Gå til innhold

Hva har covid-19 gitt deg? Hva har du lært?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du fått ut av denne merkelige tiden? Har du fått noen aha opplevelser, noen erfaringer du kan bruke, noe du har innsett ang livet ditt (eller livet generelt)? 

Her har jeg virkelig innsett hvor mye jeg ikke liker stress. At jeg levde alt for stresset frem til nå. Å ha det stillestående er ikke det jeg vil, men jeg kommer til å ta med meg denne erfaringen og leve mer rolig. 

Anonymkode: 56435...d3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mer motsatt. At det er så mye jeg har lyst til å gjøre, og når ting åpner og er trygt igjen så skal jeg gjøre det mens jeg kan og ikke utsette det. 😛

Ellers har jeg lært at det er overraskende mange som faktisk blir sinte av at noen er uenige med dem. Men vet ikke om det er en lærdom jeg kan bruke til noe...

Anonymkode: 20063...266

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alltid ha litt ekstra dopapir og gjær i boden, i tilfelle folk går bananas.

Anonymkode: 4ab8a...bae

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Merket hvor ensom og alene jeg er . Og hvor sårt det er å være singel og uønsket av menn. Skulle gjerne hatt samboer eller barn i disse Corona-tider. Kjente også på angsten over at jeg kommer til å dø alene fordi ingen vil ha meg. Får helt noia av å tenke på det! 

Anonymkode: 9a741...ab2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

spy, feber hodeverk og delir. 

Anonymkode: b957b...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Lært at jeg må gå i meg selv før jeg dømmer andre.

I starten var jeg veldig opptatt av reglene og tiltakene (er det enda), men var ordentlig sint og skjønte ikke meg på reglene når min egen påskeferie gikk i vasken. Nå noen uker senere tenker jeg at det er lett å dømme andre for å «bryte» reglene, men så fort det rammet meg selv var pipa en annen. Og sånn må jeg slutte å tenke! Gjelder ting andre må det også gjelde meg. Men jeg er glad jeg er obs på det hvertfall..

Anonymkode: 4b46b...ba5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

At jeg ikke visste hvor godt jeg hadde det da jeg kunne ta en full T-bane til sentrum, stå i kø på Kaffebrenneriet og ta heisen til kontoret i åttende etasje uten å skjenke det en tanke.

Guri, som jeg savner den "kjedelige" hverdagen!

Anonymkode: c5273...04d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At ingen har noe å snakke om lenger, fordi ingen opplever noe nytt. Men, det går alltids å snakke om været..

Anonymkode: 458ce...f2d

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merket hvor ensom og alene jeg er . Og hvor sårt det er å være singel og uønsket av menn. Skulle gjerne hatt samboer eller barn i disse Corona-tider. Kjente også på angsten over at jeg kommer til å dø alene fordi ingen vil ha meg. Får helt noia av å tenke på det! 

Anonymkode: 9a741...ab2

Finnes det ikke land som eksporterer menn til enslige kvinner i vesten? Slik som Thailand er for menn.

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært utfordrende med hjemmeskole, men på mange måter så har jeg aldri hatt det så godt psykisk. Jeg har hjemmekontor, og er like produktiv, men jeg slipper rushtrafikk, kontorlandskap, energityver på jobb...Det er rett og slett idyll å jobbe hjemmefra for meg. 

Ellers så var det surt at ferien røyk, og vi ikke kunne dra på hytta til svigers i påsken som vanlig. Men vi har revurdert forbruket vårt, og alle reisene vi vanligvis pleier å ta, og det er ikke så stor sorg avstå fra dette. Fint hjemme også. 

Det er klart at jeg er bekymret for min egen arbeidssituasjon, økonomien, og samfunnet generelt. Men sånn rent personlig så føler jeg mest på en stor takknemlighet for det jeg faktisk har. Covid-19 har gitt meg en reflektert pustepause. 

Anonymkode: 25852...d88

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At ingen har noe å snakke om lenger, fordi ingen opplever noe nytt. Men, det går alltids å snakke om været..

Anonymkode: 458ce...f2d

Eller dagens situasjon, eller bøkene du har lest, eller seriene du har sett, eller dine egne bekymringer om tingenes tilstand. SÅ mye å ta av. 

Anonymkode: 25852...d88

• Liker 1
Skrevet

At jeg ikke vil ha det igjen. Og at man blir veldig kreativ av å være isolert i x antall uker. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nok en gang fått bekreftet at jeg jobber sammen med en fantastisk gjeng. 

Kommet nærmere perfeksjon av surdeigsbrødene min. 

Kunnet bevilge meg behagelige morgener og likevel logge inn på jobb til normal tid. 

Fått bekreftet verdien av et lite basislager matvarer til katten og meg selv.

Anonymkode: f6073...ef0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri kjedelig hjemme sålenge man har internett og tv!

Anonymkode: 309c1...f54

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har innsett at folk flest er hysteriske idioter og frykt overstyrer det meste av fornuft folk måtte en gang hatt. 

Anonymkode: 18f9f...add

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter pris på det jeg har. Det er OK å kjede seg. Vi har blitt flinkere til å ukeshandle og bruke det vi har til alle måltider. Vi er mer beviste på å kildesortere. Vi er nå flinkere til å handle lokalt og støtte opp små bedrifter. Vi har innsett at gjenstander og ting ikke gjør oss lykkelige og som feks at vi har tatt i bruk møbler vi har stående og pusset de opp og fornyet de.

Ellers håper jeg at sånn ellers i verden at vi blir flinkere med hygienen, tar vare på de eldre, mer ydmyke mot hverandre og så håper jeg kontanter forsvinner helt 🌈🌈

Anonymkode: 9e28c...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lært at det jeg ønsker aller mest i livet er den store kjærligheten og masse sex.

Anonymkode: fadfa...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har innsett at folk flest er hysteriske idioter og frykt overstyrer det meste av fornuft folk måtte en gang hatt. 

Det må være trist for deg å gå gjennom livet med et så negativt menneskesyn. Husk at sånne følelser mest rammer deg selv, og du vil få det bedre med deg selv å tenke at de fleste gjør så godt de kan i en utfordrende situasjon ❤️ 

Anonymkode: 86770...e4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du fått ut av denne merkelige tiden? Har du fått noen aha opplevelser, noen erfaringer du kan bruke, noe du har innsett ang livet ditt (eller livet generelt)? 

Her har jeg virkelig innsett hvor mye jeg ikke liker stress. At jeg levde alt for stresset frem til nå. Å ha det stillestående er ikke det jeg vil, men jeg kommer til å ta med meg denne erfaringen og leve mer rolig. 

Anonymkode: 56435...d3a

Jeg har iallfall lært hvor tværs igjennom frekke og egoistiske "folk" er på butikken. Med "folk" så mener jeg dissa stakkars taperne som har sett litt for mye på det amerikamske tv programmet Doomsdays preppers som presser seg frem og hamstrer alt dem ser. Faktisk så tragisk at det nesten er komisk å se på dem. 

Anonymkode: 1c8cb...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må være trist for deg å gå gjennom livet med et så negativt menneskesyn. Husk at sånne følelser mest rammer deg selv, og du vil få det bedre med deg selv å tenke at de fleste gjør så godt de kan i en utfordrende situasjon ❤️ 

Anonymkode: 86770...e4b

Egentlig ikke. Jeg har et flott liv. Har alt jeg vil ha og har ingen bekymringer. 

• Opprett ny...