966c2...2d1 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du PCOS? Anonymkode: f222e...507 Hva er det? 😊 TS Anonymkode: 9415a...0ef
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #12 Skrevet 23. april 2020 Kanskje du kan prøve elektrolyse / laser og ta kverken på hårrøttene en gang for alle? Anonymkode: b359b...c76 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 Har også problemer med inngrodde hår, men jeg har mest i bikkniområdet. Jeg valgte å ta laser, og kan ikke begripe hvorfor jeg ikke gjorde det tidligere. Anbefales virkelig. Anonymkode: 3021e...888 4
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 Jeg tror jeg ville fått noen til å se på det, lege, hudlege eller i alle fall en hudpleier. Jeg får voldsomt prikkete legger etter voksing, men det gir seg etter en dag eller to. Det finnes også bodylotions med syrer som skal hjelpe (kombinasjon BHA/AHA). Har du prøvd det? Eller rett og slett «dildorens», det selges på apoteket.
WhiteSwan Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter enormt med inngrodde hår. De klør så intenst og jeg prøver å «fiske» de ut med sterilisert nål. Barbering har jeg gitt opp. Alle mulige kremer og sprayer fungerer overhode ikke. Tørbørsting hver dag funker heller ikke, ei heller skrubbing. Jeg kan aldri vise leggene mine, da de ser helt forferdelige ut. Jeg er nå 35 år og i alle år så gruer jeg meg veldig til sommeren kommer. Det er veldig ødeleggende for meg. Det som har fungert best er voksing, men nå funker ikke det heller lengre 😢 Er det noen som har samme problem og har funnet en løsning? Anonymkode: 9415a...0ef Det er ikke ekkelt og folk bryr seg ikke om hvordan leggene dine ser ut. Lettere for håret å trenge gjennom hvis huden er myk så du bør bruke fuktighetskrem 12
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #16 Skrevet 23. april 2020 Jeg har løsningen!!! Jeg har selv slitt veldig med inngrodde hår. Jeg har kraftig hårvekst, og jeg har prøvd alt fra barbering, voksing til epilator uten hell. Kremer, antibac og scrubbing... U name it😝 Phillips lumea (hjemmelaser) har reddet meg. Nå får jeg aldri inngrodde hår, og har nesten ikke hårvekst igjen på leggene. Du må barbere før du bruker laseren, men etter 3 gangers bruk har hårveksten blitt så kraftig redusert, og du vil derfor få mye mindre inngrodde hår. Til slutt får du ikke inngrodde hår i det hele tatt, da hårene som kommer ut igjen er mye mykere og tynnere. Takket være denne holder det at jeg tar en runde ca hver 2-3 uker for å holde hårene i sjakk. Jeg bruker den på bikini linje og armhuler også, og har knapt hårvekst igjen. Den er rett og slett fantastisk😁 Anonymkode: 850d2...a7b 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #17 Skrevet 23. april 2020 Må bare legge til at pattesalve er gull verdt til å smøre leggene med! 😂 Den renser sår og gir mye fukt! Anonymkode: 850d2...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #18 Skrevet 23. april 2020 Jeg hadde det samme problemet og prøvde også "alt". Til slutt kjøpte meg en Philips Lumea, en IPL-sak som fjerner hår med lys, og det har gitt meg et helt nytt liv. Det aller meste av hårveksten min er borte, og det lille som er igjen tar jeg med epilator og/eller pinsett. Et og annet hår kan fortsatt vokse inn, men problemet er nesten ikke-eksisterende nå. Jo lysere i huden man er og jo mørkere hår man har, jo bedre virker det. Anonymkode: d15de...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg tror jeg ville fått noen til å se på det, lege, hudlege eller i alle fall en hudpleier. Jeg får voldsomt prikkete legger etter voksing, men det gir seg etter en dag eller to. Det finnes også bodylotions med syrer som skal hjelpe (kombinasjon BHA/AHA). Har du prøvd det? Eller rett og slett «dildorens», det selges på apoteket. Har prøvd både syrer og «dildorens» (😂), men til ingen nytte dessverre 😫 TS Anonymkode: 9415a...0ef
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #20 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det samme problemet og prøvde også "alt". Til slutt kjøpte meg en Philips Lumea, en IPL-sak som fjerner hår med lys, og det har gitt meg et helt nytt liv. Det aller meste av hårveksten min er borte, og det lille som er igjen tar jeg med epilator og/eller pinsett. Et og annet hår kan fortsatt vokse inn, men problemet er nesten ikke-eksisterende nå. Jo lysere i huden man er og jo mørkere hår man har, jo bedre virker det. Anonymkode: d15de...dfb En venninne kjøpte den og hun sa den ikke funket i det hele tatt, salonger som driver med laser må jo ha tillatelse fra statens strålevern, så det er sterke saker. Kan liksom ikke fatte at en IPL maskin til hjemmebruk er sterk nok, men nå ble jeg jo.veldig nysgjerrig når du har opplevd så gode resultater. Var du veldig plaget før? TS Anonymkode: 9415a...0ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå