Gå til innhold

Tror dere det snart vil bli mulig å dra til Sverige igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At de åpner grensene og man kan dra dit uten å måtte i karantene etterpå?

Anonymkode: 2efb4...7e9

Videoannonse
Annonse
Gjest Warrior
Skrevet

Nei. Tror ikke det. Ikke med det første. Håper egentlig det blir lenge til.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig spent på dette, har et par i familien som jobber på båter som går til Sverige, Danmark og Tyskland og spent på hvor lenge de må gå uten jobb..

Anonymkode: 19720...f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men skal alt være som før i det "normale livet"? Vi er i den store oppvåkningen! Det er ny tid nå

Anonymkode: 80457...5dc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Warrior skrev:

Det er da allerede nå lovlig å reise til Sverige, men man må i 2 ukers karantene etterpå. Det beste ville dog vært å forby slike reiser i hvert fall de første fem årene.

Anonymkode: 358b4...fed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer også på dette. Pleier å reise til Strømstad og fylle bilen med matvarer og vin 3-4 ganger i året. Skulle etter planen reise i påska men ble jo ingenting av. Lageret er tomt, så er på tide med ny tur. Men karantene har jeg ikke tid til!

Anonymkode: 01e00...fa7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da allerede nå lovlig å reise til Sverige, men man må i 2 ukers karantene etterpå. Det beste ville dog vært å forby slike reiser i hvert fall de første fem årene.

Hvorfor forby? Om jeg handler i Strømstad, hva så? Er ikke mer Korona der enn om jeg handler i Oslo!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forby? Om jeg handler i Strømstad, hva så? Er ikke mer Korona der enn om jeg handler i Oslo!

Reising er uansett uheldig, og et sted må grensa gå. Reising over avstander mer enn til nærmeste butikk burde optimalt sett forbys i flere år framover.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem ønsker å dra til Svergie nå? Jeg tror det blir lenge til folk drar på tur med Fjordline, Colorline etc bare for å dra ut å hygge seg. 

De bruker nok båtene til varetransport og lastebiler, men slike kose-turer er det kanskje varig slutt på. 

Anonymkode: 291e9...9bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reising er uansett uheldig, og et sted må grensa gå. Reising over avstander mer enn til nærmeste butikk burde optimalt sett forbys i flere år framover.

Da stenger du ned store deler av hovedstaden når folk i en diameter Halden - Tønsberg -Hønefoss - Minnesund rundt Oslo ikke skulle få komme seg på jobb.

Anonymkode: 2ff59...e4f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det vil ta lang tid før Norge åpner landegrensene mot Sverige spesielt så lenge de ikke har så strenge restriksjoner for flere og flere blir smittet og flere dør der og da øker risikoen for at du kan få det, og dermed må karanteneperioden opprettholdes. Det dør mange flere i Sverige enn i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke mange månedene til. Tiltakene slippes sakte men sikkert opp. Danmark ligger foran oss, men vi følger nok fort etter. Men jeg ville ikke ha satset på noe før etter sommeren. 

Anonymkode: a1e60...0fb

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis det er tomt i kjøleskap og barskap kan du gå på dine lokale butikker og fylle opp akkurat slik som vi som ikke bor langs svenskegrensen må.

Da støtter du også opp om lokalsamfunnet ditt - noe vi er oppfordret til i disse tider. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, morsom, du. Så de som bor med en liten Joker må kun handle der i flere år i strekk. Jauda

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

De bruker nok båtene til varetransport og lastebiler, men slike kose-turer er det kanskje varig slutt på. 

Nå får du gi deg. "Varig slutt på" du liksom, verden har ikke gått under, så klart begynner folk å dra på tur med Fjordline når de åpner for det igjen.

Anonymkode: 055e8...be5

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du gi deg. "Varig slutt på" du liksom, verden har ikke gått under, så klart begynner folk å dra på tur med Fjordline når de åpner for det igjen.

Anonymkode: 055e8...be5

Ja, vi er nå over i en ny tid. Nå er det FN's Agenda 2030 som gjelder.

Ikke mer unødvendig shopping, flyreiser, handling i Sverige osv. Det som er viktig nå er en nøktern bolig, sunn mat, utdannelse, helse og likeverd for alle mennesker i hele verden.

Skrevet

Nei, tror ikke det. De har ikke tatt de store smitteverntiltakene og vil kunne ha smittefaren mye lengre en her i Norge. Kanskje når vaksinen kommer og virker slik den skal. 

AnonymBruker
Skrevet

Går det tog fra oslo til gøteborg nå er det noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg også spent på. Det er mange av oss som bor i nærheten av grensa som har hytter, båter i Sverige som gjerne skulle fått avklart hva som skjer med dette fremover. Løpende kostnader, men uvisst når det kan brukes. Så dette handler ikke bare om koseturer over eller å handle billig alkohol.

Anonymkode: 409c4...de7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Warrior skrev:

001D02E0-A9C2-4405-9C84-B1A6F0D7F8E2.jpeg.95b64aea1ffe2645e459938bd38612c8.jpeg

Anonymkode: 3dad8...5f1

• Liker 2
  • Opprett ny...