Gå til innhold

Ikea kontorstol som ikke ruller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en kontorstol hjemme fra Ikea som denne:

https://www.ikea.com/no/no/p/langfjaell-kontorstol-gunnared-lys-gronn-svart-s09177589/

Og hjula er veldig harde å rulle. Jeg må virkelig bruke makt for å skyve stolen frem og tilbake. Er dette vanlig med de? Mannen mente at de nok bare er sånn, men jeg kan ikke skjønne det. Hjul skal jo rulle uten særlig arbeid, ikke at jeg må spenne mot gulvet med føttene for å skyve stolen bakover.

Anonymkode: 22876...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pga EU regler er det forbud at kontorstoler ruller uten folk i. Derfor er mekanismen slik at de låser seg når det ikke er vekt i stolen.

De skal rulle godt når noen sitter i. 

Anonymkode: cf995...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga EU regler er det forbud at kontorstoler ruller uten folk i. Derfor er mekanismen slik at de låser seg når det ikke er vekt i stolen.

Beklager om jeg var uklar :) den ruller ikke selv når jeg sitter i den. Jeg må virkelig bruke makt for å få den til å flytte på seg når jeg sitter i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det der vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Jeg har vært borti noen hundre kontorstoler i mitt liv, og aldri kommet over en som har en slik mekanisme. Det ville jo også være fryktelig upraktisk, samtidig som det ikke er noen innlysende sikkerhetsgevinst. 

Anonymkode: 144aa...088

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kontorstol hjemme fra Ikea som denne:

https://www.ikea.com/no/no/p/langfjaell-kontorstol-gunnared-lys-gronn-svart-s09177589/

Og hjula er veldig harde å rulle. Jeg må virkelig bruke makt for å skyve stolen frem og tilbake. Er dette vanlig med de? Mannen mente at de nok bare er sånn, men jeg kan ikke skjønne det. Hjul skal jo rulle uten særlig arbeid, ikke at jeg må spenne mot gulvet med føttene for å skyve stolen bakover.

Det er 10 års garanti på den der så klag på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Jeg har vært borti noen hundre kontorstoler i mitt liv, og aldri kommet over en som har en slik mekanisme. Det ville jo også være fryktelig upraktisk, samtidig som det ikke er noen innlysende sikkerhetsgevinst. 

Sjekk produkt beskrivelsen på den ikea stolen TS linket til. 

Screenshot_20200423_213037_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
42 minutter siden, Forundret.. skrev:

Sjekk produkt beskrivelsen på den ikea stolen TS linket til. 

Screenshot_20200423_213037_com.android.chrome.jpg

Jeg ser ingenting om noen EU-regler der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingenting om noen EU-regler der. 

Nei, men den fryktelige upraktiske mekanismen står det om der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi bytte stol, TS?

Min stol ruller kun når jeg sitter i den, men hjulene låser seg så det er umulig å rulle den over gulvet hvis det ikke sitter noen i den, noe som gjør at den kan skrape opp gulvet hvis jeg ikke er forsiktig. Nå har jeg en sånn gulvbeskytter fra IKEA under der stolen vanligvis står, men noen ganger må man flytte rundt på ting.
Og siden jeg liker å sitte godt inntil bordet, så er det sinnsykt irriterende at den ruller bort når jeg har funnet en god stilling...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 23.4.2020 den 22.52, Forundret.. skrev:

Nei, men den fryktelige upraktiske mekanismen står det om der. 

Jeg ba om dokumentasjon på at slike mekanismer var et EU-krav, ikke på at de finnes. Det var derfor jeg uthevet setningen om EU-kravet i innlegget jeg kommenterte. 

10 timer siden, Minya skrev:

Kan vi bytte stol, TS?

Min stol ruller kun når jeg sitter i den, men hjulene låser seg så det er umulig å rulle den over gulvet hvis det ikke sitter noen i den, noe som gjør at den kan skrape opp gulvet hvis jeg ikke er forsiktig. Nå har jeg en sånn gulvbeskytter fra IKEA under der stolen vanligvis står, men noen ganger må man flytte rundt på ting.
Og siden jeg liker å sitte godt inntil bordet, så er det sinnsykt irriterende at den ruller bort når jeg har funnet en god stilling...

Her er grunnen til at sånne mekanismer er fryktelig upraktiske. Det er en grunn til at kontorstoler oftest har hjul, og det er ikke bare for å kunne rulles når man allerede sitter i dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...