Gå til innhold

Spagetti - Tilbehør..?

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

Har slutta å ete kjøtt - det vil sei av gris, lam og storfe og skal heller bruke meir kylling og fisk i maten, så no lurer eg på om det er nokon som har tips til enkle oppskrifter å ha til spagetti?

Eg trenger jo ikkje absolutt ha kylling e.l i, gjerne ein vegetar-variant!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jamie Oliver viste en gang på tv en oppskrift som så god ut (og ER god):

spaghetti med røde og gule cherrytomater + basilikum og krydder.

Skjær tomatene opp i halve båter og knus halvparten av dem, resten has i som de er :)

Fargerikt og godt, og KJAPT!

Gjest Gjesta
Skrevet
Jamie Oliver viste en gang på tv en oppskrift som så god ut (og ER god):

spaghetti med røde og gule cherrytomater + basilikum og krydder.

Skjær tomatene opp i halve båter og knus halvparten av dem, resten has i som de er  :)  

Fargerikt og godt, og KJAPT!

Surr dette lett i panne, og tilsett litt kapers. Strø over ristede pinjekjerner og parmesan ved servering.

Gjest Gjesta
Skrevet

Surr oppkuttet squash, brokkoli og vårløk lett i panne. Krydre med litt salt og kvern over pepper. Smelt inn en boks Philadelphia Light med hvitløk og urter, og litt vann til passe konsistens. Du kan også tilsette biter av røkt laks helt til slutt, men du må ikke la de koke, da blir det skrekkelig salt.

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med bare litt god pesto og ristede pinjekjerner over?

Det er noe av det enkleste i verden. Pluss at det er super godt! :sikle:

Skrevet

Pasta med varm pestosaus som har fått tilsatt en skje creme fraishe, stekt løk og sopp. Spis gjerne med kylling! :)

Skrevet

Jeg har lagt ut denne oppskriften før, men den kan ikke gjentas for ofte. Det er en Jamie Oliver oppskrift, eneste forandringen jeg gjør er å bruke chèvre istedet for parmesan på toppen - kjempegodt. :)

Pasta med ruccola, kalamataoliven og tomat

(til 2 pers.)

1 boks hermetiske tomater

2-3 never ruccola

ca. 20 (?) kalamataoliven, ta ut steinene

2 fedd hvitløk

1 rød chili uten frø

olivenolje

250 gram spaghetti

fersk chèvre

salt og pepper

fersk chèvre

extra virgin olivenolje

Kok pasta. Surr imens hvitløk og chili i olivenolje ca. 1 min, tilsett tomater og oliven og la koke i 5 min. Smak til med salt og pepper. Bland tilslutt inn ferdigkokt spaghetti og ruccola, rør rundt til alt blandes og ruccolaen faller sammen (som spinat). Server umiddelbart med smuldret fersk chèvre og extra virgin olivenolje på toppen.

Skrevet

du kan jo også bare bytte ut den vanlige kjøttdeigen med kylling kjøttdeig? godt det også!

Gjest gjest1
Skrevet

Surr sopp, tomat og hvitløk lett i en panne. Tilsett en spiseskje mørk soyasus. Snitt sukkererter på langs og ha i tilslutt. Vend i kokt pasta. Serveres med revet parmesan, og fersk basilikum. Mmmmmmm. Spiser denne nesten daglig for tiden....

Gjest Seleena
Skrevet

Kjempegode råd!! Tusen :hjerte: lig takk!

Har notert meg det meste. Gløymte å sei at eg ikkje likar tomater/tomatpurre og squash ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...