AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Informasjon fra Islamsk Råd Norge. Ingen tegn til likestilling mellom kjønnene selv om vi skriver 2020. Hvor er norske kvinnesaksforkjempere? Anonymkode: 9e010...3b0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Islams råd Norge er veldig konservative. De sender plakater på hvordan kvinner skal kle seg til utallige mokskeer rundt i Norge. Der burka, som dekker alt utenom øyne er det beste valget for en gudsfryktende kvinne. Jeg er ikke muslim lenger, men jeg har vokst opp i muslimsk familie. Det er den som kan flest koranvers, som ledet bønnen. Alle andre stilte seg bak han eller hun. Det er ingenting som forbyr en kvinner å lede fellesbønnen i sin egen familie. Det at de velger å ikke vise en illustration av dette, viser bare hvor konservative Islamsk råd Norge er. Jeg har vært medlem av en moskee. og jeg kjenner flere muslimer fra forskjellige land. Det varierer, men det er ofte fars oppgave å lede og ofte er det en fordel for en mor med småbarn, å være bakerst. Barn liker å klatre på deg når du bøyer deg ned eller de sitte rett foran deg når du ber. Du kan også gå fram og tilbake uten å forstyrre hvis du er bakerst. Men det ingen jeg kjenner som praktiserer med en tredje rad. Anonymkode: 8c5dd...9b6 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Islams råd Norge er veldig konservative. De sender plakater på hvordan kvinner skal kle seg til utallige mokskeer rundt i Norge. Der burka, som dekker alt utenom øyne er det beste valget for en gudsfryktende kvinne. Jeg er ikke muslim lenger, men jeg har vokst opp i muslimsk familie. Det er den som kan flest koranvers, som ledet bønnen. Alle andre stilte seg bak han eller hun. Det er ingenting som forbyr en kvinner å lede fellesbønnen i sin egen familie. Det at de velger å ikke vise en illustration av dette, viser bare hvor konservative Islamsk råd Norge er. Jeg har vært medlem av en moskee. og jeg kjenner flere muslimer fra forskjellige land. Det varierer, men det er ofte fars oppgave å lede og ofte er det en fordel for en mor med småbarn, å være bakerst. Barn liker å klatre på deg når du bøyer deg ned eller de sitte rett foran deg når du ber. Du kan også gå fram og tilbake uten å forstyrre hvis du er bakerst. Men det ingen jeg kjenner som praktiserer med en tredje rad. Anonymkode: 8c5dd...9b6 Du tenker på niqab, ikke burka. Anonymkode: 50152...6ef
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker på niqab, ikke burka. Anonymkode: 50152...6ef Du tenker på hijab, ikke burka Anonymkode: 13062...45c
Kvinne87Rogaland Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Islams råd Norge er veldig konservative. De sender plakater på hvordan kvinner skal kle seg til utallige mokskeer rundt i Norge. Der burka, som dekker alt utenom øyne er det beste valget for en gudsfryktende kvinne. Jeg er ikke muslim lenger, men jeg har vokst opp i muslimsk familie. Det er den som kan flest koranvers, som ledet bønnen. Alle andre stilte seg bak han eller hun. Det er ingenting som forbyr en kvinner å lede fellesbønnen i sin egen familie. Det at de velger å ikke vise en illustration av dette, viser bare hvor konservative Islamsk råd Norge er. Jeg har vært medlem av en moskee. og jeg kjenner flere muslimer fra forskjellige land. Det varierer, men det er ofte fars oppgave å lede og ofte er det en fordel for en mor med småbarn, å være bakerst. Barn liker å klatre på deg når du bøyer deg ned eller de sitte rett foran deg når du ber. Du kan også gå fram og tilbake uten å forstyrre hvis du er bakerst. Men det ingen jeg kjenner som praktiserer med en tredje rad. Anonymkode: 8c5dd...9b6 En mor med småbarn? Er ikke barna hans også? Da kan de vel klatre like mye på han? 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 15 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: En mor med småbarn? Er ikke barna hans også? Da kan de vel klatre like mye på han? Når du leder bønnen, så må du høytlese flere vers med rytme på hukommelse. Du må si de riktige tingene, til riktig tid. De som ikke leder bønnen, gjør det bønne lederen gjør og hører på de versene han eller hun har valgt. Ser du barn som vandrer mot han eller hun, så vil de på andre rekke forhindre dette. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker på hijab, ikke burka Anonymkode: 13062...45c Det var illustrasjoner på ulike kvinner, men det var de med niqab og chador som var de "beste". Det var x på en jente med hijab som brukte bukse og det var x på en jente som brukte for kort hijab med sminke. Det var tommel opp med hijab hvis du brukte lang kjørt og en hijab som gikk till hoften. Denne plakaten var festet på inngangsdøren til kvinneavdeling i moskeen. Anonymkode: 8c5dd...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Jeg grøsser av vemmelse når jeg ser de bildene og tenker på livet som en del folk lever. 👎 Anonymkode: 61566...a54 4
Conal Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Før du demoniserer Islam, er det viktig å forstå sammenhengen når den ble opprettet og hvor. Kulturen til araberene for 2000 år siden var sinnsykt ondskapsfull og brutal. Mohammad var en engel sammenlignet med stammevoldtekt, plyndring og lovløshet som var vanlig forekomst på den tiden. Den arabiske kulturen var ekstremt tribalistisk. Islam var en enorm god innflytelse fra begynnelsen. Det er enormt viktig å forstå islams historiske og kulturelle kontekst. Det du kaller "barnevoldtekt" var standard praksis for bare 100 år siden over hele verden. Jenter har historisk blitt gift og begynt å føde i begynnelsen av tenårene. Mange av konene Mohammad holdt var foreldreløse eller hjemløse eller forlatte kvinner, som han tok under hans omsorg. I den kulturen er en kvinne uten mann eller bror i utgangspunktet en hjemløs og sultende Årsaken til at Mohammad måtte føre krig var fordi alle stammene ønsket å slakte ham for hans høyere åndelige lære. I det miljøet kunne han bare slå tilbake eller bli slaktet. Opplysning betyr ikke automatisk fred, regnbuer og sommerfugler. Vi lever i den virkelige verden, der det skjer brutalitet. Hvis du bor i en krigssone, får du ikke automatisk fred. Buddha kunne være fredelig fordi India hadde en veldig tolerant kultur. Jesus ble slaktet i løpet av et par år. Arabisk kultur presenterte en unik utfordring for spredning av spiritualitet, av en høyere sannhet: eksistensen av EN Gud. Jeg er for Muhammed og ikke for Koranen, fordi det er en død bok skrevet av andre, mens Muhammad var en livlig mester, den virkelige mesteren, så enkelt som det. Koranen kan ikke være fra Muhammed. Mohammed var en opprørsk mann - hele livet ble han hjemsøkt av fiender. Mange ganger var han bare på randen av å bli drept. Han måtte kjempe hele livet - en mystiker måtte bli kriger, en mystiker måtte kaste bort hele livet med å være en kriger. Han måtte bære et sverd. Og du kan se motsetningen, paradokset - på sverdet hadde han skrevet ordene: fred, kjærlighet. Kjærligheten måtte bære et sverd på grunn av gale mennesker. Fred måtte bære et sverd på grunn av galskap og villfarelse. Mohammed måtte føre krig kontinuerlig. Hele livet hans var bortkastet i kamp. Han kunne ha brakt flere blomster fra det ukjente, men det var ingen mulighet. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 24 minutter siden, Conal skrev: Før du demoniserer Islam, er det viktig å forstå sammenhengen når den ble opprettet og hvor. Kulturen til araberene for 2000 år siden var sinnsykt ondskapsfull og brutal. Mohammad var en engel sammenlignet med stammevoldtekt, plyndring og lovløshet som var vanlig forekomst på den tiden. Den arabiske kulturen var ekstremt tribalistisk. Islam var en enorm god innflytelse fra begynnelsen. Det er enormt viktig å forstå islams historiske og kulturelle kontekst. Det du kaller "barnevoldtekt" var standard praksis for bare 100 år siden over hele verden. Jenter har historisk blitt gift og begynt å føde i begynnelsen av tenårene. Mange av konene Mohammad holdt var foreldreløse eller hjemløse eller forlatte kvinner, som han tok under hans omsorg. I den kulturen er en kvinne uten mann eller bror i utgangspunktet en hjemløs og sultende Årsaken til at Mohammad måtte føre krig var fordi alle stammene ønsket å slakte ham for hans høyere åndelige lære. I det miljøet kunne han bare slå tilbake eller bli slaktet. Opplysning betyr ikke automatisk fred, regnbuer og sommerfugler. Vi lever i den virkelige verden, der det skjer brutalitet. Hvis du bor i en krigssone, får du ikke automatisk fred. Buddha kunne være fredelig fordi India hadde en veldig tolerant kultur. Jesus ble slaktet i løpet av et par år. Arabisk kultur presenterte en unik utfordring for spredning av spiritualitet, av en høyere sannhet: eksistensen av EN Gud. Jeg er for Muhammed og ikke for Koranen, fordi det er en død bok skrevet av andre, mens Muhammad var en livlig mester, den virkelige mesteren, så enkelt som det. Koranen kan ikke være fra Muhammed. Mohammed var en opprørsk mann - hele livet ble han hjemsøkt av fiender. Mange ganger var han bare på randen av å bli drept. Han måtte kjempe hele livet - en mystiker måtte bli kriger, en mystiker måtte kaste bort hele livet med å være en kriger. Han måtte bære et sverd. Og du kan se motsetningen, paradokset - på sverdet hadde han skrevet ordene: fred, kjærlighet. Kjærligheten måtte bære et sverd på grunn av gale mennesker. Fred måtte bære et sverd på grunn av galskap og villfarelse. Mohammed måtte føre krig kontinuerlig. Hele livet hans var bortkastet i kamp. Han kunne ha brakt flere blomster fra det ukjente, men det var ingen mulighet. Dakkars Mohammed. Anonymkode: 9e010...3b0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 På 23.4.2020 den 20.09, AnonymBruker skrev: Når du leder bønnen, så må du høytlese flere vers med rytme på hukommelse. Bilde tre viser kun mann og kone. Hvorfor må konen stå på raden bak, hvorfor ikke ved siden av mannen som sønnen gjør på bilde 1? Hvorfor kan ikke konen lede bønnen? Anonymkode: 9e010...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå