Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Anonymkode: 35579...532

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada. Usaklig. Og med masse formelle feil i tillegg.  Dro inn fagforening og da ble det huskestue 😈

Men da jeg spurte her inne, var jeg en sutrende tulling uten selvinnsikt som sikkert fortjente det. 

Anonymkode: c4b02...906

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Aldri, har gitt noen sparken da...

Anonymkode: 3b1f4...379

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt oppsagt på grunn av nedlegging.

Også har jeg sagt opp flere ansatte..Det er veldig lite hyggelig! 

Anonymkode: 5cdd8...5e1

AnonymBruker
Skrevet

2 ganger

1: Telefonselger. Snakket mye privat i arbeidstiden 

2: Utsted. Ble tatt for stjeling av øl og bråkte da jeg drakk på samme utestedet

Anonymkode: c5473...5e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Men dessverre måtte si opp noen. Og da en med så graverende feil at fagforeningen dro fra møtet når de fikk se bevisbyrden. Arbeidstagervern står så sterkt at det er nesten umulig. 

Anonymkode: c5532...eaa

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å skille mellom å bli oppsagt og det å få sparken/bli avskjediget. Det er to villt forskjellige ting.

Har aldri fått sparken selv, men jeg har sett noen få det pga underslag. Fryktelig å være vitne til. 

Anonymkode: cf64a...c91

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. I en deltidsjobb hos en stor vareleverandør i Oslo. Årsak: Jeg brukte mobil i arbeidstiden. Dette er nesten tjue siden, så det var en stund før smartmobiler ble vanlig. Mobilbruk var nemlig strengt forbudt for alle andre enn vikarer. Upraktisk hvis en er nødt til å ha dialog med potensielle arbeidsgivere. Lederen, med det spesielle navnet Jorg, var en skikkelig kjiping og kjørte tysk lederstil anno 1941 for de rundt 30 han hadde under seg. Selskapet gikk med dundrene tap over mange år, og ble visst til slutt kjøpt opp av et stor multinasjonalt distribusjonsselskap.

Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad Jorg Nannestad

Anonymkode: 09f77...767

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, pågrunn av budsjettering måtte de kutte i årsverk, og siden jeg ble sist ansatt måtte jeg gå dessverre. De sa at de synes det var kjempelett og hadde virkelig prøvd å snu på ting for å beholde meg, og de står oppført som referanse på CV, så alt i alt en grei oppsigelse

Anonymkode: 7b5bb...a5c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, pågrunn av budsjettering måtte de kutte i årsverk, og siden jeg ble sist ansatt måtte jeg gå dessverre. De sa at de synes det var kjempelett og hadde virkelig prøvd å snu på ting for å beholde meg, og de står oppført som referanse på CV, så alt i alt en grei oppsigelse

Kjempeleit* 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte slutte i jobben pga kjeden jeg jobbet i måtte legge ned flere butikker. Det går vel strengt tatt under å bli oppsagt, ikke få sparken antar jeg. Det var helt udramatisk, men kjedelig siden jeg var i fødselspermisjon og ikke hadde en jobb å gå tilbake til etter endt permisjon.

Anonymkode: 77a17...939

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble oppsagt fordi butikken ble avviklet, noe som var veldig greit for min del for da fikk jeg dagpenger med en gang. Jeg hadde planer om å flytte til en annen by likevel. 

Anonymkode: e9500...847

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått «ikke forlenget kontrakt». Jeg hadde en deltidsjobb mens jeg studerte, hadde hatt den i 2,5 år. Typisk studentjobb hvor studenter er alene fra ca 14-19 hver dag og er ansvarlig for div + stenging. Mot slutten av mitt opprinnelige siste semester som student spurte sjefen om hvem som skulle fortsette neste semester, ca en uke før jeg fikk svar på mine planer for høsten. Jeg var 95% sikker på at jeg skulle studere mer, men ba pent om å få vente til uka etter med å svare, siden jeg da ville være 100% sikker. Det var greit det. 

Fem dager senere fikk jeg Mail om at hun valgte å ikke ta meg med videre, men ta inn 4 helt nye studenter. To dager senere fikk jeg bekreftet at jeg skulle studere videre. Men da nektet hun, de skulle ha nytt blod. 

Hun angret veldig da høsten kom, og hun innså at det var jeg som hadde hatt opplæring på alle nye de siste fire semestrene, og jobbet hver eneste dag i opplæringsfasen (3 uker) for å lære opp. Nå sto hun der plutselig alene og skulle lære opp alle selv, samtidig som hun jobbet selv fra 8-16. Ikke visste hun detaljene på hva studentene gjorde heller. Da kom hun krypende og ville ha meg tilbake, for opplæring og siden vikar.. 

Fremdeles bitter? Ja litt 😛 
Men hun var den desidert dårligste sjefen jeg noengang har hatt, Gud bedre det var mye trøbbel med den dama.. 

Anonymkode: 0b97c...27c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg skulle sikkert fått det noenganger 😂 Gjelder å gå litt under radaren 😉

Anonymkode: d600e...e74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og vel fortjent. Jeg var 16 og stjal penger fra kassa (dette er nå tjue år siden). Som voksen har jeg mistet jobb når arbeidssted er blitt lagt ned eller kuttet ned i staben, ikke pga feil jeg har gjort.

Anonymkode: 772a5...4bd

• Liker 2
Gjest SecondTry
Skrevet (endret)

.

Endret av SecondTry
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da jeg var tenåring. Fikk ikke advarsler, ble kalt inn til det de kalte "medarbeidersamtale" og ble presentert tre beskyldninger mot meg som jeg over hodet ikke kjente meg igjen i. Den ene hadde visst nok skjedd 6 måneder før, og jeg hadde ikke fått høre noe om det før denne dagen. Jeg sa at det ikke var sant, men de hadde bestemt seg. De sa at de hadde lov til å gi meg sparken fordi det var til sammen 3 advarsler.

Jeg visste ingenting om mine rettigheter, og det var de nok klar over. Jeg ble presset til å skrive under med en gang, hvis jeg gjorde det fikk jeg jobbe vaktene jeg var satt opp på. Jeg fant jo senere ut at alt dette var ulovlig, og at de hadde gjort det mot flere. Vi tror at den nye avdelingslederen, en grå mus med sikkert helt jævli selvfølelse, hadde noe imot sterke personligheter og jukset for å få dem ut. To av de andre gikk til sak, og det endte med forlik. Kjerringa fikk faktisk ikke sparken, hun ble forfremmet så hun ikke hadde personalansvar lenger. Drittplass. Jeg fikk tilbud om å få jobben tilbake, men ikke faen.

Anonymkode: 790ce...1b2

• Liker 5
Skrevet

Oppsagt, men ikke sparket - selv om det føltes sånn der og da. Det ble nedskjæringer og jeg var sist ansatte. Dermed røk jeg ut. Benyttet sjansen til å ta mer utdannelse så jeg skulle stå sterkere neste gang noe slikt skjedde (og gjerne få bedre lønnet jobb FØR det evt. ble problemer...) 

AnonymBruker
Skrevet

For over 30 år siden ble jeg sagt opp og gikk på dagen. Var veldig ung da. Jobba med regnskap og fant ut mye snusk i regnskapet som jeg retta opp. Sjefen sa at jeg ble for dyr for han så derfor måtte han la meg gå. Jeg pakka sammen tingene mine og gikk. Noen andre fikk ordna opp i rotet til firmaet. 

Ble og sagt opp i bedrift på sinnsykt tynt grunnlag, skaffa meg en knallgod advokat. All dritten sjefen lira ut av seg kunne jeg motbevise, de så ikke den kom. Ente med at styret i bedriften fikk snusen i dette og ga sjefen sparken og jeg fikk fortsette med ny sjef. Det ordner seg for snille piker 😇 

Anonymkode: 94969...c96

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...