Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er rett. Begge deler. Og synes du da det er verdt å bruke så mye tid på å forsøke å skremme folk over til å tro dersom du likevel ikke har svaret?

Anonymkode: 2692c...dc8

Det grunnleggende i bibelen er at alle mennesker er fortapt. Men Jesus er vegen til himmelen. Bibelen sier at den som tror blir frelst og den som ikke tror blir dømt. Man trenger ikke ha svar på alt for å velge Jesus. Er det personlige forholdet til Jesus som teller.

Anonymkode: b5994...237

Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men sannheten er slik den er. Hadde ikke helvete vært en virkelighet hadde ikke Jesus måtte dø på korset for all verdens synd. Og da hadde frelsen vært meningsløs. Hva skulle Han da frelst oss fra. Det står i bibelen at det er få som blir frelst. Slik er det bare. Er mange Jesus-er men jeg tror på bibelens Jesus og på Bibelen som Guds Ord. Det positive budskapet er at Jesus sonet all verdens synd på korset. Det står masse i bibelen om helvete (fortapelse, pine, ildsjø, gråt og tenners gnissel, osv.). Jeg tror som sagt på Bibelen og på bibelens Jesus. Ikke en annen Jesus som jeg fantaserer om. Jeg tror at Gud kjenner alle og har full kontroll på det også.

Jeg tror det er mange flere som kommer til himmelen enn det vi kanskje tenker. Mennesket har lett for å dømme, men Gud ser til hjertene og ser det som er skjult for omverdenen. ❤️

Ellers tror jeg heller ikke at folk kommer til å brenne i en brennende innsjø med demoner som torturerer én. Jeg tror også at «helvete» er et sted med fravær av Gud, og at et sted uten Gud er et sted uten kjærlighet og omsorg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det grunnleggende i bibelen er at alle mennesker er fortapt. Men Jesus er vegen til himmelen. Bibelen sier at den som tror blir frelst og den som ikke tror blir dømt. Man trenger ikke ha svar på alt for å velge Jesus. Er det personlige forholdet til Jesus som teller.

Jeg viste deg jo nettopp en link som forklarer mye av helvetesproblematikken i bibelen. Leste du det ikke? Det hele koker ned til spørsmålet om en kjærlig Gud vil sende oss til helvete om man ikke tror på ham samtidig som massemordere og kriminelle "slipper fri" dersom de omvender seg. For folk flest blir det ulogisk.

Forøvrig er jeg enig i at man ikke trenger ha svar på alt for å velge Jesus. For meg er det nesten motsatt. At Jesus gir meg svar. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Og sånn går no dagan. 

Anonymkode: ee4bb...689

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg viste deg jo nettopp en link som forklarer mye av helvetesproblematikken i bibelen. Leste du det ikke? Det hele koker ned til spørsmålet om en kjærlig Gud vil sende oss til helvete om man ikke tror på ham samtidig som massemordere og kriminelle "slipper fri" dersom de omvender seg. For folk flest blir det ulogisk.

Forøvrig er jeg enig i at man ikke trenger ha svar på alt for å velge Jesus. For meg er det nesten motsatt. At Jesus gir meg svar. :) 

Jeg tror på helvete fordi bibelen og Jesus snakker om det. Jeg tror nok på en annen Jesus enn du tror på da. Man blir ikke utlært på jorden men forstår stykkevis og delt. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på helvete fordi bibelen og Jesus snakker om det. Jeg tror nok på en annen Jesus enn du tror på da. Man blir ikke utlært på jorden men forstår stykkevis og delt. 🙂

Ok, den Jesus jeg tror på har plass til alle uansett hvilke feil vi gjør, hvor man er født eller hvilken bakgrunn vi har. Vi er tross alt bare mennesker. Og mennesker gjør feil. :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Bringebærjenta skrev:

Jeg vil heller være fortapt enn å måtte forholde meg til Gud.

Gud må du forholde deg til uansett.

Anonymkode: 312b9...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Du som vil bli frelst og komme til himmelen og slippe helvete: Hør deg frelst gjennom disse talene her:   http://forkynn.no/andersen.html   (Det hjelper ikke hva mennesker mener men hva bibelen sier)

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som vil bli frelst og komme til himmelen og slippe helvete: Hør deg frelst gjennom disse talene her:   http://forkynn.no/andersen.html   (Det hjelper ikke hva mennesker mener men hva bibelen sier)

okay-whatever-you-say-memegeneratornem-yeah-whatever-meme-www-bellissimonyc-com-50533821.png

Anonymkode: bd354...e5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...