AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Jeg skulle ha en operasjon som ble utsatt med under en ukes varsel pga korona. Når kan jeg forvente å få den tro? Og når kan jeg ringe sykehuset og høre om forventet ventetid? Er ikke så gira på å mase, men er samtidig veldig utålmodig.. Anonymkode: 89f4e...0c7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 De kommer til å jobbe med å ta igjen det som ikke ble gjennomført, så jeg ville spart både deg og sykehuset for tid som kan brukes til noe mer fornuftig, og latt være å ringe nå. Hører du ikke noe etter noen uker, da kan du ringe. Unntaket er selvsagt dersom det er noe som kommer i kategorien øyeblikkelig hjelp, men da hadde vel ikke operasjonen blitt satt i utgangspunktet. Anonymkode: c7738...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ha en operasjon som ble utsatt med under en ukes varsel pga korona. Når kan jeg forvente å få den tro? Og når kan jeg ringe sykehuset og høre om forventet ventetid? Er ikke så gira på å mase, men er samtidig veldig utålmodig.. Anonymkode: 89f4e...0c7 Bar ring og spør du, det er lov! Anonymkode: 1fc91...b91
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Jeg har ringt gjentatte ganger og fått svar. Hadde time til akutt operasjon som ble utsatt på ubestemt tid. Vi er prioritert fra før, men fordi jeg har ringt så mange ganger blir vi prioritert foran alle se som også er prioriterte. Det hjelper å si fra. Tror de får en helvetes jobb med å få unna ventelistene så de bør for guds skyld starte opp snart. Pasientene som venter kan jo risikere å få alvorlige men, men det bryr ikke helsemyndighetene seg om. Nå er det kun corona som gjelder 😭😤 Anonymkode: 44f90...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Det kommer helt an på hva du skal opereres for. Hos oss tas det mye dagkirurgi og mindre inngrep som ikke binder opp intensivkapasietet, samt kirurgi for å fikse tilstander som hindrer folk å være i arbeid eller pasienter med mye smerter. Ren "skulle gjerne ha fikset" må pent vente lenger. Så med andre ord avhengig av hva du skal fikses. Anonymkode: f07df...828 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hva du skal opereres for. Hos oss tas det mye dagkirurgi og mindre inngrep som ikke binder opp intensivkapasietet, samt kirurgi for å fikse tilstander som hindrer folk å være i arbeid eller pasienter med mye smerter. Ren "skulle gjerne ha fikset" må pent vente lenger. Så med andre ord avhengig av hva du skal fikses. Anonymkode: f07df...828 Hvor hører du til? For oss er det også dagkirurgi, men det tar de ikke her. Selv ikke når det er barn som blir skadelidende... Anonymkode: 44f90...f8f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Hos oss tar de nå mer og mer dagkirurgi. Men,.det er ett stort etterslep. Tar også flere større operasjoner selv om vi forsatt er i gul beredskap. Ring og hør, men tror ting vil ta tid. Anonymkode: 501bb...049
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ha en operasjon som ble utsatt med under en ukes varsel pga korona. Når kan jeg forvente å få den tro? Og når kan jeg ringe sykehuset og høre om forventet ventetid? Er ikke så gira på å mase, men er samtidig veldig utålmodig.. Anonymkode: 89f4e...0c7 Stavanger har åpnet igjen for operasjoner, jeg fikk endelig time og skal inn snart. Anonymkode: 786d6...d1b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hva du skal opereres for. Hos oss tas det mye dagkirurgi og mindre inngrep som ikke binder opp intensivkapasietet, samt kirurgi for å fikse tilstander som hindrer folk å være i arbeid eller pasienter med mye smerter. Ren "skulle gjerne ha fikset" må pent vente lenger. Så med andre ord avhengig av hva du skal fikses. Anonymkode: f07df...828 Jeg (ikke TS) venter på å få operert ut galleblæren. Tror du det er noen som blir prioritert? Har hatt noen helt grusomme anfall i flere måneder, og var innlagt med gallestein på avveie og galleblærebetennelse i det Norge gikk inn i lockdown. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få operere innen tre måneder, men forstår at dette ikke akkurat har blitt prioritert de siste ukene. Jeg har ikke fått noen dato, og fastlegen har prøvd å purre på sykehuset (jeg hadde et nytt grusomt anfall i påska). Anonymkode: f4454...65c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #10 Skrevet 24. april 2020 TS her. Det er en kikhullsoperasjon som jeg har ventet lenge på. Jeg kan høyst sannsynlig dra hjem på ettermiddag/kveld. Da jeg snakket med de på telefon da den ble avlyst sa de bare at jeg får nytt brev, men kunne ringe hvis jeg «syns det tok for lang tid». Det med for lang tid er jo ganske relativt da... Får avvente litt til. Vet at sykehuset har få innlagte korona-pasienter, og ingen på intensiven akkurat nå. Anonymkode: 89f4e...0c7
Peppsi Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror de får en helvetes jobb med å få unna ventelistene så de bør for guds skyld starte opp snart. Pasientene som venter kan jo risikere å få alvorlige men, men det bryr ikke helsemyndighetene seg om. Nå er det kun corona som gjelder 😭😤 Anonymkode: 44f90...f8f Føler dette stemmer på en prikk, spesielt siste setningen. Kreftpasienter, hjertepasienter og andre viktige pasientgrupper må vente 😭 1
Anbefalte innlegg