Gå til innhold

Er det mulig som mor å ikke oppdage eller merke at ditt barn blir utsatt for seksuelle overgrep av sin far i flere år?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke merke noen som helst endringer i atferd hos barnet, frykt for far, bekymring, absolutt ingenting?!?

Anonymkode: 94478...d30

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer flere ganger enn det du har lyst til å forestille deg.

Anonymkode: ed75e...a33

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skjer flere ganger enn det du har lyst til å forestille deg.

Anonymkode: ed75e...a33

Selv når barnevernet har vært involvert pga mistanke om seksuelle overgrep i familien?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mamma og pappa visste (og vet) ingenting. Jeg ble misbrukt av en venn av familien i mange år. Selv så synes jeg at jeg hylte om hjelp, men de merket ingenting til tross for at de var gode foreldre. Så det tror jeg er fullt mulig å ikke få med seg. 

Anonymkode: f3d0e...ce3

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert mulig å ikke vite det. Men så er det en del som stikker hodet i sanden også.

Anonymkode: 5a840...dd5

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ja desverre trur eg det er mulig.

Anonymkode: eaaa3...10d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man ser jo kanskje ikke bevisst etter det. Noen går 9 mnd gravid og får det ikke med seg før fødsel starter.

Anonymkode: f80c2...a1e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Les boken "Kinderwhore", den handler om dette her. Helt fryktelig. Moren påstod hun ikke visste, men så klart gjorde hun det. Jeg tror ofte man fornekter det for seg selv. Grusomt uansett. 

Anonymkode: 7c9ad...f6c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Barn kan være veldig flinke til å skjule ting. Nå var kanskje ikke mine foreldre veldig observante på meg og mine følelser, men jeg synes det var rart at jeg kunne være deprimert og suicidal fra jeg var tolv år uten at de merket det. Har nevnt det for dem i ettertid, og da vil de ikke helt tro på meg i det jeg forteller. Jeg var nok kanskje god på å skjule det, ville ikke at de skulle være lei seg fordi jeg var lei meg. Så at barn klarer å skjule seksuelle overgrep er jo helt forferdelig, men de klarer det jo:/

Anonymkode: 5aef1...bc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble misbrukt av min bror i flere år. Våre foreldre aner ingenting om det.

Anonymkode: 356db...4b7

• Liker 3
Skrevet

Det finnes mange, mange rettsaker som dokumenterer at slik er det. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er mulig og faktisk svært vanlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep i seks år av stebror. Traff som en bombe da dette kom frem i ettertid. Ingen som merket noe.

Anonymkode: 7d6c6...03d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke merke noen som helst endringer i atferd hos barnet, frykt for far, bekymring, absolutt ingenting?!?

Tror nok det er mulig.

Jeg ble rett nok missbrukt av ene broren min men tok henne 4 år med missbruk før hun tvang det ut av meg.

Anonymkode: 48b1a...9ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Les boken "Kinderwhore", den handler om dette her. Helt fryktelig. Moren påstod hun ikke visste, men så klart gjorde hun det. Jeg tror ofte man fornekter det for seg selv. Grusomt uansett. 

Anonymkode: 7c9ad...f6c

Ja hvordan er det å leve sammen med psykopaten som misbruker og manipulerer både deg og ditt barn?! Kanskje Stockholms syndromet, hvor du blir helt blind for sannheten?!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selv om man merker en endring i atferd hos barnet, er det ikke sikkert man tenker at det kan være pga seksuelt misbruk. For mange er det kanskje en helt fjern tanke, at ens egen partner og far til barnet kan være en misbruker. 

Anonymkode: 8b76c...b81

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om man merker en endring i atferd hos barnet, er det ikke sikkert man tenker at det kan være pga seksuelt misbruk. For mange er det kanskje en helt fjern tanke, at ens egen partner og far til barnet kan være en misbruker. 

Anonymkode: 8b76c...b81

Selv når barnevernet ble involvert pga mistanke om seksuelle overgrep, og når overgrepene bare fortsetter i flere år til, etter at barnevernet først var involvert?

Ingen mistanke overhodet fortsatt, eller bare total neglekt av alt, som mor, av ulike årsaker?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Barn kan være veldig flinke til å skjule ting. Nå var kanskje ikke mine foreldre veldig observante på meg og mine følelser, men jeg synes det var rart at jeg kunne være deprimert og suicidal fra jeg var tolv år uten at de merket det. Har nevnt det for dem i ettertid, og da vil de ikke helt tro på meg i det jeg forteller. Jeg var nok kanskje god på å skjule det, ville ikke at de skulle være lei seg fordi jeg var lei meg. Så at barn klarer å skjule seksuelle overgrep er jo helt forferdelig, men de klarer det jo:/

Anonymkode: 5aef1...bc2

Ja vet, var selv suicidal fra 11 års alder pga seksuelt misbruk, men mine foreldre brydde seg aldri heller ikke om hvordan jeg hadde det, på noen måte..

Jeg skjulte absolutt ingenting, men de verken spurte eller brydde seg om hvordan jeg hadde det uansett!

Jeg tror at foreldre som virkelig bryr seg om og elsker sine barn vil se en endring og se at barna deres sliter, jeg håper det i alle fall!!❤️

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv når barnevernet ble involvert pga mistanke om seksuelle overgrep, og når overgrepene bare fortsetter i flere år til, etter at barnevernet først var involvert?

Ingen mistanke overhodet fortsatt, eller bare total neglekt av alt, som mor, av ulike årsaker?

Husk at denne gutten absolutt ikke ville at mor skulle få vite noe.  Og at gutten hadde sagt til barnevernet at faren kilte ham. 

Gutten hadde nok også en del forklarlige utfordringer, i og med at han var født jente,  og ville være gutt.  Da er det  naturlig å skylde en del problemer med identitetsproblemer. Dette var vel også i samme periode som han sa han ville bytte navn.  Han begynte på ungdomsskolen som gutt, men hadde neppe  begynt med  kjønnskorrigerende behandling enda. Kan tenke meg at man skylder en del problemer på dette.  

Anonymkode: 23c61...32c

• Liker 8
Skrevet

Har forstått det sånn at barnevernet i sin tid var involvert fordi en ekstern person var bekymret for misbruk. Iom at saken ble lagt bort, regner jeg med at barnet da hadde nektet for at noe foregikk. 
Regner med at denne benektelsen var slik at både mor og myndighetene trodde på den. 

Jeg syns dette er noe av det mest ondsinnede og vonde jeg noensinne har hørt om. Jeg har oppriktig vondt av mora, som var stengt ute mens barnet ble drept. Hva hun må ha følt og føler orker jeg ikke å tenke på. 😥

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...