Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som menneskene er tvunget til å leve er de også tvunget til å dø og tvunget til å gå fortapt. Men det fins en redning: Jesus Kristus. Kjenner du han? Du må nemlig kjenne han for å slippe fortapelsen! Hvor finner du han? Du finner Han i bibelen, Guds Ord! Vil du bli kjent med Han? Da må du fylle deg med Guds Ord! Hvordan gjør du det? F.eks. hør på bedehus taler på YouTube! Sørg for at du hører forkynnelse om loven som er åpenbaringen av Guds hellighet slik at du ser at du er fortapt! Og sørg for at du hører forkynnelse om evangeliet som er åpenbaringen av Guds frelsende kjærlighet slik at du hører deg frelst! Du må nemlig bli frelst for å slippe og gå fortapt! Men du må bestemme dette selv, for Gud tvinger ingen til samfunn med Seg! Du må altså høre deg frelst for å komme til himmelen! Sannheten om deg selv er at du er fortapt i dine synder og på veg til helvete! Dette må du få se gjennom Guds Ord åpenbart ved Den Hellige Ånd! Sannheten om Jesus er at Han vil være din stedfortreder! Dette må du også få se gjennom Guds Ord åpenbart ved Den Hellige Ånd! Det begynte med syndefallet: Den åndelige død, den legemlige død, og den evige død! Satan er denne verdens gud! Men Jesus vil være din Gud! Vil du være Hans barn? Tro på Jesus! Og denne troen kommer ikke uten videre! Fyll deg med bibelen, Guds Ord!

Anonymkode: b5994...237

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er hjernevasket.

Anonymkode: 412d7...e65

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som menneskene er tvunget til å leve er de også tvunget til å dø og tvunget til å gå fortapt. Men det fins en redning: Jesus Kristus. Kjenner du han? Du må nemlig kjenne han for å slippe fortapelsen! Hvor finner du han? Du finner Han i bibelen, Guds Ord! Vil du bli kjent med Han? Da må du fylle deg med Guds Ord! Hvordan gjør du det? F.eks. hør på bedehus taler på YouTube! Sørg for at du hører forkynnelse om loven som er åpenbaringen av Guds hellighet slik at du ser at du er fortapt! Og sørg for at du hører forkynnelse om evangeliet som er åpenbaringen av Guds frelsende kjærlighet slik at du hører deg frelst! Du må nemlig bli frelst for å slippe og gå fortapt! Men du må bestemme dette selv, for Gud tvinger ingen til samfunn med Seg! Du må altså høre deg frelst for å komme til himmelen! Sannheten om deg selv er at du er fortapt i dine synder og på veg til helvete! Dette må du få se gjennom Guds Ord åpenbart ved Den Hellige Ånd! Sannheten om Jesus er at Han vil være din stedfortreder! Dette må du også få se gjennom Guds Ord åpenbart ved Den Hellige Ånd! Det begynte med syndefallet: Den åndelige død, den legemlige død, og den evige død! Satan er denne verdens gud! Men Jesus vil være din Gud! Vil du være Hans barn? Tro på Jesus! Og denne troen kommer ikke uten videre! Fyll deg med bibelen, Guds Ord!

Nei takk. Liker ikke onde guder som er ren ondskap tvers igjennom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen redning for deg på dommens dag du som ikke er frelst. Det må du vite du som ikke har din sak i orden med Gud. Sitat Ole Hallesby: "Hvordan kan du som er uomvendt, hvordan kan du legge deg rolig til å sove, du som ikke vet enten du våkner i din seng eller i helvete?" Visst du ikke vet hvor du havner etter døden eller er usikker på det, er det din egen feil visst du ikke omvender deg før det er for sent! Gud kjenner deg og vet hva du tenker!   

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller være fortapt enn å måtte forholde meg til Gud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes ingen redning for deg på dommens dag du som ikke er frelst. Det må du vite du som ikke har din sak i orden med Gud. Sitat Ole Hallesby: "Hvordan kan du som er uomvendt, hvordan kan du legge deg rolig til å sove, du som ikke vet enten du våkner i din seng eller i helvete?" Visst du ikke vet hvor du havner etter døden eller er usikker på det, er det din egen feil visst du ikke omvender deg før det er for sent! Gud kjenner deg og vet hva du tenker!   

Så Gud vil at alle skal bli frelst, men sørger ikke for at alle får muligheten. Det beste han kan by på er å få noen til å poste et opptak av en svovelpreken. Faen så giddalaust. Den allmektige gud må da kunne bedre enn dette. Har han virkelig så lite peiling på hva som skal til for å omvende folk?

Anonymkode: 8e74d...f31

AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle religiøse er i himmelen, så tror jeg selskapet er bedre på den andre plassen.

Anonymkode: 3481e...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Igjen talte Jesus til dem i lignelser: 2 «Himmelriket kan sammenlignes med en konge som skulle holde bryllup for sønnen sin. 3 Han sendte tjenerne sine til de innbudte og ba dem komme til bryllupet. Men de ville ikke komme.  4 Da sendte han andre tjenere ut som skulle si til de innbudte: ‘Festmåltidet har jeg gjort i stand, oksene og gjøkalvene er slaktet, og alt er ferdig. Kom til bryllupet!’  5 Men de brydde seg ikke om det; en gikk til sin åker og en annen til sin forretning.  6 Resten av dem la hånd på tjenerne, mishandlet dem og slo dem i hjel.  7 Da ble kongen sint og sendte ut troppene sine, som drepte disse morderne og brente byen deres.  8 Så sa han til tjenerne: ‘Alt er ferdig til bryllupet, men de innbudte var ikke verdige.  9 Gå derfor ut på veikryssene og innby til bryllupet alle dere finner.’10 Og tjenerne gikk ut på veiene og samlet alle de kunne finne, både onde og gode, og bryllupssalen ble full av gjester.

11 Men da kongen kom inn for å hilse på gjestene, fikk han øye på en som ikke hadde på seg bryllupsklær. 12 Han spurte ham: ‘Min venn, hvordan er du kommet hit inn uten bryllupsklær?’ Men han tidde. 13 Da sa kongen til tjenerne: ‘Bind ham på hender og føtter og kast ham ut i mørket utenfor, der de gråter og skjærer tenner.’ 14 For mange er kalt, men få er utvalgt.» (Matt. 22)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

True med helvete for at folk skal tro, liksom. Akkurat som ikke oppegående mennesker gjennomskuer den fremgangsmåten med en gang? Tror man hadde mer hell med det back in the day når de færreste kunne lese. Du må finne på noe annet, dette er 2020.

Anonymkode: bdca9...7b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, er det du som stadig vekk forsøker å skremme folk til å bli kristne?  Synes du det virker eller kan det hende at de som allerede er skeptiske blir enda mer mistroiske?

Som kristen selv så må jeg si at du ikke akkurat legger vekt på det positive budskapet Jesus kom med her. Og jeg må også si at tanken på et helvete er helt underlig og fjern for i hvert fall meg dersom Gud er allmektig. For hvordan kan han tillate helvetet? Hva med de som aldri har hatt sjanse til å bli kristne. Kanskje de ikke engang har hørt om Gud? Hva skjer med dem?

Anonymkode: 2692c...dc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, er det du som stadig vekk forsøker å skremme folk til å bli kristne?  Synes du det virker eller kan det hende at de som allerede er skeptiske blir enda mer mistroiske?

Som kristen selv så må jeg si at du ikke akkurat legger vekt på det positive budskapet Jesus kom med her. Og jeg må også si at tanken på et helvete er helt underlig og fjern for i hvert fall meg dersom Gud er allmektig. For hvordan kan han tillate helvetet? Hva med de som aldri har hatt sjanse til å bli kristne. Kanskje de ikke engang har hørt om Gud? Hva skjer med dem?

Nei. Men sannheten er slik den er. Hadde ikke helvete vært en virkelighet hadde ikke Jesus måtte dø på korset for all verdens synd. Og da hadde frelsen vært meningsløs. Hva skulle Han da frelst oss fra. Det står i bibelen at det er få som blir frelst. Slik er det bare. Er mange Jesus-er men jeg tror på bibelens Jesus og på Bibelen som Guds Ord. Det positive budskapet er at Jesus sonet all verdens synd på korset. Det står masse i bibelen om helvete (fortapelse, pine, ildsjø, gråt og tenners gnissel, osv.). Jeg tror som sagt på Bibelen og på bibelens Jesus. Ikke en annen Jesus som jeg fantaserer om. Jeg tror at Gud kjenner alle og har full kontroll på det også.

Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men sannheten er slik den er. Hadde ikke helvete vært en virkelighet hadde ikke Jesus måtte dø på korset for all verdens synd. Og da hadde frelsen vært meningsløs. Hva skulle Han da frelst oss fra. Det står i bibelen at det er få som blir frelst. Slik er det bare. Er mange Jesus-er men jeg tror på bibelens Jesus og på Bibelen som Guds Ord. Det positive budskapet er at Jesus sonet all verdens synd på korset. Det står masse i bibelen om helvete (fortapelse, pine, ildsjø, gråt og tenners gnissel, osv.). Jeg tror som sagt på Bibelen og på bibelens Jesus. Ikke en annen Jesus som jeg fantaserer om. Jeg tror at Gud kjenner alle og har full kontroll på det også.

Du vet også at bibelen stort sett beskriver i lignelser? Altså eksempler. Det er symbolbruk, symboltall og eksempler.

Det er få oppegående kristne idag som tror helvete er en brennende svovelinnsjø hvor mennesker som ikke har takket ja til eller hørt om Jesus, skal svømme i fysisk til evig tid. Helvete beskrives andre steder i bibelen som et sted i fravær av Guds lys. Et sted uten håp og glede. Noe jeg finner langt mer riktig med tanke på hvordan Gud omtales som rettferdig og allmektig/allviten.

Det er også forskjell på å leve i ondskap og det å være en jevnt over god person som prøver sitt beste og ikke er kristen. Jeg har ingen tro på at sistnevnte havner i en brennende ildsjø.

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at helvete er helt ulogisk i et univers der Gud er allmektig og 100% kjærlighet. Sjekk også denne: https://www.dagen.no/meninger/Er-helvete-bibelsk-581831. Den viser at en bokstavtro holdning til bibelen, som det virker som om du har, kanskje ikke nødvendigvis er det rette.

Og noe som du ikke svarte på; hva med de som aldri opplever Jesus. Som aldri har hørt om ham. Skal de også komme til ditt helvete? Tanken på evig fortapelse er helt ulogisk og uforståelig om man da ikke er bokstavtro. For i mitt hode er Gud uendelig kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Amen

Anonymkode: 6bdcc...10f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at helvete er helt ulogisk i et univers der Gud er allmektig og 100% kjærlighet. Sjekk også denne: https://www.dagen.no/meninger/Er-helvete-bibelsk-581831. Den viser at en bokstavtro holdning til bibelen, som det virker som om du har, kanskje ikke nødvendigvis er det rette.

Og noe som du ikke svarte på; hva med de som aldri opplever Jesus. Som aldri har hørt om ham. Skal de også komme til ditt helvete? Tanken på evig fortapelse er helt ulogisk og uforståelig om man da ikke er bokstavtro. For i mitt hode er Gud uendelig kjærlighet.

Det vet Gud svaret på. Har ikke svar på alt.

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo rett og slett gal.

Anonymkode: 412d7...e65

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet Gud svaret på. Har ikke svar på alt.

Det er rett. Begge deler. Og synes du da det er verdt å bruke så mye tid på å forsøke å skremme folk over til å tro dersom du likevel ikke har svaret?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...