Gå til innhold

Tror dere det snart vil bli mulig å dra til Sverige igjen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Håper de «åpner» grensa snart. Vil besøke familien min og er sikker på at det er flere tusen arbeidende svensker til i Norge som ønsker det samme. Alle kan ikke sitte i karantene i to uker. 

Anonymkode: cb306...7e5

Med fri reise til Sverige uten karantene kan vi like godt gi opp tiltakene. Det flyter over av smitte der.

Anonymkode: 64b0c...da9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Blondie65 said:

Men du kan risikere en kjempebot dersom du pådrar deg karantene frivillig - jeg vet ikke om det har trådt i kraft enda, men det har vært snakk om det.

Det er ingen straff for å få karantene for svenskehandel, men man vil ikke kvalifisere for økonomiske støtteordninger.

Anonymkode: 64b0c...da9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 23.4.2020 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Lurer også på dette. Pleier å reise til Strømstad og fylle bilen med matvarer og vin 3-4 ganger i året. Skulle etter planen reise i påska men ble jo ingenting av. Lageret er tomt, så er på tide med ny tur. Men karantene har jeg ikke tid til!

Anonymkode: 01e00...fa7

Du har kanskje ikke fått med deg at det er matbutikker og vinmonopol i Norge?

Anonymkode: 902d1...fd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje ikke fått med deg at det er matbutikker og vinmonopol i Norge?

Anonymkode: 902d1...fd6

Det er nytteløst. De skal ha det billigst for seg selv. Det spiller ingen rolle om det er viktig å støtte lokale bedrifter i Norge, når de kan få det så mye billigere i Sverige må vite.

Anonymkode: bfe66...ade

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg skjønner alt du sier, men som du selv sier så må reglene være like ellers får man en lang rekke med unntakstolkninger.

Men du kan risikere en kjempebot dersom du pådrar deg karantene frivillig - jeg vet ikke om det har trådt i kraft enda, men det har vært snakk om det.

Man risikerer ikke bot for å pådra seg karantene. Det er først hvis man bryter den.
Det er fortsatt lovlig å reise til Sverige, det er innreise til Norge for andre statsborgere (-unntak) som ikke er lov. Hvis jeg først reiser ut fra Norge kan ikke Norge nekte meg innreise igjen. Men de kan pålegge meg karantene, noe de nå gjør dersom man forlater landet. Dersom man bryter karantenen så kan man få bot.

Anonymkode: 5d8eb...539

• Liker 1
  • Opprett ny...