Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd det? Hva er deres historie?

Jeg står midt oppe i noe som jeg vil definere som trakassering, men har vært tilbakeholden med å varsle om det ettersom jeg er redd for at det kan "slå" tilbake på meg, at jeg skal bli sett som et "problem", at de vil mene at dette er bare en bagatell etc. Derfor har jeg valgt å ikke varsle, men merker at dette begynner å tære og slite på meg. Gjelder småkommentarer og som hver for seg er ikke så "farlig", men over tid, så blir det ganske mye til slutt.

Dessuten er sjefen nær den som jeg opplever å trakassere meg, tillitsvalgte og verneombudet er også i nær og samme omgangskrets som vedkommende, så da er jeg stuck og vet ikke helt hvor jeg skal evt. henvende meg. Om jeg velger å ta det opp.

Anonymkode: 07894...b60

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allier deg med det svakeste ledd, og bygg styrke. 

Så klarer du å slå tilbake.

Jeg hatet jobben min ei stund, fordi kollegaer var "slemme"

Jeg sa åpent på et fagforeningsmøte at jeg opplevde det ekkelt å være "ny" der, og de fleste skjerpet seg etter det. 

Hvis det er et stort firma kan du jo gå direkte til forbundet og be om råd også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i tilsvarende situasjon og varslet. Gjør aldri det samme igjen. Du aner ikke hvilket rottereir du tråkker i. Gjør deg selv en tjeneste ved å finne deg en ny jobb.

Anonymkode: 92947...120

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i tilsvarende situasjon og varslet. Gjør aldri det samme igjen. Du aner ikke hvilket rottereir du tråkker i. Gjør deg selv en tjeneste ved å finne deg en ny jobb.

Man kan helt fint sloss selv også ,men da må man være kompromissløs og beredt til å ødelegge et annet menneske.

Anonymkode: 7bdb4...421

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har opplevd det? Hva er deres historie?

Jeg står midt oppe i noe som jeg vil definere som trakassering, men har vært tilbakeholden med å varsle om det ettersom jeg er redd for at det kan "slå" tilbake på meg, at jeg skal bli sett som et "problem", at de vil mene at dette er bare en bagatell etc. Derfor har jeg valgt å ikke varsle, men merker at dette begynner å tære og slite på meg. Gjelder småkommentarer og som hver for seg er ikke så "farlig", men over tid, så blir det ganske mye til slutt.

Dessuten er sjefen nær den som jeg opplever å trakassere meg, tillitsvalgte og verneombudet er også i nær og samme omgangskrets som vedkommende, så da er jeg stuck og vet ikke helt hvor jeg skal evt. henvende meg. Om jeg velger å ta det opp.

Anonymkode: 07894...b60

Det beste du kan gjøre, om du har mulighet, er å finne en annen jobb. Det er det enkleste og beste kortet vi arbeidstakere har. Et sterkt signal til dem, og en ny mulighet for deg.

Anonymkode: 7f48c...bf2

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan helt fint sloss selv også ,men da må man være kompromissløs og beredt til å ødelegge et annet menneske.

Anonymkode: 7bdb4...421

Du aner ikke hva man kan stå opp imot når det blir alle mot en. Folk støtter deg når du snakker med dem under fire øyne, men når det kommer til konfrontasjon blir de stille som mus. Og drap er å gå litt langt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...